bab 5

47 2 0
                                    

Di dalam kelas semua pelajar hanya menumpukan kepada pelajaran tetapi Wan dan Sue sering bermain mata antara satu sama lain..#merpati dua sejoli...

But ada sorang dua tu yang telah perasan bahawa Wan dan Sue sedang bermain mata....

Dan Aliff terus berjampuk..
"Aikk Wan dan Sue...orang dok tengah belajar korang tengah main mata..."

Sue membalas...
"Mana ada..kau ni Aliff pandai pandai jerr...ikut aku la nak buat apa pun...aku bagi penumbukk baru tahu..."

"Sabar sabar....jangan marah marah...Wan...tengok Sue kau tu nnak tumbuk aku...pergilah reda kan marah dia tuyyy.."jawab Aliff

Kemarahan Sue semakin membuak buak...
"Isshhhh...Alifffffffff"Sue menjerit dengan sangat kuat...

Jeritan Sue itu telah membuatkan Cikgu Sarah dan murid murid yang lain terkejut....Cikgu pun terus bersuara...
"Heyyy apa yang kecoh kecoh ni sampai menjerit ni?"tanya Cikgu Sarah..

"Aliff ni kacau saya....siap panggil saya dengan nama Wan...dan tuduh saya tengah main mata dengan Wan masa cikgu sedang mengajar..."jawab Sue.

"Betul la cikgu...Sue dengan Wan tengah main mata..."jawab Aliff pula.

Cikgu Sarah pun bersuara..
"Dah3...Sue,Aliff dan Wan tolong ikut saya ke bilik disiplin.."

"APAAAAAAAAA"jerit,Sue dan Wan..

"Ya Allah apa salah aku..."kata Wan sambil menangis...

"Sabar la Wan....nak buat macam mana"jawab Sue dengan perasaan sedih...

Tidak sampai beberapa saat..Mereka sampai di bilik disiplin...Sue,Wan dan Aliff berasa takut dan bergigil....

Cikgu Sarah bersuara..
"Hahh dah sampai pun...masuklah.."

Mereka pun masuk dengan reaksi muka yang kesedihan..Cikgu disiplin terus datang ke arah mereka dan menanyakan beberapa soalan...Mereka hanya diam dan memandang ke arah kaki mereka di bawah..

Cikgu disiplin bertanya...
"Heyy saya tanya awk ni...tak dengar ke..ke bisu...ke pekak..
Dengan perasaan yang belas kasihan cikgu disiplin terus melepaskan mereka...

Apabila mereka dilepaskan mereka bersorak bagai nak gila...
"yeayyy....nasib baik x kena rotan..."kata Aliff.

Sue dan Wan pula hanya berjalan di belakang Aliff dengan perasaan cinta di dada...





MR..NERN and MISS GANGSTERWhere stories live. Discover now