Pejam celik pejam celik 3 tahun sudah pun berlalu..Kini mereka sedang bersiap sedia untuk menghadapi SPM dengan mengulang kaji pelajaran bersama sama..mereka berasa berdebar dan berdoa agar mendapat keputusan yang cemerlang walaupun mereka sedang bercinta...
3 hari selepas itu,SPM telah bersedia untuk dijawab oleh semua murid tingkatan 5..sebelum bermulanya peperiksaan mereka sempat mengucapakan selamat berjaya kepada antara satu sama lain..
1 bulan kemudian,Sue dan Wan berjaya menyelesaikan semua soalan SPM dengan pengetahuan yang ada pada diri masing masing..
Di dalam kelas mereka telah berbual dengan rancak..
"Wan macam mana kau jawab periksa ok tak?"tanya Sue
"Ok jer..aku pun sebenarnyer takut..."jawab Wan
"Kenapa?..kau kan pandai.."tanya Sue lagi.
"Takder sejak kebelakangan aku x fokus dalam kelas lagi lagi waktu kelas fizik dan addmath.."jawab Wan.
"Takperr Wan dont worry..aku kan aderr..aku akan sentiasa doakan kau..tapi kau jangan lah lupa doakan aku sekali.."balas Sue...
"Yerr ok la Sue..tapi ada satu syarat.??jawab Wan sambil mengangkat kening kirinya..
"Apa dia syaratnya?"tanya Sue.
"Syarat nye ialah tolonglah jangan guna kau aku...saya nak awak guna saya awak bila awak cakap dengan saya dan...awk kena teman saya pergi kerr kedai buku esk sbb saya nak beli novel"jawab Wan dengan rasa senang hati..
"Ok la MR.NERD..yang dihormati..hahh bila nak pergi kedai buku.."tanya Sue...
"Hari sabtu...pukul 10 pagi saya nak awak tunggu saya dekat depan sekolah..nanti saya ambik awk.."jawab Wan
"Ok...tapiiii"balas Sue dengan rasa tertanya tanya.
"Tapi..apa?"tanya Wan juga.
"Awk nak ambik saya dengan apa...baik awk cakap kalau takk...."kata Sue
"Aikk jangan jangan..kakak saya akan tumpangkan awak.."jawab Wan.
"Uhhh...nasib baik kakak
awk yang ambikk...takpelah jumpa awk ari sabtu ni..ok..assalamualaikum"kata Sue.."ok..waalaikumsalam cintaku..."balas Wan
Setelah berderingnya loceng terakhir semua murid pulang ke rumah masing masing.