1

13 0 0
                                    

"Tot vanavond Will!" Mila zwaait me uit, ze gaat met de auto en ik moet dat eind nog fietsen in de storm. Mijn moeder zei vandaag op school via whatsapp dat er een verrassing voor mij te wachten staat, ik heb geen idee wat het kan zijn, maar ik ben erg benieuwd. Ik trap harder dan normaal om eerder thuis te zijn maar de tegenwind houd mij tegen, de regen in m'n gezicht en m'n vingertoppen sterven bijna af. Zo koud is het, en dan noemen ze dit nog zomer.

Ik doe mijn schoenen uit in de garage en stap naar binnen als een doorweekte kat. "Hey mam." Ik leg mijn tas op tafel en zie dat mijn moeder met een kop koffie op de bank zit, ik loop naar haar toe en kijk de hoek om. Een man,  ongeveer 5-10 jaar jonger dan mijn moeder, ziet er aardig uit. "Hallo," de man staat op. "Ik ben Merijn, ik heb je moeder een paar weken geleden ontmoet." Ik geef de man een hand, oké, dus dit was de verrassing? Ik weet dat ik mijn moeder de laatste tijd veel push om een nieuwe vriend te nemen, ze zit niet altijd even lekker in haar vel. Ze is vaak alleen want ik ben vaak weg, naar vriendinnen, niet naar mijn vader die wil geen contact meer met mij. "Hey, ik ben Willemijn." En ik draai me weer om en loop weer weg. "O ja, Mila komt vanavond." Roep ik nog voordat ik de gang in ga.

Mila bby💗👭: Hoe laat ben ik welkom?
Ik: Uhm, rond 8 uur is een mooie tijd 😂❤️
Mila bby💗👭: Ik neem wel wat eten mee! Zie je vanaafff x
Ik: Tot vanavond bby x

Ik leg mijn mobiel weg maar als ik hem net naast me heb neergelegd gaat hij weer af.

Onbekend nummer: Hey Willemijn, ik ben het Wim, je vader.
Ik: Huh? Ik heb al jaren niet meer met mijn vader gepraat, hoe komt hij aan mn nummer en waarom praat hij nu opeens met me?
Onbekend nummer: Ja, ik ben het echt. Ik zat te denken misschien kunnen we een keer afspreken om bij te kletsen Willemijn? We hebben elkaar zo lang niet meer gezien..
Ik: Maar dat was jouw keuze, waarom nu opeens? En ik weet niet of mama dat goed vind..
Onbekend nummer: Ja, maar je bent mijn dochter, ik wil je zo graag weer een keer zien.. En vertel mama eerst maar niks. Morgen?
Ik: Oké.. Waar?
Onbekend nummer: 12:00 bij het restaurant waar we eerder altijd uiteten gingen, dan kunnen we lunchen. :-)

Ik negeer hem, oké mijn vader wil dus nu opeens met mij 'bijkletsen'? Dit moet ik Mila laten weten! Verschillende emoties gaan door mijn hoofd, mijn vader wil met me praten éindelijk! Maar ik weet niet waarom nu?

"Goede avond!" Mila komt mijn kamer binnenstormen. "Wie is die man beneden?" "Ik denk mijn moeder haar nieuwe vriend.." "Wat leuk voor d'r!" Mila komt naast me zitten. "Wat is er?" Mila weet altijd gelijk als er iets aan de hand is. "Ik kreeg dit vandaag binnen.." Ik laat mijn mobiel met de berichtjes zien. "Huh, dus je vader wil opeens met je afspreken?" "Ja dat was ook mijn reactie.." Zei ik. "Ga je het doen?" "Ik denk het, maar ik weet het niet zeker.." Antwoord ik.

[Volgende dag 11:45]
"Mam ik ga.." Ik open de deur van haar kamer en zie haar met Merijn in bed liggen. Gelijk stop ik met praten. Als ik zie dat mijn moeder geen BH meer draagt draai ik me om, dat hoefde ik niet te weten.. "Ik wilde zeggen dat ik ga lunchen met Mila.." "Veel plezier." Zegt mijn moeder. "Ja uhm, veel plezier.." Volgt Merijn.
Ik stap op mijn fiets en fiets richting de stad, de zon begint te schijnen en het is niet erg koud, maar toch heb ik kippenvel. Ik fiets nog een paar hoeken om en dan kom ik aan bij het restaurant waar mijn vader het over had. En daar zie ik hem al zitten.

LittekensWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu