Küçüklüğümden beri bu adada yaşıyordum. Burda okula gitme gibi zorunluluğum yok evde ada eğitimi görüyorum. Burda herşeyi dostlarımdan öğreniyorum. Kertenkelem Freg, pelikanım galile ve deniz aslanım selfie var.
Benim babam deniz biyoluğu bütün gün hücrelerle uğraşıyor ama pek hayvan sever değil. Bazen natinoal Geographic bile mekale yazdığı oldu.
Adada en sevdiğim şey sabahleyin deniz kabukları toplamaktı. Bazen babamla birlikte balık tutmaya giderdim.Yemek için bahçemizden bazı sebzeleri toplayıp babamla kahvaltıya oturduk. Babam
- "Bugün hava biraz kötü bugün denize girme". Dedi. Bende
-"Tamam". dedim. Uyarısını dikkate aldımAda birşey bulup eğlenmeye çalışıyordum. Her gün ada yeni yerleri keşfetmek çok heyecan vericiydi.
Her bir kaç ay malzeme gemisi uğrar gerekli eşyalar getirir. Bizde onları kayıkla karşılamaya gittik. Kutuyu açtığımda Alex Rover yeni kitabını gelmişti. Alır almaz evime yüremeye başladım. Elime aldığım falçatayla kutuyu kestim ve elime aldım. Hemen okumaya başladım.
Yarın sabah kumsal kenarında gezerken deniz yıldızı buldum ve babama gösterdim.Ama babam kayıkta ve gitmek için hazırlanıyordu.
-"Ne yapıyorsun baba ?"
- "Burda mıydın? Akıntı değişti Nim.Zandör atölünden 1.30 metre su altında kalıcak."
- "zandör atölü mi ?"
-"Evet Nim. Bunu kaçıramam. Merak etme en kısa sürede gelirim."
-"Ama Çika'nın yumurtaları çatlamak üzere burada olman gerek."
-"Pazarlık yok. Ya bu fırsat insan hayatında bu bir kez geçer. Hadi Nim."
-"Geçen hafta Güney kutup ışıklar için de demiştin"
-"İki gece Nim."
- "Hayır. Çika'nın geçen tek yavrusu kurtuldu. Burada kalmak istiyorum. Uydu telefonunla konuşabiliriz.Nim Lütfen."
-"Artık küçük bir kız değilim.Tamam seni bekliyeceğim. "
-"Annene o kadar çok benziyorsun ki aklın şaşar."
-"Bu iyi birşey değil mi ?"
-"Tabi canım iyi. Ne yazık ki onlada tartıştığımızda hiç kazanamazdım.Eee tamam suları çekilmesine 4 saat var. Toplama kavanozları mı ve dalgıç kıyafetlerimi getirebilir misin ?"
_"Onları senin için hazırladım bile."
-"Eğer birisi gelecek olursa onlara keşfe çıktığı mı ancak perşembe günü gelecek olabileceğimi şöyle."
-"Nim tek başına kalabileceğine emin misin ?"
-"Beni daha önce de yalnız bıraktın."
-"Ama o tek geceydi iki gece değildi."
-"Bak yanımda selfie,galile ve freg bide yeni Alex Rover kitabım var. Gayet iyi "
-"Çabuk dön yeter."
-"Dönücem. Perşembe görüşürüz. Seni seviyorum."
-"Bende seni."
- "Gece telsizle ararım.Ben denizdeyken parti vermek yok."
Ama evde beni durduracak kimse yokdu bu yüzden ben selfie,galile ve freg parti veriyorduk.Evdeki bilgisayara baktığımda ise E-postadan mesaj gelmişti. Üzerine tıkladığımda ilk gelen mesajı okudum.
- "Sevgili Jack Rouse.Sizin yardıma ihtiyacım var bir kaç soruya cevap verebilir misiniz ? diye soracaktım." ~Alex Rover
Alex Roverden mesaj geldiğine inanamıyordum.-"Sevgili Alex Rover. Eminim Jack size yardım etmekten büyük bir keyif alır. Perşembe günü dönücek.O sizin en büyük bir hayranınız.İkimizde öyle." ~Nim
Telsizimden gelen seslerle dikkatım dağıldı ve telsize bakmaya gittim. Konuşan babamdı.
-"Nim, Nim orda mısın?" Telsizi aldım ve söylediklerine cevap verdim
-"Evet baba burdayım."
-"Nasılsın herşey yolunda mı?"
-"İyiyim burda herşey yolunda. Biliyor musun?
-" Çika'nın yavruları bugün doğdu."
-"Bu inanılmaz birşey."
-"Burada kalmam çok iyi oldu. Altı yavruyu kurtardım."
-"Bunun için çok şanslılar.İyi geceler."
-"İyi geceler."
Bir kaç saat sonra ani hava değişikliğiyle fırtına koptu. Adadaki evde de pencereler bir açılıp bir kapanıyordu. Evdeki eşyalar yerlerinde durmayıp savrulmaya başladı. Ben ise telaşla bulunduğum odadaki masanın altında geçip fırtınanın dinmesini bekliyordum.Aklım bir tarafında babamın nasıl olduğuydu. Aynı durum orda yaşandı.Babası okyanus ortasındayken fırtınayla birlikte dalga kayıkla birlikte savrulur. Fırtına dindiğinde evdeki herşey yerdeydi.Babama telsizden ulaşmaya çalışıyordum ama hiç bir yanıt gelmiyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bizim Ada
AdventureNim bu ada tek başına ada hayatta kalmaya çalışır ve bu arada adasını korumaya çalışır. Bakalım başarabilecek mi ??