Alex Rover ise kayıktan inip suya indi yanındaki adam
-"helikopterli adam burda yaşıyor yolun gerisini onla gidersin. Helikopterli adamı bul" diyip oradan uzaklaştı.
-"Ben helikoptere filan binemem. Ben geri döncem.Heyy seni şikayet edicem."
-"Bol Şans."
-"Hey hey beni geri götür."
Turistlerden biri advent ı arayıyordu.
Advent ise Yanardağa çıkan Nim görmüş ona bakıyordu. Nim yanardağın üstünde koca bir duman yapıyordu.
Yanardağın dışına koca taşları itiyordu ama bir tanesini yanardağın içine geldi ve kuru kırık zeminden dumanlar yükselmeye başladı.
Turistler kaçmaya başladı. Ama Advent ile Nim hala o adalardaydı. Advent Nim yanına gelip
-"Kimsin sen yukarıda ne yapıyordun?sen burda mı yaşıyorsun ?"
-"Evet burada yaşıyorum sizin burda ne işiniz var."
-"Sözde tatil yapıyoruz işte."
-"Düşündüğümden çok farklısın"
-"Sen beni hayal mi ettin?"
-"Hikayeden okyanus bilimci ve mavi balinadan"
-"Ama ben hikayeden değilim.Ben Grizbayne de yaşıyorum." Bu arada annesi Advent seslenmeye devam eder.
-"Artık gitme vaktin geldi."
-"Bizimle gelecekmisin ?"
-"Neden?"
-"Burası güvenli değil."
-"Ama benim için güvenli."
-"Ama sen tek başınasın."
Advent Annesine "geliyorum anne" diyerek
koşarak onun yanına gitti. Nim bu adada kalmak ısrarlıdır.Turistler oradan uzaklaşır.Alex Rover Helikopter içindeydi ama rüzgar yön değiştirdiği için helikopter fırtanınanın için de yol almaya devam ediyordu.
-"Ne ne neler oluyor ?, söyle."
-"Fırtına yön değiştirdi durum çok kötü."
-"Ne ?"
-"Durum çok kötü."
-"Buraya kadarmış."
-"Oradaki de ne ?"
-"Bu bir yolcu gemisi galiba."
-"Helikopteri indiricem."
Yolcu gemisini gören pilot hemen oraya indirdiler.Kaptan
-"Size kim gemime iniş izni verdi.Kimsiniz siz?"
-"Ben Alex Rover'ım."
-"Alex Rover mı macera perest mi ?"
-"Hayır yazar olan"
Bu arada Jack alet çantasıyla yeni bir pervane yapmış.Ve çalışıyordu.Eve doğru yol alıyordu.
Alex Rover ise gemi kaptanıyla konuşuyorlardı.
-"Adanın koordinat çok iyi biliyorum. 20° Güney 162° batı orada küçük bir kız var."
-"300 km'lik alanda hiç bir kız yok.
Ama o kız ada da tek başına. Niye herkes bana deliymişim gibi bakıyor."-"Az önce en yakındaki adadan çıktık.İnan orada hiç bir insan yaşayamaz."
-"Lütfen beni o adaya götürün."
-"Hanım efendisi bir musonla boguşuyoruz bu gemi tam yol seyrediyor geri meri dönemeyiz."
Yakın masada oturan Advent yanına gelerek
-"Sen deli değilsin."-"Değil miyim ?"
-"Biliyorum o kızı gördüm gerçek."
-"O gerçek mi ?"
-"O ada da yaşıyor."
-"Saol"
Rover gemiden kaçarak kayıka biner.Jack'in yaptığı pervane fırtınanın rüzragına dayanamaz kopar ama Jack adasına gitmekten pesetmez.
Nim babasının sesini duyar ve koşarak sahil kenarına gelir. Deniz aslanıyla denize doğru ilerler ama denizde babası değil Alex Sandrayı görür.
Alex Rover fırtınanın etkisiyle kayıktan düşer. Nim ise onu kurtarmaya denize atlar ve onu kurtarır.
Sahil kenarına geldiğinde alex
-"Nim sen misin ? Nim."-"Kimsin sen ?"
-"Nim ben Alex Rover'ım."
-"Alex Rover mı?"
-"Evet o benim."
-"Ama hayır bu imkansız Alex Rover o erkek o bir kahraman. Babamı bulmaya yardım edecekti.O insanları kurtarır kurtarılması gerekmez."
-"Biliyorum. Adım Alex Sandra Rover.Ben yazarım samkasfirisko da ki."
-"Yazar mı?"
-"Evet sen birine ihtiyaç olduğunu yazmıştın."
-"Sana ihtiyacım olduğunu söylemedim.Burdan gitmelisin."
-"Sen neden söz ediyorsun ?"
-"Burada olmamalısın. Babam gelmeden önce buradan gitmelisin.Bu bizim adamız tamam mı ? Sadece bizim adamız.Buralarda başkasını istemiyoruz tamam mı ? Lütfen git. Git."Nim koşarak oradan uzaklaşır.
Alex Sandra Nim'i aramaya çıkar. Nim sesi duyar ama ses çıkartmaz.Sonra Nim yayına gelir.Evine götürür.
-"İstersen eve girebilirsin?"
Alex Sandra buraya gelmekle hata mı yaptığını düşüyordu. Çünkü ona nasıl yardım edeceğini bilmiyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bizim Ada
PrzygodoweNim bu ada tek başına ada hayatta kalmaya çalışır ve bu arada adasını korumaya çalışır. Bakalım başarabilecek mi ??