Herşeyden önce satanizm inancını tanımakla işe başlamanın doğru olduğunu düşünüyorum. Satanizm kendi içerisinde bir çok alt geleneğe ayrılsa da ben bunlardan birkaç tanesinden ve genel olarak Satanizm inanışından (bu kişiden kişiye değişir) bahsetmek istiyorum en azından kendi adıma.Satanizm inanışı basit bir anlamla Şeytan'a inanmak onun Yehova/Allah/Yhwh gibi evrendeki büyük enerjilerden biri olduğuna inanmak anlamına gelir; Ama elbette bu kadar dar bir pencereden bakmak doğru olmaz fakat temel taşları bu kaideler çerçevesinde oluşturulur.Her bir satanist bu çerçevelere dayanarak kendi inanışını kendi şekillendirir.Çünkü Satanizm herşeyden evvel bireysel bir inanıştır.
SATANİZM VE DEMONLAR
Demonlar Satanistlere yardımcı olur insiyelere yardım ederler.Hepsi eski tanrılardır saygıyla yaklaşılmalıdır.Örneğin bir demon astral seyahat konusunda yardım ederken bir başka demon büyü konusunda sizi eğitebilir bir diğeri ise majikal taşların kullanımı ile ilgili bilgi verebilir. İşte böyle çok çeşitli dallarda demonlardan faydalanılabilir. Demonlar okültün bir çok kolunda çok derin bilgilere sahiptirler ve bu bilgileri insiye olmuş Satanistler ile paylaşırlar.Tabi bunun için özel bir ritüel gerekmektedir.Kimi satanistler demonların bu varlıkların enerjisel boyutta gerçekten var olduğuna inanırken kimi satanistler demonların zihnin belli bölümleri olduklarını asıl gücün insanda olduklarını iddia ederler.Fakat ben tarihten bugüne inanılan genel kanıda hem fikir olarak bu varlıkların enerjisel olarak gerçekten ve insan varlığından bağımsız olduklarına inanmaktayım.
Şeytan'a tekrar dönecek olursak...
Şeytan yıllardan beri semavi denilen dinler tarafından kötülenmiş ve semavi dinlerden önce tüm insanların tanrısı olan bu enerjisel varlık daha sonra kuyruklu,boynuzlu insanlara ordan burdan yaklaşıp semavi dinlerin sahte tanrısı Yehova'nın yarattığı cehenneme çekmeye çalışan bir varlık haline gelmiştir.Yani bir nevi insanlar bütün kötülüklerinin suçlarını onun üzerine atmışlardır bir nevi "Günah Keçisi" yapmışlardır.Fakat aslında Şeytan bu tanımlardan hiçbirine uymaz.Bunlar insanlığı geri bıraktıran,zorba ve insan doğasına aykırı Semavi dinlerin uydurmalıdır.Biz satanistler olarak bu Semavi Din yalanlarının farkındayız fakat ne yazık ki bu yalanın farkında olan insanlar artık çok azaldılar.Evrende hakim olan iki kuvvet vardır;bunlardan bir tanesi Şeytan iken bir diğeri Yehova'dır.Zamanın belirli dönemlerinde Şeytan hakim iken günümüzde enerji kapılarının bir çoğu sahte tanrı Yehova'nın elindedir ve evrendeki enerjinin büyük kısmını o yönetmektedir.Fakat unutulmamalıdır ki Evren'in enerjisi sonsuzdur.Yani asla sonsuz güçte bir tanrı yoktur,olamaz!
SATANİZMİN ALT KOLLARI
Satanizm'in aslında bir çok alt kolu olmasına rağmen ben çok bilinen üç tanesi üzerinde duracağım.
1-Lavey Satanizmi: Lavey Satanizm i Dünya'da pekçok taraftarı bulunan Satanizm in yararına mı zararımı belli olmayan toplumdur Özünde materyalist bir cemiyettir.Lavey tarafından kurulmuştur. Sadece sembolik olarak Şeytan'a inanırlar yani onlar için Şeytan günümüzdeki sistemin karşısındaki güçtür ve bu nedenle Şeytan'a inanırlar.Sadece bir sembol olarak.Özünde ne Tanrı'ya ne de Şeytan'a inanırlar.Tekrardan belirtmek gerekir ki ateist ve materyalist bir cemiyettir. Ateist ve materyalist bir düzenin sihirden,büyüden ve daemon evoke işleminden bahsetmesi ne derece tutarlı bir ideoloji olduğunu kanıtlar nitelikte sanırım laveyanlığın. Bunun yanında Diane Vera'nın Lavey'in hataları hakkında yazdığı şu makaleyi de alıntılamakta yarar var.
LAVEY'İN HATALARI Lavey'in Satanic Bible'ı içerisinde bazı güzel fikirler barındırmıyor değil,bunda birçok düşünmeyi bilen satanist hemfikir olabilir kolayca fakat çoğu satanistin Lavey'i sevmeme nedeni nedir? Neden diğer satanist gruplar onun ritüellerini onaylamaz ve ona saygı duymazlar? İşte şimdi beş maddede bunun nedenlerini açıklamaya çalışacağım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SATANİZM NEDİR?
Spiritueelbu kitapta basitçe SATANİZM nedir yanlış anlaşılmalar ve gerçekleri okuyacaksınız.