TOK Tok
aq terjaga disebabkan aq degr ad org ketuk pintu bilik aq.
"jihyun!oi bgun la"suara jin memekik dkt luar.
JIn bukak pintu dn msuk ke bilik aq dn tutup pintu semula.
"kyah kim jihyun."jin usap pipi aq perlahan
"bwo?"mamai aq
"siap la cpat kata nk dinner kan."jin tepuk tepuk bahu aq n aq bgun perlahan.
"nae.Arasseo.Keluar dri bilik aq."aq halau jin dan terus bersiap.
.
.
"nk mkn mana ni?"jin memandu"molla.Ikot korg la."aq betulkan rmbut aq.
.
.
"tdi aq google kdai mna ht sdap.Ad here we are."suga buat muka bangga dgn hidung kembang"ap ni?italian food?x nk."jimin merengek.
"ey mkn je la.X salah kan."aq marah jimin.
Pdn muka kan dh kena marah.Skit hti aq.
.
.
"sdap siot dinner tdi."jimin pegang perut dia yg dh knyang tu."tdi merengek sgt x nk mkn la tu la ni la.pstu dia yg knyang."aq jeling.
"dh la weh.Semua msuk tido.Ok pgi aq ad tmpat nk bwak korg."aq wink dn msuk dlm biliK.
.
.
3.00 pgi
.
.
"argh!andwae!"jin terbagun dri tido.semua bgun dn ke bilik jin
"jin,wae-yo?"aq duduk sebelah jin
"nightmare."jin pelok pinggang aq.
"kyah!kau ni bgi terkejut aq je."aq sapu blakang dia.
"jihyun..Aq nk tido dgn kau boleh?jebal."jin merayu
"aip no no no."aq geleng
"ey mengada la kau.Aq ad kan"rapmon ketuk kepala jin
"dh la aq nk msok tido blik."aq bgun dn ke bilik aq blik.Semua msuk dlm bilik msing msing.
.
.
last holiday
.
.
"korg kmas brg eh.Ptg jpgi kita g airport.pejam celik pejam celik dh last holiday."jihyun membebel sorg sorg dpn tv."nae."semua pergi kemas brg diorg.
.
.
"omma!I'm home"aq berlri dptkan omma aq."jihyun arr.Jal jinasso?"omma aq membelai rmbut aq.
"good as well.Omma?"
"same As you.jihyun msti pnat kan.Klau pnat pergi naik ats.Rehat.Nnti omma suh maid hntarkan makanan dkt bilik Jihyun."omma aq mencuit pipi aq.
"maid?sejak bila rumah kita ad maid?"aq keliru
"hritu omma ad cri maid.Sbb omma x lrt nk buat kerja rumah.Kamu pulak nk belajar.So omma hired maid."omma aq ke sofa dn menonton tv.
.
.
Aq msuk bilik n bring ats katil.Igt nk bring je tpi terlelap trus.
.
.
8.30 pmtok tok
"cik jihyun.cik jihyun"maid aq ketuk pintu bilik.
"err.N-nae?"aq jwab dgn mamai
"saya ad bwakkan makanan cik."
"bwak msuk dlm.Pintu x kunci."aq bgun perlahN.
"saya ltak dkt sini ye."maid aq senyum manis.
Aish maid aq ni comey.Pertengahan umur gitu.
"erm,ahjuma ni mcm baya omma jihyun je.Boleh x jihyun pnggil ahjuma,erm...Mommy?"aq senyum.
"boleh je."mommy membelai rmbut aq.
"mommy kluar dulu ye."mommy mengambil lngkah dn kluar dri bilik.
Aq bgun dn pergi mndi.
.
.
Dh selesai mndi aq bersiap dn mkn skit makanan yg mommy bwak.Sdap.
.
.
Isnin 700 PgiStiap hri isnin ad perhimpunan rsmi n Stiap hri isnin jugak la cikgu cikgu nk malukan pelajar.
"pelajar kelas t4-n,t4-y mmng teruk!banyak pelajar suka ponteng!yg yeoja pulak dtg sekolah nk berlawa ke nk belajar?kain tu klau boleh singkat lagi!biar yg nmja tu luruh iman!"puan hoho memalukan pelajar t4-y dgn teruk.
Pelajar kelas t4-n smua melihat pelajar t4-y siap senyum sinis jilat bibir lgi.
muka Plajar t4-y semua dh merah padam.
.
.
"ey bodo la puan hoho tu!memalukan kita pulak!aq mmng x puas hti la!"jennie mengamuk dlm kelas."dh nk buat mcm mna.Puan hoho tu mulut serupa longkang.Hadap je la."lisa sembam kan muka dia dkt meja dia.
"weh sigkat sgt ke kain aq?"aq berdiri smbil pusing pusing tunjuk kain.
"ani!"satu kelas jwab serentak
"habihtu ap yg singkatnya!!!lancau arr!"aq tndg meja dpn aq.Mmbuatkan yeongju kt sebelah pon terkejut.
Tiba tiba puan hoho msuk ke kelas kami memandangkan mmng waktu dia pon.
"kelas bgun."puan hoho tenung semua budak dlm kelas t4-y.
"anyeonghaseyo Cikgu."semua tunduk.
"smua duduk.Ok,hrini kita blajar bab baru.Iaitu mixture."
Puan hoho membebel tntang mixture selama 1 jam 5 minit 30 saat.Smpai la loceng rehat berbunyi.
Kring kring
"ok kelas.Dismiss.Ha stu lgi.Hw yg saya bgi tu saya nk kamu hntar ke meja saya esok."puan hoho keluar dri kelas.
.
.
"oi"jimin sapa aq."bwo?"aq jeling panas
"pahal kau lmbat?"rapmon tnya smbil mkn jjangmyeon.
Wohohoho sekolah hip oo ad jjangmyeon siot.
"puan hoho tu la sial.bgi kluar lmbat dh la malukan klas aq dkt perhimpunan tdi"aq duduk dpn rapmon.
"tabahah la weh"jungkook bersuara smbil mkn kitkat.
"apa tabahah?"aq angkat tgn acah nk mrah.
"tabah hahahah"jungkook gelak.
"jungkook.Try kau bukak beg kau."taehyung tunjuk beg jungkook
"wae?"
"cari lawak kau.DIa main sorok sorok kot.Sbb lawak kau x smpai."taehyung high five dgn aq.
"rapmon."jin pnggil
"bwo?"rapmon cakap dgn mulut pnuh jjangmyeon.
"nak seket."jin acah comel.
"andwae."rapmon bgi hbih jjangmyeon dia.
nenonenoneno
Ad noti msuk
1 messages from yongshi
"balik nnti aq tunggu kau dkt Gate.Jgn lmbat tau."-yongshi
"klau kau yg lmbat?"-me
"kau tunggu la aq"-yongshi
"klau aq lmbat?"-me
"aq tinggal kau"-Yongshi
"eh eh pala buto kau"-me
"sapa tuh?"suga try nk intai intai hp aq.
"yongshi."aq simpan hp aq.
"dia nk ap?"taehyung tgk aq
"dia nk ajk aq g daeweok cafe la.Ulang kaji cm biasa."tarik air suga n minum skit.
"nk ikot."ahli bts merengek
"andwae."aq bgun dn tinggalkan diorg.
.
.