"Noona ~" tapi dia tidak sedarkan diri.
"Yeonra noona ~"
Matanya dibuka perlahan. Sebelah keningnya dinaikan.
"Dah sampai Seoul. Noona taknak turun ke?" tanya Chan.
"Sorry, noona ngantok sangat" kata Yeonra. Chan hanya mengangguk. Yeonra keluar drpd van milik pakcik Jihoon.
"Terima kasih uncle hantar kami pegi and balik Busan" mereka semua membongkok tanda terima kasih.
"Sama2. Kalau nak balik Busan, call je uncle okay. Jaga diri semua" pakcik Jihoon meninggalkan mereka semua.
"Kitaorg balik dulu" kata Nahra. Pasangan kembar bergerak pulang ke rumah mereka.
Dan sorg demi sorg balik ke rumah masing2.
■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■
"Macam mana cuti? Okay?" tanya Tuan Kim.
"Okay je" jawab Nahra ceria. Yeonra hanya diam.
"Yeonra?"
Yeonra yg sedang makan hanya mengangguk. Tuan Kim menjadi pelik.
"Yeonra ~ are you okay baby?" tanya Tuan Kim. Dia risau dgn keadaan anak bongsunya.
"Yeon okay je pa. Yeon dah kenyang, Yeon naik dulu ye" pinta Yeonra dan terus naik ke biliknya.
"Ada benda yg jadi ke masa kat sana?" tanya Tuan Kim. Nahra menggeleng.
"Then, kenapa Yeon?" tanya Tuan Kim lg.
"Nahra pun taktahu pa. Smlm lps dia balik amik angin, terus dia takda mood" jawab Nahra. Tuan Kim hanya mengangguk.
Sementara di bilik, Yeonra menangis di bawah selimut. Dia di dalam dilema. Dia takut.
■■■■■■■■■■■■■■■■■■
Dua bulan kemudian.
"Yeonra ~ are you okay?" tanya Nahra. Dia berlari ke bilik Yeonra lps dia dengar yg Yeonra tngh muntah.
"Yeon okay je unnie~" jawab Yeonra. "Rasanya Yeon salah makan kot"
"Yeon makan apa semalam?" tanya Nahra.
"Yeon tak ingat la hehe" Yeonra tersengih.
"Nak pegi klinik?" tanya Nahra lagi. Yeonra menggeleng.
"Okay ~ makan ubat tau. Unnie nak keluar ni. Jaga diri okay?"
"Unnie ~~ Yeon dah besar la~~" rengek Yeonra.
"Okay sayang ~ jaga diri" Nahra terus keluar dari bilik Yeonra.
Yeonra baring di atas katilnya. Pregnant test ditenungnya lama.
Positive.
"Aku kena jumpa Jimin"
Telefon diambil dari meja sebelah katilnya. Nama Jimin dicari dan menekan butang 'call'
"Jimin ~"
"Hey baby ~ kenapa call tiba2 ni? Rindu ke?"
"Saya nak jumpa awak"
YOU ARE READING
Twins [SEVENTEEN FF]
FanfictionDapatkah pasangan kembar meraih cinta daripada 'crush' mereka ? Selamat Membaca :) *MALAY FANFIC*