Di tempat Yeonra, dia menangis sepuasnya.
"Kenapa aku ni lemah sangat" keluh Yeonra. Airmatanya diseka.
Tangan kecilnya mengusap perutnya yg ada nyawa kecil didalamnya.
"Sayang ~ mama tak sanggup nak tanggung semua ni" dia berhenti seketika utk mengambil nafas "Mama sayang awak tp mama terpaksa. Maafkan mama sayang"
Dia nekad. Dia akan gugurkan bayi dalam kandungannya.
"NO!" jerit seseorg dari arah pintu.
"Unnie?"
Cepat2 air matanya dihapuskan.
"NO! Unnie takkan benarkan Yeon gugurkan kandungan tu!" marah Nahra. Yeonra melopong tak percaya.
"Un -- Unnie dah ta--tahu?"
"Ye ~ unnie dah tahu" jujur Nahra.
"Macam mana unnie tahu?" tanya Yeonra. Tangisannya takdpt ditahan lagi.
"Yg tu tak penting. Yg penting, unnie taknak Yeon gugurkan kandungan tu. Baby tu taksalah Yeonra" sayu suara Nahra pada ayat terakhirnya. Airmatanya jatuh. Kedua kembar menangis.
"Unnie janji dgn Yeon yg unnie akan jaga Yeon dgn baby ni ~ walau apapun jadi nanti, unnie janji takkan tinggalkan Yeon sorg diri" kata Nahra dgn semangat.
"Gomawo unnie" Yeonra dan Nahra berpelukan.
■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■
"Yeonra~ lepas ni jumpa papa kat bilik kerja papa" kata Tuan Jaemi. Yeonra yg sedang makan hanya mengangguk.
Usai makan, Yeonra mengikut Tuan Jaemi ke bilik kerjanya.
"Duduk"
"Kamu ada masalah ke?" tanya Tuan Jaemi lembut. Yeonra menggeleng.
"Siapa Park Jimin?"
Yeonra terkedu.
"Jawab papa Kim Yeonra!" bentak Tuan Jaemi.
Yeonra terkejut. Airmatanya mengalir perlahan.
"Yeonra mintak maaf" sayu suara Yeonra.
"Dah berapa bulan?" tanya Tuan Jaemi perlahan.
"Yeonra taktahu" jawab Yeonra sambil mengesat airmatanya.
Tuan Jaemi mengeluh.
"Papa percayakan kamu tp ini yg papa dpt. Kalau Gyuri takbgthu papa, mungkin sampai anak tu keluar, papa taktahu"
Yeonra menunduk.
"Apa papa nak jawab dgn kawan2 papa? Media kalau mereka tahu hal ni? Kamu tak pernah fikir perasaan papa? Kenapa kamu sanggup buat macam tu? Papa terpaksa tanggung malu atas kelakuan tak senonoh anak papa sendiri!" marah Tuan Jaemi.
Airmata Yeonra masih mengalir tak berhenti. Dia rasa bersalah. Hatinya remuk dgn kata2 papanya sendiri.
"Yeonra mintak maaf" hanya perkataan maaf yg boleh diungkapkan.
"Papa kecewa dgn kamu" keluh Tuan Jaemi. Dia berdiri dan terus keluar dari bilik kerjanya meninggalkan puteri bongsunya yg menangis.
YOU ARE READING
Twins [SEVENTEEN FF]
FanfictionDapatkah pasangan kembar meraih cinta daripada 'crush' mereka ? Selamat Membaca :) *MALAY FANFIC*