Chapter 1

136 1 0
                                    

Hai nama aku Hayra Sofia ,aku seorang yang aktif,periang,happy virus,happy go lucky ,peramah dan mudah tersenyum ,hidupku dipenuhi dengan detik² kebahagian yang dijadikan memori terindah buatku.

Selain mempunyai Ibu bapa yang sentiasa menyanyangiku aku juga mempunyai 2 orang hero yang sentiasa mnjagaku dan hero² itu adalah abangku Hanif Syazwan a.k.a Along dan Hadif Syahiran a.k.a Angah ,semuanya perangai macam syaitonirojim bila bergabung although along dgn Angah dah besaq panjang tapi perangai tuu sama naik dgn budak tadika,Along seorang usahawan muda yang berjaya tapi dakleh try laa sebab dia dah ada tunang,Angah pula manusia yang payah nk duduk setempat ,yelaaaa pilot kan ,aku pula masih belajar ,dah tahun akhir dan bakal graduate,jarak umur Along dan Angah xbanyak beza hanya 1 tahun Along 27 ,Angah 26 dan aku 24 still muda yeah!

Daddy dan Mummy aku pula humble orangnya ,baik hati ,suka tolong orang ,mereka ajar kami bertiga jadi manusia yang berguna pada agama,negara,masyarakat dan keluarga ,walaupun kami dibesarkan di negara luar,mereka xpernah sikit pon biarkan kami trpesong dari jalan yang betul.Daddy seorang usahawan yang mempunyai syarikat sendiri dan boleh tahan besar, dan kini Along yang menjaganya ,daddy dah boleh rilex ,kalau masuk office pon tgok² jeee ,yelaa big boss kan,lagipun along boleh harap orangnya. Mummy pula seorang pensyarah suatu ketika dahulu skrg dah pencenlaaa ,mummy ni sebenarnya bukan orang melayu asli sbb dia ada kacukan Italy .Oleh kerana itu ,muka kami 3 beradik pon ala² mat salih dahh ,lagi² Angah,kalau pergi mamak pon mamak speaking dengan dia ,yelaa ingat orang putih annn walaupun rambut hitam XD.

Aku dah tinggal di Florence, Italy tempat kelahiran mummy selama 12 tahun,seingat aku masa kami pindah ke sini ,umur aku 10 tahun masatuuu,Daddy dan mummy buat keputusan untuk ke Europe untuk bukak business disana ,dan alhamdulilah rezeki kami daddy dapat apa yang dia nak dan mummy pula bekerja sebagai lecturer di sebuah Universiti di Europe ,setelah business daddy makin membaik dan ekonomi kami makin stabil daddy ambik kputusan untuk pulang ke Malaysia untuk bukak business kat Malaysia ,tapi daddy sorang jee yang pergi sbb mummy masih terikat dengan kontrak kerjanya ,tahun berganti tahun ,kami sekeluarga dah jadikan Florence sbgai rumah kedua kami selain Malaysia,business daddy berkembang pesat sampai ke seluruh Asia ,nama HS's holdings turut mnjadi buah mulut semua orang kerana diusahakan oleh sepasang suami isteri yang hebat iaitu mummy dan daddy.

Apabila sudah terasa lama meninggalkan tanah air daddy mula rindu nak balik Malaysia ,kalini dia decide nak 1 family balik Malaysia ,sudah² laaa duduk di negara orang nantiy xpasal lupa asal usul kang susah.

Dengan persetujuan mummy kami akhirnya pulang ke Malaysia,khidupan di Malaysia btol² mngubah hidupku 360° darjah ,xsangka aku akan jadi macam ni,cinta? dalam hidupku aku btol² xmemahami apa itu cinta namun dalam aku xmemahami maksud cinta ,aku mngajarkan dia erti cinta ,aku keliru ,aku resah,aku khuatir ,aku takut adakah tindakanku ini benar?

Sesungguhnya aturan hidupku yang sudah diaturkan oleh Allah swt sungguh indah,cinta hadir kerana pertemuan ,bersemi kerana perkenalan ,dan bertahan pada kesetian.

tbc...

Cerita kitaWhere stories live. Discover now