Masa aku dgn Ayra jumpa kau ,aku bau sesuatu yg xmenyenangkan,kau minum eh? Tanya Hadif dipandang Ahnaf sekilas kemudian kmbali focus pada pemanduan,Ahnaf mngaru blkg tengkuknya,segan pula tiba².
Kami juga membesar di luar negara,mmg susah nak mnahan nafsu ingin tahu,ingin rasa,ingin cuba,lagi² kita xprnh mncubanya dan rata² org yg mnjadi kawan kita tuuu orang kafir ,bukan Islam,yang mana selalu minum arak,bila selalu tgok macam best jee nampak bila dia duk teguk bnda alah tuuu. Tapi kau tau hukumnya? Tanya Hadif,Ahnaf trsenyum.
Aku bukan macam korang,segala hadis korang hafal ,aku ni fakir agama ,bukan setakat miskin jee,hidup dgn Granny seolah-olah hidup seperti orang yg di kad pengenalannya islam tapi perangai dan peribadi tak mengambarkan mcm org Islam pon,itu lifestyle aku ,pedulikan apa orang kata ,asal aku bahagia ucap Ahnaf.
itu tak bermakna xboleh nak menerima teguran orang lain,sometimes kita perlukan nasihat org lain biar tersentap sikit diri tuu ucap Hayra dari belakang sambil trtawa,Hadif trsenyum.
Come on B,ksian Ahnaf,asyik kna bebel jeee,stress karang ,ksian dia ucap Hadif.
I'm okay ,aku dah lama nak berubah,yelaa people can change cuma tulaaa asyik trbantut ucap Ahnaf.
sokay bro,slow² insya Allah ,kitaorg akan cuba ,slagi aku cuti ni ,spnjang tuu laaa aku akan dera kau ucap Hadif.
Dan saya juga ucap Hayra,kepalanya dah brada di tengah² seat Hadif dan Ahnaf.
thank you so much ucap Ahnaf smbil trsenyum lega.
~
Setelah 7 jam di jalan ,akhirnya mereka sampai di destinasi.
Selamat datang ke Kelantan Darul Naim ucap Hadif ,Ahnaf memandang sekeliling,dia pon first time masuk kampung,Hadif xpelaa pilot selalu juga blik Malaysia.
Ni rumah sapa? tanya Ahnaf.
Rumah Adik Daddy,Paksu Hakim dgn Maksu Nina ucap Hadif,kereta Audinya diberhentikan dihadapan sebuah rumah.
Aku pi cari Paksu ,kau prgi kejutkan princess tuu ehhh ucap Hadif,Ahnaf mngangguk ,dia mula keluar,segala urat dibetulkan ,fuhhh cantiknya kampung ,first time tgok kampung.
Whatthe,cantiknya ucapnya sambil mlihat sawah padi,beberapa gambar diambilnya,sungguh dia kagum dan mnjadi jakun.
Ayra...wey Ayra...Ayra bngunlaaa dah sampai ni ucap Ahnaf, Hayra membuka mata.
Sampai mana?tanyanya mamai.
Sampai dalam hati saya ucapnya sambil trsenyum,Hayra mngangguk dan sambung tido.
Bangunlaa ,dah sampai dah ni ucap Ahnaf,geli hati dgn kelakuan Hayra yang mencuit hatinya.
sampai mana?Tanya Hayra lagi ,Ahnaf trtawa kecil.
Sampai Kelantan ucap Ahnaf.
Kelantan mana? Tanya Hayra.
Asudah ,Hayra Sofia! bngunlaaaa hoi! kita dah sampai Kelantan ,rumah Paksu Hakim ucap Ahnaf,dia trtawa ,haduilaaa ,asal comel Sgt ni?
hah? eh? Angah mana? tanyanya.
turun dulu ,brapa lama nak duduk dalam ni?jomlaaa lambat tinggal ucap Ahnaf.
eleh camlaa dia tau jalan sini ucap Hayra.
Dan macamlaa kau pon tau balas Ahnaf sambil trsenyum,Hayra membuat muka trus dia keluar ,mulutnya ditekup dengan tangannya dan dia dah terlompat-lompat.
Wahhh sawah padi! tempiknya ,Ahnaf trsenyum ,trus dia mencari Hadif ,kemanalaaa si Hadif ni.
awak! tunggulaa ucap Hayra dari belakang,Ahnaf pula sengaja laju nak tgok reaksi Hayra.
Hishhh! Berlagak ! marahnya trus dia mendahului Ahnaf,Ahnaf trsenyum dipandang IP nya pnuh missed call dari Bondanya,Farhan,Airin Dan PA nya ,trus ditekan no PA nya,mesej dihantar pada PAnya dan Farhan.
To:Linda
I xmasuk office untuk 1weeks ,I xnak ad orang ganggu.To: Farhan
Angah xbalik dalam beberapa hari,jangan risau Angah okay je ,I just need time.Ipnya terus ditutup ,off phone ,palau dunia luar ,skrg focus pada apa yang akan berlaku ,cuba berubah untuk masa hadapan.
Awak! knape? ok ke? Ad org call ke?Tanya Hayra ,Ahnaf mletakkan ipnya kedalam poket dan mengeleng.
Dah jumpa Pak Su? Tanya Ahnaf,Hayra mngangguk.
Jom?ucapnya ,Ahnaf mngangguk dan membontoti Hayra.
Angah! tempik Hayra ,Serta merta Hadif dan sepasang suami isteri berpaling ke arahnya.
Paksu,Maksu ni kawan kitaorg ucap Hadif,trus Ahnaf bersalam dgn Paksu Hakim apabila Hadif mnghantarkan isyarat mata pada Ahnaf.
Saya Ahnaf Farraz ,tapi Makcik dgn Pakcik panggil Ahnaf jeee ucap Ahnaf sambil tersenyum.
Semak molek saing pon ucap Maksu Nina,Hadif dan Paksu Hakim trtawa,Hayra dan Ahnaf mula blur,what?
Kaba² jadi tok laki Ayra ni ,buke bulih kiro ni ,semak kakloh ni ucap Paksu Hakim,Hadif dah trtawa besar.
Apa ni? Angah xacii tauuu ,paham accent Kelantan,elok sgtlaaa tu dia nak mngumpat ,mnyampah! ucap Hayra ,Hadif dah mula menganjing.
Ore suruh belajar xsey ucap Hadif,Hayra buat muka.
hah!kau trsengih-sengih,kau paham ke? Tanya Hadif,Ahnaf mngeleng ,trletus tawa mereka semua ,lorhh dri cara gelak tuu cam paham rupanya blur jugak,haduilaa Tengku Ahnaf Farraz oiii .
TBC...
YOU ARE READING
Cerita kita
RomancePerempuan yang baik untuk lelaki yang baik. Dan lelaki yang baik untuk perempuan yang baik. . Kalau Allah menghendaki boleh sahaja Allah menemukan lelaki yang soleh dengan perempuan yang mungkin selama hidupnya tidak kenal apa itu Islam. . Kalau All...