Chapter 9

46 1 0
                                    

Angah rasa dia okay x? tanyaku,Angah mnghinjutkan bahunya,kami pon xpasti,lukanya xdelaa dalam tpi hmpir kna nadi ,kiranya hmpir mati laa mamat poyo ni.

Aihh,Tengku Ahnaf Farraz ,kau kna brterima kasih kat aku sbb slmatkan kau,kalau x mlayang nyawa kau,kau knape sebenarnya? apa masalah sebenarnya? kau bunuh diri atau hmpir dibunuh?

Kau smakin mnarik,apa saja yg dikepala kau smpai kau jadi macamni? kau ad masalah apa sebenarnya,brdasarkan doktor dia stress? stress pekebenda? office? family? personal matter? or what? stop buat aku pning !

Dia dah sedar ucap Angah,trus aku memandangnya.

Tengku? Tengku? Tengku Ahnaf? pnggilku ,dia membuka matanya ,mata dia nmpak mcm sesuatu? aihhh ak doctor psikologi ,dari renungan matanya seolah-olah dia sdg menanggung skit,tpi ap? jarang org hensem gila.

K-kat mana? tanyanya ,aku trsenyum.

Tengku sekarang kat rumah Abang saya,kami jumpa Tengku trbaring pngsan kat tepi tasik,that's why kitaorg bawak Tengku kat sini,Tengku okay ke? tanyaku ,dia hnya mngangguk.

Akhh ,ringisnya.

ehh ,chill ,don't move a lot ,kau masih lemah,tangan kau okay,boleh pakai lagi walaupun hampir kna nadi tapi okay jgn risau ucap Angah,dia mngeluh.

Emmm,Tengku rehatlaa dulu ,nanti sy masuk bawak makanan kat Tengku then Tengku boleh makan ubat ucapku,aku memandang Angah kmudian keluar.
Tengah otw Angah dah tarik aku.sjk bila keluar?

Dia siapa sebenarnya? Tanya Angah,aku memamdangnya tepat.

Dia ank uncle Firhad dgn Aunty Alia ,kawan baik daddy dgn mummy,Adik knl dia,Adik tau Angah trkejut masa jumpa dia,Angah boleh x kita tangguh blik rumah Mak Su ngn Pak Su? Ksian dia ,dia mcm dlm kesusahan jee Adik tgok ,please ngah? huh? rayuku ,Angah mngusap rambutku.

I'm okay with everything ,dahh prgi masak ucapnya ,aku trsenyum dan mngangguk kmudian mnuju ke dapur.

~

Knock knock ,Tengku? Tengku? lahh Tengku ,sy suh berehat ,Tengku buat apa huh? ucapku apabila mlihatnya sdg brdiri di balkoni ,dulang makanan diletakkan di atas meja.

kenapa kau selamatkan aku? tanyanya ,pndangannya jauh dilempar entah kemana.

sebab sy knl Tengku ,jawabku.

kau ckp kau xknl aku blsnya pula kalini dia pandang aku.

Haritu jee dan harituu juga sy knl awak ucapku ,trus duduk diatas kerusi berhadapan dengannya.

knape kau baik dgn aku huh? Tanya dia,aku dah kelu,ap punya soalan ni.

sbb mak ayah sy didik sy supaya buat baik dkt org ucapku,dia trsenyum sinis.

kau beruntung dapat parents yg macamtuu ,bukan macam aku ,sebab diorang laaa aku jadi macamni ucapnya lagi,aku hnya diam ,hnya mahu mndengar.

Aku dibesarkan dgn bonda dan Ayah  yang melepaskan tanggungjawabnya sbgai ibu bapa pada orang lain,tapi hanya aku sahaja yg disisihkan,pilih kasih Sgt kan?Aku mngimpikan mmpunyai keluarga yang bahagia sjk kecil namun impian Ku yg itu langsung xtercapai,kerana mereka aku jadi begini,untung ni malaysia tauu ,kalau New York ,mmg sampai ke pagi aku minum,aku rasa kosong ,hilang pegangan ,hilang pendirian ,hilang diri aku sndiri,aku sakit ,aku ingatkan dgn cara mnyiksa hati mereka ,mereka akan melepaskan aku ke New York kembali tak pun halau aku prgi rumah lain ke apa,aku xmampu hidup macamtu,hidup dgn org yg kita benci,sekali aku sakitkan diorang,berkali ganda aku pula yg sakit lebih dari mereka,aku benci mereka tapi aku xkuat ucapnya ,Air matanya jatuh,Hayra trsentak dengan luahan Ahnaf dan Air matanya.

Cerita kitaWhere stories live. Discover now