Angah! wuih! Ngah! bangunlaaa! wake up!wake up! Tengku Ahnaf Farraz Bin Tengku Firhad ,B.A.N.G.U.N!! tempik Airin Adik kepada Ahnaf ,Ahnaf dgn sebalnya bangun.
Rin dah knape? xnampak ke Angah tgh tdo ni ,asal pagi² dah kecoh ni,Airin nak apa? Tanya Ahnaf ,rambutnya dah kusut masai ,terus Airin bercekak pingang.
Baik Angah bangun mandi,siap² kita kan ad buat majlis kesyukuran hariniy ,heshhh,bangun² dah² laa membongkangnya Angah oii,baju Angah dah siap ,Rin sendiri yg gosokkan ,tuh kat wardrobe Rin dah gantung ,cepat² nntiy Ayah bising ucap Airin ,Ahnaf kmbali tido.
Alahhh ,xpnting pon ,tido Angah lagi pnting dah shuh shuh prgi ,jangan kacau Angah! ucap Ahnaf bermalasan,Airin trus mnarik slimut Ahnaf dan mnarik Ahnaf ,dgn usaha yang keras dia brjaya buat Ahnaf masuk bilik air,siap bukak paip bagai dahhh ,Ahnaf mngeluh ,mmg degil laa Airin ni ,makan ap laa.
Dengan keterpaksaan dia mandi ,bkn pnting Sgt pon baginya majlis ini ,majlis kesyukuran ,nak Jamu ank yatim piatu dan homeless ,baginya xpenting langsung!
Dia trus mnyiapkan dirinya ,kurta yang berwarna light brown dipakainya ,kmudian jeans straight cut,dia mnyemburkan sdikit minyak wangi dan rambutnya disikat sprti biasa dan akhirnya dia turun ,tangannya dimasukkan kedalam poket ,awkward lak.
Han! pnggilnya sambil mnarik kolar baju Adiknya itu,Farhan trsentak ,hampir saja tangan abangnya ini patah kalau dia pusing ,main tepuk² camtu trkejut tauuu,nasib xbukak langkah.
Ngah! Angah dah knape hah? trkejut Han tau tak! eishh! hah nk ap? tanya Farhan,Ahnaf hanya buat simbol peace Tanpa snyum.
Han tgh buat apa?Tanya Ahnaf ,Farhan trsengih.
Tgh layan ps4 ni hah ucap Farhan sambil mnunjukkan kotak yang berisi yassin ,Ahnaf buat muka.
Ada apa² nk kna tolong ke? Tanya Ahnaf ,Farhan mngeleng.
Angah lambat ,tadi baca yassin ramai² ,ni dah habis sekarang tgh makan² ,jom ah makan sekali ucap Farhan ,Ahnaf mngeleng,trus dia prgi ,Farhan hanya mngelengkan kepalanya.
Kakinya dihayunkan ke dapur sebelum dia berehat di backyard, memandangkan orang ramai ada dkt luar ,backyard kosong yeah! xramai orang!
Ahnaf memandang sepapan ubat panadol,kepalanya berdenyut-denyut ,pning nak demam kot sbbtu dia pi terkam ubat dulu,dia mngeluh ,lupa nak ambik air mineral.
Eat a little bit before u take medicine ucap seseorang ,Ahnaf berpaling kebelakang ,,wanita yang berbaju kurung light pink dan shawl light brown(mcm kat media atas) itu menyerahkannya sebotol Air mineral dan sebungkus roti.
No thanks ucap Ahnaf dingin,wanita trsebut trsenyum.
Nahh ambiklaaa saya mmg nak kasi kat awak ni ucap wanita trsebut ,Ahnaf brpikir sejenak,boleh muntah dia telan tnpa Air,kebetulan pula tgh lapar ,tapi xberselera nak makan nasi.
here ucapnya lalu menghulurkan sekeping not bernilai RM100 ,wanita tersebut tersenyum ,dia meletakkan roti dan air trsebut di atas riba Ahnaf ,duit trsebut langsung xdisentuh .
Xapa saya ikhlas ucapnya ,Ahnaf trsenyum,butakah perempuan cantik dihadapannya,,xkenal duit ke?ke sikit sgt?.
Ikhlas? kau tau ke erti ikhlas huh? aku xnk trhutang ap² dgn kau ucap Ahnaf ,wanita trsebut mngangguk dan trsenyum.
Ikhlas is when one does not required reward in exchange for a good deed,and never work just for the money or power ,they won't save your soul or help u sleep at night .Remember empty pocket teaches you a million things in life but full pocket spoils you in a million ways ,people get blinded by money ,having money with no sense of guidance is the same as being poor,asslamualaikum ucap wanita itu kmudian berlalu pergi.
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing ucap Ahnaf ,wanita trsebut berhenti.
There's 9 thing that's money can't buy:
1-manners
2-morals
3-respect
4-character
5-common sense
6-trust
7-patience
8-integrityand the last one is...Love.
keep that in your mind ,I got to go ,goodbye ucap wanita trsebut dan mula prgi.
wait!at least tell me your name tempik Ahnaf.
Hayra Sofia! ucapnya,Ahnaf masih duduk statik disitu.
Hayra Sofia.... ucapnya perlahan.
tbc....
YOU ARE READING
Cerita kita
RomansaPerempuan yang baik untuk lelaki yang baik. Dan lelaki yang baik untuk perempuan yang baik. . Kalau Allah menghendaki boleh sahaja Allah menemukan lelaki yang soleh dengan perempuan yang mungkin selama hidupnya tidak kenal apa itu Islam. . Kalau All...