《37. BÖLÜM part2》
Loretta, seçmişlerle kendini şehrin girişinde bulduğunda arkadaşlarının aklında ki gibi geri dönme arzusunu hissediyordu. Onları mağaralarda bırakmak o kadar zalimceydi ki yanlış olduğu fikri zihninden çıkmıyordu. Salvador belinden tutup ilerlemesine yardımcı olmaya çalışırken şehre yaklaşmışlardı.
"Geri dönelim. Onları bıraktık. Öylece gölgelerle onları bırakmamalıydık."
Mark, Ryla'nın uyanıp uyanmadığına göz attı. Ardından Salvador ile aralarında bakıştılar. Loretta aralarında garip ama güçlü bir arkadaşlık bağları olduğunu hissedebiliyordu ve birlikte bir karar vermeye çalışıyorlardı.
Mark kafasını hayır anlamında salladığında Salvador, Loretta'ya cevap vermedi ve seçilmişler yürümeye devam etti. Böylece şehre girmiş oldular. Girişte onları halk ve askerler ile birlikte Hector Matherz karşıladı. Adamın kafasında demir taça benzeyen bir halka duruyordu. Dennis gözlerini taça benzeyen demir halkadan ayıramadı. Aklı Hector Matherz'in bir hain olmasıyla İzella Wesensart'ın Mavera kraliçesi olması arasında gidip geliyordu. Kızın kraliçe olmasına güvenmiş ve emrine uyması gerektiğini düşünerek o da mağaradan çıktığı için pişman olmuştu. Genç kadın bir kraliçeydi. Ama genç kadın nasıl kraliçe gibi olacağını bilmiyordu ve bu Dennis'in kafasına şimdi dank etmişti.
Şehirde kalan son bir kaç kişi de işlerini bırakıp başlarına toplanlandıklarında Loretta kalabalıktan başının döndüğünü hissetti. İnsanlar konuşuyordu. "Geldiler, başardılar. Gelmeyeceklerini zannediyorduk. Sonunda buradalar. Gelmek için çok geç kalmışlar. Yakında Kurtulacağız..."
Onlarca insan kendisine umut dolu bakarken Loretta insanların umudunu kırmaktan korktu. İçlerinde gerçekten başaracaklarına güvenip ekibini destekleyenler vardı, inançlarıyla kendilerini ayakta tutan bir çok kişi. Loretta'nın inandığı değerlerden biri de inançtı. Koruyucular barışa, inanca, korumaya ve yapıcılığa güveniyorlardı. İnandığı değerlerin yıkılmasına izin vermek istemiyordu.
Aklı çok uzakta kalmış gibi görünen geçmişe gitti. Ablası yerine koyduğu Allysa Green'in sesini duydu kafasında. "Savaşçıl bir toplantı, barışçıl bir savaştan daha iyidir." Derdi kadın ona. Lider Allysa'nın öğretilerine ve değerlerine inanıyordu. İnandıklarını savunuyordu.
"İzella Wesensart hanginiz?" diyerek şüpheyle kendisini süzdü Hector Matherz.
Mark, liderin karşısına geçerek Loretta ile onun arasına girdi. Kulağına eğildi ve bir şeyler fısıldadı. İnsanlar merak içinde neler olup bittiğini anlamaya çalıştıysalarda Loretta bile diplerinde olmasına rağmen Mark'ın söylediklerini duyamazken insanlar hiç bir şey duymamış ve anlamamış olmalılardı.
"Onlar nerede? Neden yoklar?" Çılgınca bağırdı Hector. İnsanlar korkunca da önünü insanlara dönmeden önce yüzüne Loretta'nın sahte olduğundan şüphelendiği bir gülümseme kondurdu. "Sakin olun sevgili halkım. Her şey yolunda. Yolunda olmayan tek şey sizlere bilgilendirme getirilmesini istediğim mektubum. Ama hiç haber yok." Açıklaması bittiğinde gidelim işareti yaptı. Loretta Mark'a baktı ve onun Hector'u dinleyip dinlemeyeceğini izledi. Mark askerlerle birlikte liderin peşine takılınca Loretta da tıpkı Dennis ve diğer seçilmişler gibi onu takip etti.
Nasıl çıktıklarını hatırlamıyor ama kurtulurken geride yoldaş bıraktığını unutmuyordu. Yanında diğer herkes vardı ama onların eksikliğini hissediyordu. Gün ışığına kavuşmuştu. Temiz havayı içine çekip derin bir nefes verdi. Dağın içinde olmak kendini içeride hapismiş gibi hissetiriyordu. Etrafına bakındığında gördüğü dağların dört taraftan çevrelediği kocaman bir şehirdi burası ve Loretta'nın sıkkın canını daha da bunaltıyordu.
Ardından kocaman saray gibi duran yapının merdivenlerine yürüdüler. Dağların dışının aksine kış burayı teğet geçmiş gibiydi. Taş sarayda çalışanların üzerindekileri inceledi Loretta. Serin havaya rağmen sıcak tutan deri yelekler, korunmaya ihtiyacı olmayan insanlara rağmen belde ve baldırda taşınan silahlar, kapüsonlar... Sarayda insanlar garipti.
"Lider Hector, gölge yuvası tespit ettik." Mark gürültüye karışan sesinin daha da duyulması için bir kez daha söylemeye niyetlendi ama Hector Matherz'in tavrından rahatsız olup sustu.
Hector saray çalışanlarının kendisine kral gibi davranmasına hiç garip bir tepki vermedi. Onları umursamadı hatta. Mark'a susması için bir işaret verdi. Ardından doğruca yaz gibi gorünen bu güzel şehri gözler önüne seren çatıya çıktılar. Loretta içinde bulunduğu yapıya saray demekten kendini alamıyordu. Çatı bir gözcü kulesi gibi inşa edilmişti. Taşların etrafı mermerlerle çevrilmiş balkon görünümü verilmişti. Balkona bir kız yaslanmıştı. Umursamaz görünüyordu. Tüm manzaraya arkasını dönmüştü. Gelenlere şöyle bir bakıp önemli olmadığını düşünmüş olmalıydı ki bakışlarını yere çevirmişti.
"Sana bir görevim var." Dedi Hector. Kız ona tiksintiyle baktı. Ardından Loretta kendilerine bakışında bir şey yakaldı. Bu kız acı çekiyordu. Ama fiziksel anlamda değildi bu acı.
"Benim hizmetim artık meclise." Diyen kıza Hector öyle bir bakmıştı ki kız daha da sinirlenip umursamazca kendilerine gülüsememişti. Ardından bir kükreme duyuldu. Kız doğruca sese döndü. Diğerleri de dikkatini ona vermek zorunda kaldı. Sarı bir aslan belirdi. Yelesi rüzgarda savruldu. Kükredi ve tüm dağlardan yankısı duyuldu. Herkes şaşkınlıktan donakalırken aslan doğruca kıza doğru gitmeye başladı.
Aslanın kedi gibi kızın yanında uysallaşmasının ardından Hector sinirlenerek genç kıza bağırdı. "Görevin Analiz Torres, İzella Wesensart ve seçilmişlerin dostunu bulmak." Loretta şaşkınlıkla kıza baktı. Onun Analiz Torres olduğuna ihtimal vermezdi. Bir seçilmiş nasıl olurdu da paralı bir asker çıkabilirdi ki?
Kız başını salladı. Sanki az önce sinirlenmemiş gibiydi. Aslana uzandı. Onu okşadı ve aslan uysal bir şekilde üzerine binmesine izin verdi. "O zaman beni takip edin."
Mark kızı izlemeyi bırakıp Hector'a döndü. "Lider Hector, size gölge yuvası tespit ettiğimizi söyledim. Bir şey yapmayacak mısınız?"
Adam arkasını dönmeden önce bir askeri Loretta ve seçilmişlerin yanına çağırdı. Eliyle Dennis'i işaret etti. Kimse ne olduğunu anlamadan onu tuttuklatırken adam Mark'a soğukkanlılıkla cevap verdi. "Ben değil siz yapacaksınız."
Hector'un arkasından bakakalan Loretta'ya elini uzattı Analiz. "Gidelim."
Kısa sürede atlar ve askerler hazırlandı. Analiz, yolu göstermek ve şimdilik liderlik etmek için komutayı almıştı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
DOĞANIN ŞARKISI VE EFSANELERDEKİ DANS
FantasyFantastik#1 © •Destansı Şarkılar ve Danslar Evrenin üçüncü kitabı (Kitapları sırayla okumanız gerekmemektedir. Diğer hikayeler profilimdedir.)• Bu kitap serisi hayallerimi benimle paylaşan, kız kardeşim diyebileceğim kadar yakınım olan Kardelen Gül...