-empat🌸

2.3K 238 161
                                    

Kediaman keluarga Hong

BAM! (sound affect cam babi 🙌)

pintu rumah di hempas oleh Joshua menandakan dia sedang marah. Ji Woo menyilangkan tangannya lalu duduk di sofa. Joshua memandang Ji Woo sambil bercekak pinggang.

"Awak pergi rumah kawan awak kenapa tak bagitau saya?! Dari semalam saya cari awak tau tak?!"kata Joshua.

"Oh awak cari saya? Tak tahu pula.ingatkan awak dah tak ingat saya."kata Ji Woo. Joshua menggenggam penumbuk nya.

"Awak ni dah kenapa hah?! Mestila saya ingat awak. Awakkan isteri saya."kata Joshua. Ji Woo tersengih jahat.

"Oh. Saya isteri awak.Bukan perempuan tu isteri awak Hong Ji Soo?"kata Ji Woo.

"Perempuan mana? PEREMPUAN MANA?!"tanya Joshua dengan nada yang agak tinggi.

"Hah. Dah malas nak gaduh. Awak tetap tak nak mengaku kan? Hm. Tak per la."kata Ji Woo lalu naik ke atas.

Joshua duduk di atas sofa.Perlahan-lahan air matanya mengalir.

Kediaman Keluarga Choi (Seung Cheol)

"Sayang. Buka la pintu. Awak tak nak makan ke?"kata Seung Cheol lalu mengetuk pintu bilik tidur.

Tiba-tiba dia terdengar suara tangisan.

Sib baik pagi, kalau tak dia dah lari pergi rumah sebelah.

Seung Cheol mengetuk pintu bilik berkali²

"ARA! BUKA LA PINTU NI? KENAPA AWAK MENANGIS?"kata Seung Cheol.

Pintu pun dibuka. Terpampang muka Ara yang sembam akibat menangis terlalu banyak.

"Sayang,kenapa ni?"tanya Seung Cheol. Dia memegang kedua belah bahu Ara.

"ENDING NOVEL TU! KENAPA HERO DIA MATI?! HUAAAAAA!"kata Ara lalu menangis.

Seung Cheol menggaru kepalanya yang tidak gatal.

"Hish! Awak ni!"kata Seung Cheol sambil menghentak kaki lalu pergi.

"Seung Cheol! Awak nak gi mana?"

"Pulau. Yang dinamakan pulau merajuk!"kata Seung Cheol.

Iaitu rumah Jeonghan.

Kediaman Keluarga Kim

"Sayang, hari ni nak pergi funfair tak? Jom."ajak Mingyu.Dia memegang tangan Hae Ji.

"Pergi funfair? Hm. Nanti awak kene serbu lupa saya. Tak payah la. Duk rumah je."kata Hae Ji lalu naik ke atas.

'majuk ke bini aku tu haihhhh' kata Mingyu dalam hati.

"Sayangggggg.... "

Daebak Shopping Mall

Nina tersenyum setelah menjumpa apa yang diinginnya.

Iaitu Album Don't Wanna Cry.

"Weheheheh aku dapat.Nanti boleh menunjuk kat Hye Ki. MUAHAHAHAHHAHA."kata Nina. Dia baru nak mengambil tiba-tiba ada seseorang mengambilnya.

Iaitu Seulra, isteri Vernon.

"Buekkk. Aku dapat dulu. Chau!"kata Seulra.Nina merampas album itu.

"AKU DAPAT DULU!!!!"kata Nina. Seulra cuba menarik album itu dari tangan Nina.

Maka, aksi tarik menarik bermula.

Setelah 5 minit tarik menarik, mereka dikejutkan oleh satu suara.

"STAPH IT! I SAID STAPH!!!!!!"

Mereka berdua terkedu. Serta merta album itu jatuh.

Suara itu kepunyaan tuan kedai ini yang bernama

"ABANG SALEH! AMPUNNNNNN!!!!"





laki aku retis , kau hado?. ˢᵛᵗWhere stories live. Discover now