Sepanjang movie ditanyang, Fikiran Fikri teringinkan kejadian yang berlaku sebentar tadi. Dee masih menonton dengan tekun.
'Dia buat apa kat sini? Kenapa mesti jumpa dia lagi? Dah setahun lebih berlalu.'
"are you okay bby?" soal Dee sambil memegang tangan Fikri.
"Yes, i'm okay biy." bohong Fikri sambil menghulurkan popcorn.
•••••
"Amboi kau Fikri. Asal weekend je hilang. asal weekend je tak letak dirumah." soal Afiq sejurus Fikri masuk ke dalam bilik.Fikri sekadar tersenyum. Dia meletak beg nya di ditepi katil lalu menghempaskan badan yang letih. Sepanjang perjalanan pulang, Fikri lebih mendiamkan diri. Dee juga kehiranan.
"Afiq, Malam ni keluar jom. Dah lama rasanya kita tak lepak sama." soal Fikri sambil membuat mimik muka kesian.
"Sudaah kau. Kau tu yang asik menghilang. Mana nak lepak sama dah." Afiq menyindirnya. "Orang dah ada BF mana nak lepak dengan kita" Sambung Afiq lagi.
Fikri sedakar mengukirkan senyuman lalu memejamkan mata.
••••
"kenapa kau datang balik? bukan kau yang buang aku ke?" Ucap Fikri keras pada Faiz."aku rindu kau." balas Faiz pelahan.
"Agghhh!! Sudahlah kau." ucap Fikri lalu matanya menjadi merah.
tiba-tiba Fikri rasa badannya digongcangkan.
"Wei, kau cakap nak lepak sama. bangun cepat. aku dah siap ni." Afiq mengejutkan Fikri yang sedang lena.
Fikri bangun sambil mengeliat lalu mengosok matanya.
'fuhh mimpi rupanya.' omelnya dalam hati.
"Dah jam berapa Afiq?"
"7.30pm dah cepat gi mandi. Aku malas nak balik lambat. Esok pagi aku ada kelas."
Fikri bangun lalu mencapai towel lalu masuk ke bilik air.
••••
"Kau tahu aku gay?"soal Fikri kepada Afiq. Afiq yang sedang menikmati Nasi Goreng USA terhenti lalu memandang wajah Fikri.
"aah. Tahu."
"since when ?"
"Sejak aku sem 1 lagi aku dah tahu."
"macam mana kau boleh tahu?"
"entah. Firasat aku kuat mengatakan kau gay and dibuktikan kau selalu keluar dengan Dee"
"Like seriously kau tahu." Fikri tercengang mendengar penjelasan Afiq.
"yup.. lagipun aku okay je. No problem lah."
"hemmm.. thanks sebab still nak kawan dengan alu lagi Afiq." ucap Fikri sebak.
"Dah lah tak mau sedih-sedih. Habiskan makan tu. Dah jam berapa ni. esok aku kelas pagi."
"yalah.. yelah.."
mereka berdua berbual kosong sambil menghabiskan sisa sia makanan di pingang masing masing.
••••
ting.. ting.. ting..satu notification masuk ke iPhone 5s milik Fikri. ada whatsapp dari no tak dikenali.
'siapa pulak whatsapp aku ini.' omel Fikri dalam hati sambil dia membuka notification.
'Hey Fikri.. kenal aku lagi tak?'
'siapa ini?'
'aku lah... KEKASIH LAMA KAU..'
'shit tak akan dia kut.'
'Faiz?'
'wah!! kau masih ingat aku lagi ye? tak sangka aku.'
'wait.. mana kau dapat no aku? '
'adalah.. aku ini Faiz lah. Bukan susah pun nak cari no kau ini.'
'sudah lah Faiz.. Ada apa kau cari aku?'
'saja. Aku rindu kau.. Rindu sangat. Petang ni aku amik kau kat rumah. Jam 6pm sampai.'
Fikri speechless sambil merenung iPhone 5s miliknya. Hanya tinggal dia seorang dalam bilik kuliah tu. Rakan sekelasnya dah meninggalkan kelas. Kelasnya untul hari ini telah habis.
'Shit dia dah start balik perangai dia. nak tak nak aku kena juga keluar dengan dia. but aku takut. hemmm.. Faiz kenapa kau muncul kembali? Setelah sekian lama aku meninggalkan kau?' mengelamun Fikri sendirian.
///
guys thx sbb sudi baca n vote..idea tu ada nk tulis cerita ni.. but tu lh tk byk mna.
jgn lupa
vote n share ye..
YOU ARE READING
Fikri si Keliru (boyxboy)
Teen FictionFikri tinggalkan Faiz sebab diabaikan.. Fikri bertemu dengan Dee namun Faiz hadir kembali.. mana yang harus dipilih oleh Fikri