Fikri tersedar dari lena. Dia membuka mata perlahan dengan kehadiran cahaya yang menyilaukan matanya. Keadaan sekeliling begitu asing baginya.
'Aku berada dimana ini? Apa yang dah berlaku?'
Fikri cuba untuk menyentuh kepalanya. Namun tangannya telah diikat dengab tali. Dia buntuh. Kemudian dia dengar bunyi tapak kaki yang semakin hampir dengannya. Fikri ketakutan.
"Akhirnya kau sekadar Fikri. Lama kau lena ye? Kau mimpikan aku tak Fikri?" Ucap Faiz sambil mengusap pipi Fikri.
Fikri tidak menjawab persoalan Faiz. Dia benci dengan lelaki yang bernama Faiz. Fikri membuat muka bencinya kepada Faiz.
"Hahaha. Kalau kau dengar cakap aku, semua ini tak berlaku. Aku pun bukan suka nak buat semua ni. Tapi, disebabkan kau aku terpaksa lakukan nya Fikri."
sejurus Faiz menghabiskan ayat nya. Satu ludahan hinggap ke mukanya. Fikri tersenyum puas.
"Hahahaha" Faiz ketawa lalu mengesat air ludah Fikri.
Faiz bagun dan berdiri dihadapan Fikri. Lalu rambut Fikri ramas dengan penuh nafsu. Fikri dalam ketakutan. Dia tidak tahu apa yang bakal berlaku.
Faiz mengusap pipi Fikri dengan lembut sekali. Kemudian Faiz menolak Fikri dengan keras, dia terbaring.
Fikri takut melihat muka Faiz, dia apa-apa boleh berlaku. Faiz membuka bajunya lalu di buang ketepi dengan senyuman di wajahnya tidak pernah lekang.
"Malam ini kau milik aku sepenuhnya Fikri." bisik Faiz pada Fikri dengan penuh nafsu.
"Faiz tolong Faiz, jangan buat aku macam ini. Kita bincang cara baik ye. Aku merayu Faiz. Tolong aku..." rayu Fikri pada Faiz.
"Ala.. awak jangan risau. Kita buat macam dulu-dulu k. tapi kali saya bagi layanan yang terbaik untuk awak sayang." jawab Faiz dengan senyuman di wajahnya.
"aghhh.. Faiz jangan Faiz.. Aku tak nak." Fikri teriak namun mulutnya diterkap dengan tangan Faiz.
Faiz mula menindih badan Fikri. Fikri pasrah. Dia tahu dia tidak boleh buat apa. Sesungguhnya manusia yang paling dia benci sekarang adalah Faiz.
*****
'Mana di Fikri ini pergi? call angkat. whatsapp tak reply.'Gomel Afiq sendirinya. Dia pelik kemana kawanya pergi. Di dalam group whatsapp kampus telah kecoh kemalangan yang menimpah Dee.
Rakan-rakan kampus yang mengenali Dee telah berkumpul di hospital. Ibu bapa Dee juga turut hadir di hospital.
"Encik tumpang tanya, ada nampak kawan saya datang melawat kawan yang yang berada di zon merah tadi?" Tanya Afiq kepada lelaki yang berada dikunter.
"Owh. En Fikri ek? Ada-ada. Dia ada datang tapi dah pergi dengan seseorang. Orang yang temui En Dee kemalangan."
"Boleh saya tahu siapa orang nya encik?"
"Tak silap saya namanya Faiz."
Afiq terdiam seketika. Faiz.. Dia macam pernah dengar nama itu. Dia sedang ligat berfikir.
'Faiz lelaki yang keluar dengan Fikri tempoh hari. Tapi Fikri macam tak suka dia. Apa yang dah berlaku ye? Kemana perginya mereka ye?
Menjadi persolaan bagi Afiq sekarang ni. Yelah, patutnya Fikri ada di sini. Bersama teman lelakinya.
'Pasti ada sesuatu yang berlaku. Macam mana aku nak cari dia ye. Hemm'
ting, ting, ting
satu notification masuk ke dalam telefon milik Afiq.
"Afiq kau kat mana? Tolong aku boleh?"
Whatsapp dari Fikri. Apa yang berlaku sebenarnya ni? Afiq bingung.
////Hai guys.. sorry lewat update nya.. btw thanks sebab baca dan vote nya.. was
YOU ARE READING
Fikri si Keliru (boyxboy)
Novela JuvenilFikri tinggalkan Faiz sebab diabaikan.. Fikri bertemu dengan Dee namun Faiz hadir kembali.. mana yang harus dipilih oleh Fikri