6

2.4K 58 4
                                    

"Fikri bangun, dah jam berapa ini."

Goyangkan Afiq cukup kuat untuk mengejutkan dia.

Fikri sudang membuka matanya namun agak kelat dihuni tahi mata. kemudian dia mengosok-gosok matanya dan mata dibuka perlahan-lahan.

"Kau kata pagi ini ada test." sambung Afiq lagi.

"TEST. shit dah kul berapa wei?" soal Fikri dengan gelabah biawak dia.

"7.30 am."

Fikri tanpa buang masa dia terus berlari ke bilik mandi kemudian dia menyalin pakaian semua siap dalam  10 minit. Dia cuma ada masa 20minit lgi semua testnya bermula.

Dia mencapai beg dan memakai kasut vens kemudian dia berlari ke kampusnya.

sharp jam 8 am dia berada di dalam kelas. Namun classmate dia yang lain belum kelihatan. Fikri dah cuak.

'Jangan Puan kata class cancel pagi sudah.'

Fikri mengeluarkan iPhone 5s miliknya. lalu icon whatsapp di kiliknya. lalu dia membaca group whatsapp classmate dengan hati yang penuh bengkak.

'shit!! class cancel and aku dah macam orang gila pagi ni. damnn!!' Omel Fikri dalam hati.

Fikri memdail no Afiq.

"Hello, Afiq kau tahu tak apa yang jadi?"

"Hah? Apa yang jadi? kau apahal macam marah?"

"Shit!! class aku pagi ini cancel.. test tu puan aku postponed next week. Bapak ar. Aku bangun tadi dah lambat and boleh class cancel. Damnn!!"

"wei.. relex ar.. kau tak payah nak emo sangat. relex sudah.. lepas ini kau ada class tak?"

"Ada. Jam 2 pm."

"okay, kejap lagi aku jenput kau. Kita pergi sarap dulu. Aku pagi ni tak ada class."

"okay, helmet aku jangan lupa bawak. aku tunggu kat bus stop depan ini."

"Baik boss."

•••••

"By the way, weekend lepas kau pergi mana?"

tanya Afiq seusai dia duduk dimeja makan untuk bersarapan.

"Hemmm. Aku pergi PD dengan Dee."

"Buat ape?"

"Teman Dee bercuti nak release tension, unplanned"

"owh. Ingat kau pergi honeymoon"

Fikri speechless
••••
Fikri terasa getaran telefon miliknya. Satu pesanan dari Whatsapp masuk ke notification dan ia dari Dee

'You kat mana?'

'I kat class ni. why?'

'nothing, just missing u'

Fikri tersenyum seorang diri.

"Kau dah kenapa tesegih macam kerang busuk ni?" Tegur Joe menbuat dia sedikit terkejut.

"Tak ada apa."

Dia kembali menumpukan perhatian di depan.
•••
"Lama u tunggu I?" tanya Fikri.

"Tak adalah. I pun baru sampai. Class I baru habis ini."

"Owh. so U dah oder?"

"Nope. I tunggu. U nak minum apa?"

"Hot latte satu."

"Okay. U tunggu sini."

Dee berlalu pergi untuk memesan Air. sementara tu Fikri duduk di kerusi cafe sambil cuci mata.

"Hah, U tengok siapa tu?" sergah Dee dari belakang.

"eh. Mana ada. U ni memandai je."

"Yelah tu. Nah ini Hot latte U"

"Thank biy"

"You're welcome bby."

Fikri menikmati hot latte dengan bersungguh sekali.

"So macam mana kelas? Okay?" Dee memulakan bicara.

"Hemm.. okay je. Just semalam I bengang dengan Puan I. U tahu kenapa?"

Dee masih mendengar apa yang mahu diceritakan oleh Fikri.

"Hahahaha. U ni memang selalu kalut." Dee ketawa setelah Fikri menamatkan ceritanya.

"Yelah. Memanglah I kalut. Dah lewat kut. "

"Sampai tak buka Whatsapp ?"

"yup" Jawab Fikri sepatah. Malas dia nak layan Dee. Asik ketawa dari tadi.

"Bby, U duduk sekali dengan I nak?"

Fikri tersedak ketika sedang minum. Tak tahu dia nak jawan ye atau tak? Afiq macam mana nanti?
/////

Jangan vote and comment k. Btw cerita kali macam mna? okay tak? 🤔

Fikri si Keliru (boyxboy)Where stories live. Discover now