3

3.4K 71 7
                                    

"Thanks for the night, baby"

Fikri sekadar senyum lalu keluar dari kereta Dee. Fikri berdiri di pinggir jalan sambil melihat Honda Jazz milik Dee hilang dari pandanganya.

Fikri melihat jam AS Polo miliknya. 1 pagi baru dia sampai di rumah sewanya. Dia membuka gate serta pintu pelahan-pelahan. Dia tak nak housemates dia terjaga. Lagipun esok weekend, kebiasaanya mereka overnight esok baru mereka balik.

"Lewat kau balik?" Tanya Afiq di sofa. Fikri sedikit terkejut dengan kehadiran Afiq.

"Eh. Afiq kau tak tidur lagi?" balas Fikri acu tak acu.

"Belum. Aku tunggu kau balik. Risau juga. Dari petang tadi keluar tak balik-balik."

"owh. Aku keluar dengan kawan aku tadi. okay lah aku nk mandi, badan aku dah berlengas dah." Fikri meninggalkan Afiq di ruang tamu dan terus ke bilik nya.
•••••

"Kau nampak Fikri tak, Joe?"

"Habis kelas dia terus keluar. Aku nampak dia rush sangat tadi."

"owh. Tak apa lah. Thanks Joe"

Joe classmate si Fikri. Antara kawan yang dia rapat. Group assignment pun selalu mereka berdua.

'Mana pulak dia ini pergi. Hish suka sangat hilangkan diri macam ni' omel Afiq dalam hati.

Dia mengeluarkan iPhone 5s milik nya. Terus di kilik icon masej.

'wei kau kat mana?'

'aku kat library. Asal?'

'kejap lagi aku sampai'

Afiq terus ke library untuk berjumpa dengan Fikri. Dia meletak beg di ruang simpanan beg. Segera dia masuk ke library dan mecari kelibat Fikri.

Setelah hampir 5 minit mencari, kelibat Fikri muncul. Dia pergi menghampiri Fikri, kelihatan susuk tubuh seorang lelaki dihadapan dia.

'siapa dia? tak pernah nampak pulak mamat tu.'

Fikri melambaikan tangan apabila melihat Afiq. Afiq hanya membalas dengan senyuman.

"kenapa cari aku Fiq?" tanya Fikri setelah Afiq duduk di sebelahnya. Matanya memadang lelaki di hadapan Fikri.

"Tak ada apa. Sahaja cari kau." sambil dia menjelingkan mata memandang lelaki dihadapan dia. Fikri seakan faham maksud Afiq.

"Kenalkan ini, Dee. and yang ni Afiq." Dee dan Afiq berjabat tangan.

"Hye, I'm Dee"

"Hye too, I'm Afiq."

Mereka berjabat tangan dan berbalas senyuman. Kemudian Dee banyak mendiamkan diri.

"Wei, Jom SR. Lepak sana. nak tak kau orang?" Tanya Afiq.

"Ajum, aku dah lama tak makan Chocolate Indulgence ni. Dapnya."

"Kau memang, bab makan kau memang no 1."perli Afiq.

"Dee, U nak ikut sekali tak pergi SR?" Tanya Fikri kepada Dee.

"Sokay, u all pergi lah. I ada kerja nak kena settle kan. Enjoy with it guys."

"okay U. Bye. Nanti jangan lupa whatsapp k."

"okay Fikri" sambil mengeyitkan mat ke rah Fikri. Afiq dah pergi meninggalkan dia dulu.
••••••

"Siapa Dee tu? Aku tak pernah nampak pun kt kampus tu." Soal Afiq setelah mereka duduk di meja bahagian dalam cafe Secret Recipe.

"Kawan aku, Budak Hotel."

"owh. Helok kawan kau." balas Afiq sambil menaikkan mata ke atas.

"Eh. Kau ni Afiq."

Pesanan mereka sampai. Afiq hanya mengambil sepotong kek Cappuccino Cheese with Ice Lemon Tea dan Fikri mengambil kek Chocolate Indulgence with Ice Latte.

"Fiq, aku nak tanya pendapat kau boleh?"

"Boleh Fikri. Tanya lah." jawab Afiq yang sedang menikmati Cappuccino Chesse Cake nya.

"Apa pendapat kau tentang LGBT ?"

Afiq terdiam seketika. Mata dia memandang Cake yang berada dihadapannya. Selang beberapa saat, Afiq memandang wajah Fikri.

"Pada aku, LGBT ini satu golongan yang tak membawa masalah sosial. Dan mereka ada pilihan mereka tersendiri. So, aku okay je dengan mereka. As long mereka tak kacau hidup aku sudah."

"owh. Okay Fiq."

"Kenapa kau tanya aku Fikri?"

"Eh, Tak ada apa lah. Sahaja nak tanya pendapat kau."

"Yelah tu. Ke kau ini Gay?"

Fikri terdiam. Dn dia tk menjawab pertanyaan Afiq malah dia hanya mengabiskan cake yang ada didepan matanya.
////

Bersambung....

Fikri si Keliru (boyxboy)Where stories live. Discover now