Hari kedua mereka di situ Alif mengajak Ira pergi ke tempat yang meriah di situ.
Ira: kedai coklat!
Ira masuk ke kedai itu dan rksak peduli kan Alif yang sedang menahan nya untuk tidak masuk.
Alif: boleh habis duit aku dekat sini
Ira menarik Alif masuk ke dalam.
Ira: nak ni! Nak tu!
Alif: mampus aku macam ni buka kilang coklat lah aku kali ni
Ira happy selepas dapat apa yang dia mahu Alif tersenyum melihat isteri nya itu. Selepas shopping di tempat yang best itu Ira berehat di pantai ambil angin Alif duduk di sebelah Ira.
Alif: Happy?
Ira: mestilah Happy (senyum)
Alif: Ira...
Telefon Alif berbunyi menganggu betul telefon Alif ini. Alif terpaksa menjawab dan jauh dari Ira sedikit.
Alif: ya saya Alif Daniel, oh pasal projek tu insyallah ada masa saya pwefi melawat sebab sekarang saya tengah honeymoon dengan isteri saya, oh okay
Alif menamatkan panggilan dan melihat Ira bermain air di pantai.
Alif: basah lah baju nanti
Ira: kita bukan datang tak bawa baju
Ira menolak Alif jatuh ke dalam Air pantai itu terkejut jugak alif dengan tindakan Ira itu.
Alif: Ira! (Mengejar Ira)
Ira melarikan diri tapi dat ditangkap oleh Alif mereka bermain air di pantai seperti pasangan sweet.
Ira terhenti bermain air kerana Ira memikir tentang sesuautu yang membuat dia hilang mood. Alif yang senyum gembira tadi mejadi pelik dengan kelakuan Ira itu. Ira berjalan ke hotel dalam perjalanan itu Ira terserempak dengan Hannah.
Hannah: Wah mandi air pantai
Ira: apa masalah kau? Kau datang sini mesti ada muslihat kan
Hannah: aku nak rampas Alif lah
Ira: dia suami aku jangan sekali kau cuba nak dekat dengan dia
Hannah: kalau aku cuba dekat?
Ira: aku akan bongkar kan rahsia Syarikat bapak kau!
Hannah terdiam Ira tahu tentang syarikat Dato Firdaus itu. Apa yang Ira tahu?.
Hannah pergi dari situ selepas melihat Alif ke arah Ira. Ira masuk ke dalam lif bersama Alif. Lif yang mereka masuk itu tetiba terhenti Ira menjerit ketakutan kerana lampu didalam lif itu terpadam jugak.
Ira: aahhh! (Takut)
Alif: Ira... jangan takut abang ada
Alif cuba mendekati Isteri nya itu dalam keadaan gelap takut apa-apa terjadi.
Berapa minit kemudian Lif terbuka pekerja melihat mereka di dalam Lif. Alif seperti marah jugak. Ira terkejut sampai takut dengan apa yang berlaku.
Alif: korang ni kerja macam mana?
Pekerja: Maaf tuan lif ni tak pernah jadi macam ni selama ni
Alif: alasan! Jangan nak bagi alasan dengan saya!
Pekerja: kami janji benda ni takkan berlaku lagi
Alif pergi dengan perasaan marah kepada pekerja di situ. Ira selepas mandi takut jugak dengan keadaan tadi.
Alif: Ira okay?
Ira termenung melihat padangan di luar. Ira memberi senyuman kepada Alif menanda kan dia okay.
YOU ARE READING
KAWAN Tapi CINTA
RomanceNur Athirah Alif Daniel Pertemuan yang tak disangka boleh menjadi cinta, kawan, musuh, dan akan mendapat perasaan sedih,derita, dan gembira bila bersama dengan seseorang. Muhammad Alif Daniel di kenali sebagai Alif, Anak orang kaya yang cukup dimin...