Det kändes skönt att Anneliese tröstade mig för det kommer hon nog få göra några gånger eftersom vi ska bo ihop.
Efter ett tag när jag slutat gråta och vi släppt varandra gick jag med kortet och ställde det på nattduksbordet bredvid sängen.
Jag kan fortfarande inte fatta att jag bor här nu med Anneliese för det är för svårt att tro eftersom jag bott hemma ensam i många år och plötsligt hittar jag en person som jag flyttar ihop med, jag hoppas bara inte att jag och Anneliese någon gång kommer att bråka för jag tror att jag kommer att trivas här. Plötsligt när jag tänkte på att jag ska bo här började jag tänka på Max, han kommer inte kunna hitta mig och jag kommer aldrig behöva bli rädd för att han kommer och gör något dumt mot mig. Jag vet inte vad han gör eller vart han är just nu men det vill jag inte veta heller, gällande Jakob har jag inte hört av mig till honom och han har inte hört av dig till mig men jag vill inte ha något med deras familj att göra längre för nu känns det som att allt kommer att vända och allt kommer bli bra och jag vill inte ha kvar det som jag hade innan nu när jag mår bra som exempel den familjen. Jag har det bra utan dom och jag klarar mig utan både Max och Jakob gör nu måste jag må bättre och det gör jag inte med dom två.
Jag går tillbaka till Anneliese som står och gör mat till oss.
Vad blir det för mat frågade jag???
Det blir korv med makaroner
Okej
Hur är det förresten???
Det är bättre
Bra, idag ska vi ha en riktigt bra kväll som du aldrig kommer att glömma.
Vad ska vi göra???
Det får du se sa hon
Snälla berätta
Nej det blir en liten överraskning
_______________________________________Kväll......
Det är kväll och Anneliese har tagit fram godis, chips och frukt för att vi ska äta det, sen har hon tagit fram smink och massa kuddar, filtar och våra täcken.
Vi började kvällen med att Anneliese sminkade mig som hon sa förut att hon kunde göra, hon är väldigt bra på att sminka men on brukar faktiskt sminka andra men hon jobbar inte med det. Jag brukat ju sminka mig på ett sätt och har gjort det läge men Anneliese sminkade mig på ett helt annat sätt och jag är ju inte bäst på att sminka mig och det vet jag också men när Anneliese sminkade mig vart det jätte fint. Medans hon sminkade mig förklarade hon hur hon gjorde det och hur man ska göra medans jag satte med en spegel och tittade hur hon gjorde och såg hur mycket finare jag vart än vad jag egentligen är.
När Anneliese var klar tittade jag mig i spegeln och såg en tjej som såg vacker ut, en tjej som inte har blivit slagen utan en tjej som andra tycker är snygga och en självsäker tjej som inte varit med om något dumt i livet utan har levt ett jätte bra liv och en tjej som är nöjd med sig själv.
Men under sminket finns alltid ett riktigt ansikte och mitt ansikte är fult, slaget, sönder man såg att jag inte mår bra och jag sköter verkligen inte min hy och jag vet att jag borde göra men det är svårt när man ändå aldrig mår bra för då orkar man inte ta hand om sin hy, ta hand om mig själv och speciellt inte leva.Eter att hon sminkat mig fick jag sminka Anneliese som jag ville och det vart såklart inte lika fint som hon sminkade mig.
Efter att båda hade sminkats satte vi oss i soffan och satte på film och åt gott.
YOU ARE READING
Aldrig älskad såhär mycket
Teen FictionJosefina har ett hemskt liv, hennes pojkvän är dum, hennes föräldrar kämpar för henne men som har så fullt upp på jobbena så dom hinner knappt med henne och skolan är det sämsta som Josefina vet. Allt är hemskt i hennes liv ända till hon träffar Ann...