Lördag den 30 September
Idag har den stora dagen kommit för idag ska jag flytta hem till Anneliese, det känns roligt att flytta nu.
Förresten jag har ju börjat skolan och första dagen jag åkte till skolan var det många som kollade på mig och frågade om jag mådde bra, alla hade hört vad som hänt mig och dom såg att jag hade varit med om något sånt så alla var snälla mot mig. Det kom fram två styckena tjejer som heter Jenny och Hanna och frågade om jag vile vara med dom och ingen har gjort så mot mig, men nu helt plötsligt kom dom fram till mig men jag antog att det bara skulle vara den dagen men dom har hängt med mig varje dag. Gällande mamma och att hon inte ska jobba lika mycket har det gått väldigt bra och hon har slutat att jobba lika mycket och pappa har också minskat på att jobba och det känns skönt att dom är hemma mer fast jag ska ju flytta.
Mamma packade in flyttlådorna i bilen och sen satte hon sig och åkt men jag satte inte i bilen eftersom jag tog mopeden och körde hem den till Anneliese.
När både jag och mamma var framme började jag, Anneliese och mamma packa upp flyttkartongerna och lite andra saker som inte fick plats i kartongerna.
När vi burit upp alla kartonger sa jag hejdå till mamma och sen åkte hon.Tänk att nu bor du här sa Anneliese
Ja det gör jag
Välkommen hem då
Tack, ska vi börja packa upp???
Ja det kan vi
Vi försökte packa upp alla saker men allt fick inte plats så vi måste åka någon dag till Ikea för att köpa förvaring, men det finns en fråga som jag frågar mig och det är vart ska jag sova???
För mig spelar det ingen roll om jag ska sova i hennes säng eller om jag måste sova i soffan.Vart ska jag sova frågade jag???
Jag hade tänkt att du kunde sova i min säng med mig men om du inte vill det kan du få sova på soffan
Sova i din säng låter bra
Bra
Vi satte på golvet och tittade lite i flyttlådorna och medans vi gjorde det pratade vi men plötsligt vart Anneliese tyst och tittade bara ner på någon och jag vet inte vad det var heller för hon hade saken i kartongen fortfarande.
Är det här din familj frågade hon???
Hon visade fotot som satte inramat den där bilden på mig när jag var 11 år.
Ja det är det
Vad sö du och din syster var
Ja jag vet sa jag
Hur gammal var du och din syster på den här bilden???
Jag var 11 år och Emma var 13 år
Alltså 2 år innan Emma dog
Ja
Jag kände hur en klump inom mig byggdes och jag kände att det vart väldigt känsligt.
Hon var den bästa systern jag haft och vi hade jätte roliga stunder, hon och jag lekte nästan hela tiden med barbie. Hon var den ända som jag kunde prata med när det var något och det var hon som tröstade mig när jag var ledsen och nu för tiden har jag ingen som kan trösta mig
Bra att du hittade mig för jag är bäst på att trösta.
Anneliese reste sig upp och satte sig ner bredvid mig och kramade om mig och jag kramade om henne.
VOCÊ ESTÁ LENDO
Aldrig älskad såhär mycket
Ficção AdolescenteJosefina har ett hemskt liv, hennes pojkvän är dum, hennes föräldrar kämpar för henne men som har så fullt upp på jobbena så dom hinner knappt med henne och skolan är det sämsta som Josefina vet. Allt är hemskt i hennes liv ända till hon träffar Ann...