Part 1

184 13 0
                                    

"SoYeon!! Ppalli!!" jeritan SeonHo bergema dihadapan rumah SoYeon. "Sabarlah!" SoYeon kelam-kabut menyarungkan cermin matanya. Dia keluar lalu bertemu dengan SeonHo. "Kasut mana,kak?" tanya SeonHo. SeoYeon mengangkat tangan kirinya yang memegang kasut sekolah. "Pakailah,tunjuk aku buat apa?" tanya SeonHo. SoYeon menjeling SeonHo lalu menyarungkan kasut sekolahnya. "Wehh,macam mana kau ikat tali kasut?!" SeonHo tunduk lalu mengikatkan tali kasut SoYeon. "Ish,tepilah tangan kau! Aku tahulah macam mana nak ikat tali kasut!" SoYeon menepis tangan SeonHo. Dia bangun lalu berjalan meninggalkan SeonHo. "Woi,tinggal je?!" tanya SeonHo. SoYeon meneruskan perjalanannya ke sekolah. "Bisinglah dia ni,sehari tak senyap tak boleh!" bisik hati SoYeon. "Diamlah!!" jerit SoYeon tanda protes. SeonHo yang berasa geram pantas menarik beg SoYeon sehingga SoYeon terjatuh. SeonHo kemudian berlari meninggalkan SoYeon yang terduduk itu. Tiba-tiba,air mata SoYeon mengalir. "Gwaenchanha?" seorang pelajar satu sekolah dengan SoYeon berani menegurnya. SoYeon mengesat air matanya lalu bangun. "You're 16,SoYeon" bisik SoYeon. "Err,lengan awak berdarah..." tegur pelajar itu. SoYeon melihat lengannya yang berdarah itu,mungkin terseret dengan jalan tar. "Aigoo,ottokhae?" bisik SoYeon cemas. Pelajar itu menghulurkan tisu lembap kepada SoYeon. Dia kemudian menggunakan 'bandage' untuk membalut lengan SoYeon. "Gomawo." kata SoYeon. Pelajar itu tersenyum lalu menghulurkan tangan kanannya. "KuanLin." kata pelajar itu. "Ya,saya kenal awak... Awak pelajar pertukaran dari Taiwan. Saya SoYeon,Chae SoYeon." SoYeon menyambut tangan KuanLin.

~To Be Continued~

Nerdy💜Where stories live. Discover now