Sophie vošla do miestnosti, teda do mojej chvíľkovej izby.
„Odišiel?"
„Nie, čaká vonku. Alebo teda sedí tam. Nechcel za nič odísť. Snažila som sa mu to vysvetliť."
„Okej, v poriadku." usmiala som sa. Podišla k mojej posteli a pritiahla si stoličku. Sadla si a chytila moju studenú ruku do jej teplej.
„Tak, čo ti povedal?"
„Doktor?" prikývla.
„Nič podstatné. Iba že zajtra ma asi pustia."
„Snáď."
„Nehovorili tebe niečo?"
„Nie. Nechceli. Iba nás sem odviedli a že môžme počkať, dokým sa zobudíš. Neboli si istí, ani kedy sa zobudíš."
„ Ah."
„Prečo si odpadla? Čo si pamätáš predtým odpadnutím?"
„Iba ako sa tam hádali a Shawn povedal alebo ten chalan niečo. Nepamätám si čo. Ale viem, že keď to povedal, nevedela som sa nadýchnuť, akoby mi tie slova vyrazili dych. A potom asi posledné, čo si pamätám bolo, čo si kričala."
„Nepamätám si čo, čo povedal?"
„Nie. Čo to bolo?!"
„No nikto to to neriešil ako si odpadla. Ale ja zajtra v škole zistím čo je."
„Sophie hovor, čo povedal."
„Že Claire ukázala tvoje nahé fotky celej škole."
„Aj tebe?" Jej pohľad spočinul na našich spojených rukách.
„Ako dlho?" prvá slza mi stekla po líci, ale hneď som si ju zotrela.
„ Iba dva dni."
„To preto si sa správala,hm, tak divne? "
„Vtedy pri skrinkách? Áno." stále sa pozerala iba na naše ruky.
„A to ty si tomu uverila? A nevedela si mi povedať?" Sĺz bolo čo raz viac a už som sa neobtažovala si ich zotierať.
„Neverila som. Nie. Ale nevedela som, čo na to povedať. Vieš, keď som to videla. Ako keby mi niečo ťažké obalilo srdce. Síce ta fotka vyzerá naozaj skutočne, ale. Neverila som tomu. Aspoň som tomu nechcela verit." aj jej tvár už pokrývali cestičky od slaných slz.
„Nie je to pravda." zasmiala som sa a ona so mnou.
„A tú fotku naozaj. Naozaj videla cela škola?"
„ Neviem, asi. Ale ja. Ja zistím zajtra všetko, čo sa bude dať. A zajtra prídem."
„ Dobre." usmiali sme sa aj cez naše uslzené tváre.
„Tak ja prídem zajtra." postavila sa a dala mi pusu na čelo.
„Tak zajtra." prikývla a zakývala mi medzi dverami. S bolesťou hlavy a nevysporiadanými myšlienkami som sa pokúšala zaspať.
BINABASA MO ANG
Pochop ma!
Short Story"Zničila som ta. Na začiatku si to nevidel, ani ja, ale ďalej som do teba zapichávala črepy jeden za druhým. Až dokým ich nebolo toľko. Bolo ich toľko, že som ich začala aj ja sebe zápichavať do srdca. Ale ja nechcem, nechcela som vidieť tu bolesť v...