Stiles- Stres

393 9 2
                                    

Uwaga w moim one shot'cie Malia to Michale i jest w związku z Lydią która pomaga mu w nauce. Jego historia jest taka sama jak serialowej Malii.

(Jeśli nie chcecie nie musicie czytać artykułu -Autorka)

Stres: Nie ważne ile mamy lat, jakie doświadczenia mamy za sobą, każdego z nas czasami dopada stres. Przemówienie, przedstawienie, sprawozdanie, sprawdzian czy może stresujący cię nauczyciel lub szef? Stresować cię może cokolwiek, nie pozwól by cię to wykończyło.

Losy świata: Przywołajcie w pamięci moment, w którym się stresowaliście. Uczucie, które wtedy was ogarnęło zdawało się nigdy nie mijać, wydawało wam się, że brzuch skręcić się wam bardziej już nie może, trzęsące się dłonie nie potrafiły utrzymać długopisu a drżący oddech zdradzał to że boicie się wejść na scenę. Czy to dzisiaj umrę, tutaj wśród tłumu zebranych na sali, z trzęsącymi się dłońmi i rozbieganym wzrokiem? A jednak stało się! Przeżyliście. Tamto zdarzenie miało dla was ogromne znaczenie, wydawało wam się, że od tego czy wam się uda, będą zależeć losy świata. Gdyby losy świata miały zależeć od takich błahostek, już dawno nasza planeta by nie istniała.

Dobry stres: Co to jest dobry stres? Dobry stres to taki, który mobilizuje nas do działania. Sprawia, że mamy więcej chęci do wykonania danej czynności i robimy to z zapałem. Czasami stres odczuwamy także w pozytywnych wydarzeniach, np: przed randką. Boimy się źle wypaść przed naszą sympatią, co mobilizuje nas do ułożenia idealnej fryzury i dobrania pasujących do siebie ubrań, tak by wyglądać i czuć się jak najlepiej.

Zły stres: Zły stres to taki, który towarzyszy nam podczas nieprzyjemnych sytuacji. Stresujemy się przed tym że ktoś nas nie polubi. Boimy się również poznania nowych osób, z którymi będziemy musieli żyć przez jakiś czas, np: chodząc do tej samej klasy. Długotrwały stres niszczy nas psychicznie i fizycznie. Nasza głowa nie wytrzymuje takiego ciężaru jakim jest bycie w stanie ciągłej gotowości do ucieczki, więc załamujemy się psychicznie, co może prowadzić do wielu różnych chorób.

Jak się nie stresować?: Nie da się nie stresować w ogóle. Stres jest nieodłącznym elementem naszego życia i będzie nam towarzyszył do końca naszych dni. Jednak jest kilka sposobów na ograniczenie, nieprzyjemnego uczucia, które towarzyszy nam podczas stresu. Przed wyjściem na scenę, przemówieniem czy zwykłym sprawdzianem ze znienawidzonego przedmiotu, wyobraźcie sobie co będzie za dziesięć lat. Za dziesięć lat najprawdopodobniej nie będziecie pamiętać o tym zdarzeniu, a nawet jeśli to nie będzie ono miało na was żadnego wpływu. To że dzisiaj wszystko co umiałaś lub umiałeś wyleci ci z głowy, nie przekreśla twojej przyszłości. Będziesz pamiętał okropne uczucie upokorzenia przez kilka dni ewentualnie tygodni, a potem zastąpisz je innym, lepszym lub gorszym wspomnieniem.

Pod koniec swojego życia, będziecie raczej myśleli o tym czego nie zrobiliście niż o tym co wam nie wyszło. Więc nie pozwól by to że się stresujesz, odebrało ci jak najwięcej radości z życia.

Autor (T.I) (T.N.)

-Wow- mruknął Stiles kończąc czytać artykuł. Gazetka szkolna rzadko wstawiała coś ciekawego ale brunet widząc dużymi literkami słowo "STRES" od razu zaciekawił się zawartością cienkiej gazetki. Stres był częstym towarzyszem Stilesa, wieczne zamartwianie się o Scotta i resztę przyjaciół doprowadzało bruneta do skraju wytrzymałości. Ataki paniki nawiedzały go coraz częściej i coraz częściej chłopak czuł że brakuje mu kogoś obok. Kogoś bliższego niż przyjaciel, potrzebował opieki i odrobiny zrozumienia. Dlatego postanowił odszukać tajemniczą (T.I.)

Następnego dnia wstał niechętnie, dwie godziny chemii nie napawały go optymizmem. Odpalił swojego niebieskiego Jeppa i powoli podjechał pod szkołę, zaparkował i wszedł do placówki szukając swoich przyjaciół. Witając się  ze Scottem, Lydią, Michaelem(Micki) , Kirą i Liamem nie wytrzymał i rozemocjonowany zapytał o to co od wczoraj go dręczyło.

-Znacie może (T.I.) (T.N.)?-zapytał a Liam spojrzał na niego podejrzliwie. Młodszy blondyn uniósł brwi do góry i zaplótł ręce na piersi.

-Czemu pytasz?- Zapytał stając przed Stilesem.

-Napisała artykuł o stresie do gazetki i spodobał mi się, więc pomyślałem że chciałbym ją poznać bo w sumie nie kojarzę jej z twarzy a stres jest mi znanym uczuciem. Codziennie się stresujemy prawda? Szczególnie my a czytając to poczułem się od razu lepiej i chciałbym jej to powiedzieć. Może bliżej poznać, wiesz Scott ma Kirę, Lidia ma Micki'ego a ty, ty. Ty jesteś jeszcze młody więc nie musisz nikogo mieć ale ja się czuję trochę samotny i właśnie się zorientowałem że powiedziałem trochę za dużo- Skończył chłopak rumieniąc się aż po same uszy i nabierając gwałtownie powietrza. Wszyscy patrzyli na niego oniemiali i z lekko otwartymi buziami jedynie Liam uśmiechał się szeroko i patrzył ponad ramieniem bruneta. Stiles widząc to odwrócił się stając twarzą w twarz z śliczną dziewczyną, która rumiana na twarzy patrzyła na niego z roziskrzonymi oczami.

-Jestem (T.I) (T.N) jak chcesz to możemy się spotkać po lekcjach na parkingu prze szkołą, kończę o 15 :30 a ty?- zapytała szybko mnąc w rękach rękaw bluzy.

-Ja, ja, ja. Ah tak! Ja kończę też o 15:30 to, do zobaczenia- mówił zacinając się.

-To super, Liam idziemy na lekcje?- Spytała i nie czekając na Liama poszła przed siebie.

-Jest strasznie nieśmiała, jest moją najlepszą przyjaciółką i stała tu od kątd zacząłeś mówić. Jak jej coś zrobisz wyciągne ci mózg przez odbyt. No to cześć- Powiedział Liam z uśmiechem doganiając przyjaciółkę. A Stiles pomyślał sobie że dziewczyna jest przeurocza i nie ma zamiaru jej krzywdzić.


_______________________________________-

Dzisiaj dłużej mam, nadzieję ze się podoba. Przyjmuje zamówienia z Supernatural (do końca 4 sezonu) Teen wolf (do początku 5 sezonu) Sherlock (bbc)

one shots Teen wolf (opcjonalnie Supernatural, Sherlock)Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz