Annemin okuldan gelir gelmez elime tutuşturduğu parayla ekmek almaya hakmara girdim . Yağmurun ödevi(!) olduğu içim kendini odaya kapattığını söyledi annem . Elimdeki 5 lirayı okul gömleğinin cebine koyup 3 tane ekmek aldığım . Bugün yağmurun odasından hiç çıkmaması şüpeli bir durum bence . Bildiğim kadarıyla sınavlara çalışsınlar diye ödevde vermiyolar . Kesin benden masalından bir şey saklıyo ama ney olabilir ?
Anamgilin doğum günü geçti . Babamın kasımda . Abimin ve benim de geçti . Yağmurun doğum günü işçiler bayramında kutlamıştık . Cansunun 22 aralıktı . Ay bu kız okuldan gelirmez kendini odaya kitlemezdi . Lan yoksa bindallık giydirip 1905 ;-) yeriden buçaklanıp tecavüzcü coşkunca tecavüz edilip mahalledeki sümüklü bakkalın oğlu apti tarafından zemzemsuyu yerini sümükle yıkanıp uzaylılar tarafından kaçırılmış olmasın . Mal mal düşünme kızım .
Tam bomboş kasaya doğru sevinçle giderken kadının birine çarpmamla sendeledim . Kafamı kaldırıp çarptığım karıya baktım . Bana sinirli bakınca " pardon bacım" diyip kendimi kasanın güvenli kollarına bıraktım .
..........
Elimdeki kalemi bir yandan ağızıma sokup başını ustalıkla çiğniyerek eziyet ederken bir yandan da dakik nazifenin son dakikida verdiği kimya ödevini yapmaya çalıştım . Ulan bu nasıl bir soru ? . Papaz görse besmele çekerdi . Gidip yağmura mı sorsam? Onun kimyası baya iyi . Hızla cimbomlu yatağımdan kalktım tam elimdeki defter ve ağızımdaki kalemle odamdan çıkıcakken gözüm dolabımın boy aynasındaki yansımama da takılı kaldı .
Okul formamı çıkarmıştım .
Açık kumral saçlarımı dağınık bir topuz yapmıştım . Siyah askılıklı giymiştim üstüme . Altına dizimin bir karış üstün de biten pembe çiçek desenleri olan pijamalı şortumu giymiştim . Galataraylı terliğim de ayağımdaydı herzaman ki gibi de . Yüzümde hiç makyaj yoktu genellikle pek makyaj yapmazdım . Sırıtıp odamdan çıktım . Hemen yanımdaki yağmurun odasına bodoslama daldım resmen . Dalmamla yüzüme yağmurun 38 numara fenerbahçeli terliğimi yemem bir oldu .Bir dakika fenerbahçe mi didim ben !?!?
Sonuç ; ardımdan bir adet " masal" diye çığıran yağmur ve karanlıklar diyarına giden ben ....
...........
Allahım nerdeyim ben ya en son yağmurdan terlik yedim . Çok karanlık burası . Tırsıyomm:-( .
" biricik "
Abi ?
" biricik "
Abii?
" biricik "
Abiii!??
" biricik"
Ama abiii!!
" ay gitti gül gibi kızım . Ayhann git tansiyon aletimi getir "
Annee??
Annemin tansiyonu mu vardı ?
" hayat senin tansiyonun mu vardı? " dedi babam .
Sırıttım . Kimin babası .
" ya anne baba biricik orda baygın halde yatıyo . Siz burda tansiyon mansiyon diyosunuz " abiii?????
Yine olmadı . Bir dakika abimin sesiydi o . Gözlerimi kocaman açıp etrafa baktım . Herkez bana endişeli ve şaşkın bakarken onları umursamayıp konuştum . " abim nerde ? "
" burdayım biricik " dedi abim neşeli bir sesle.
Tam karşımda bana endişeli ve şaşkınlıkla ayrıca uyandığım için gözleri neşeli bakan abimin boynuna atladım . Çok özledim be. Kaslı kollarını bellime dolayıp beni kendine çekti . Canım abim . Mis gibi kokusu değişmemişti . Yüzümde kocaman bir gülümseme ile abimden ayrıldım .