1. Beginning of a special girl

12 2 3
                                    

- verleden -

Met een grote pesthekel duw ik mijn wekker uit. 'Wat een agressie meid', hoor ik mijn stiefbroer, Kian, lachen. Mijn moeder en vader zijn gescheidden dat komt omdat mijn moeder een drugsdealer was en nu in de cel zit. Mijn vader vond een nieuwe liefde, margharet. Margharet is erg aardig maar ik mag haar geen mama noemen alleen bij haar naam. Mijn vader heet Josh. Kian is dus de zoon van Margharet en we wonen met zn 4en in een rijtjeshuis.

'Kian move' roep ik en hol langs hem zo de badkamer in. Ik douche, poets mijn tanden en kleed me aan. Ik haal wel wat eten uit de automaat in school. 'Ritje naar school ag?', 'Agnes' verbeter ik hem.

* op school *

Met een zjoef ren ik naar het lokaal waar ik heen moet.
'Mevrouw Janssen u bent te laat'
Zegt mijn docent Nederlands, mevrouw hollandsen. 'Of u nooit te laat ben' , hijg ik van het rennen en zet met een plof mijn tas op tafel. '
Als je normaal doet mag je nog blijven' zegt ze op een enorm irritante manier. 'Als jij dan even normaal praat' spreek ik haar tegen. Toen werd die vrouw boos en moest ik naar een conciërge om een briefje te halen.

Ik ga op 1 van de rode stoeltjes zitten. Ik vind het niet heel erg ik word er toch vaker uitgestuurd. Een zonnestraal schijnt op mijn gezicht en ik word weer vrolijker.
Dan komt er nog iemand op de stoeltjes zitten maar dan word ik naar binnen geroepen. Ik ga op een zwarte hangstoel zitten en ik ga in een lekkere houding zitten met mijn voeten op zijn bureau.
Als ik zijn boze blik zie haal ik mijn voeten snel weg. Hij kucht en begint dan zijn verhaal wat ik al niet meer hoor. '-dus moet je nu buiten afval prikken', hij wijst naar de deur en ik pak alvast de prikstokken. Ik word chagrijnig van die man en dan gaat ook de zon weg als ik naar buiten ga!
Boos gooi ik de prikstok weg. Een hele harde windstoot gooit me de sloot in.

Als ik boven kom schreeuw ik mijn woede eruit. Het begint hard te regenen en ook onweer blijft niet onopgemerkt.

Dat was het begin van het herkennen van mijn gave. Ik kon voor zoverre het weer besturen.
Ik kon het wel maar ook weer niet.
Het lag aan mijn humeur. Was ik vrolijk-goed weer was ik boos/verdrietig-slecht weer. Aangezien niemand altijd zijn humeur kan bepalen word het moeilijk. Ik mag dit niemand vertellen, ik mag dus met niemand al te close worden omdat dat persoon het dan gaat merken.

- moment nu -

Met een vrolijk gevoel spring ik uit bed. Ik zet de tv aan en ga op mijn stoel zitten. 'Welkom bij het rtl nieuws van 10 uur, De weermannen Van Ganzen en Berken zijn ontslagen van al 1 maand het weer niet goed voorspellen. Wilt u hier het weer voorspe-', ik zet de tv uit en ik lach. Niemand kan het weer bepalen alleen ik. Ik ga vandaag zwemmen met mijn beste vriend en vriendin. Ik ben blij dus het wordt lekker weer om te zwemmen. De bel gaat en ik race de trap af zonder te vall- of toch niet - de 1na laatste tree val ik vanaf en ik bonk met een klap op de grond. Mijn vader doet de deur open en helpt mij met opstaan. 'Gaat het ag?', vraagt Tygo die mij kwam ophalen voor het zwemmen. Hij slaat een arm om me heen en begeleid mij naar de bank. Mijn hoofd bonkt heel hard en ik heb pijn. De zonnestraal die op mijn gezicht scheen verdwijnt en maakt plaats voor wat donkere wolken. 'Shit', mopper ik. Het is dus erg moeilijk, ik moet blij worden.

'Tyg maak me ff blij' commandeer ik.
'Waarom draagt een boerin een ketting met blauwe kraaltjes?' Vraagt tygo.
'Euh omdat euh... ze alleen van blauw houd?' Zeg ik vragend met een hoge stem.
'Om haar nek' eerst vertelt Tygo het rustig maar daarna rolt hij iver de vloer van het lachen om zijn eigen raadsel, het is niet eens een grap.
'Well Done tyg' zegt Kian 'je hebt haar niet aan het lachen gemaakt.
Kian mag Tygo totaal helemaal niet. ( in de media zie je trouwens Agnes getekend )
'Ik de het wel ff' zegt Kian en hij rent op mij af en kietelt mij overal. De zonnenstraaltjes komen langzaam weer terug. 'Thanks bro' zeg ik en ik omhels hem stevig.

Pov Tygo

Als ze hem omhelst krijg ik een soort steekje in mijn hart, jaloezie? Dat kan niet ik ben verlieft op Melanie toch???
Ik wil vechten om Mel, maar dat gaat niet als.. als ik niet meer verliefd op haar ben....

Pov Agnes

' Kom Tyg we gaan Mel halen' zeg ik, maar ik krijg geen reactie. 'TYGOOOOOOO' roep ik in zijn oor waardoor hij blijkbaar schrikt en hij neemt mij mee in zijn val. Ik lig op hem en awkward sta ik op en loop het huis uit.

Pov Tygo

Toen ze me aankeek met haar donkere groene ogen maakte mijn hart een sprong. Ik ken Ag al sinds mijn 2e jaar melanie kende ik sinds de brugklas. Nu zitten we in de 5e. Snel loop ik Agnes achterna naar Mel toe. Vandaag tijdens het zwemmen kijk ik wel wie ik leuker vind.

Hey hey ik ben Neri @FantasticPirateNeri
Ik ben een schrijfster die meestal rond de 1000 woorden schrijft.
Het volgende hoofdstuk wordt geschreven door mn vriendin eend ( Jonneke )

Vote♡

Share -> <-

Comment ☆

A Special Girl with a Special LoveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu