POV Agnes
Ik stap in de auto en klim meteen naar de achterste stoel. Enthousiast pak ik alvast mijn handdoek.
'We moeten eerst nog langs Mel hoor' zegt Tygo lachend. Ik haal mijn schouders op en ga verder met mijn haar in een knot doen. We stoppen bij een van Kians vrienden en gaan dan verder naar Melanie.
Mel en ik zijn al vriendinnen vanaf de eerste. Een jaar later kwam Tygo er nog bij, waardoor het nog leuker werd. Ik ben er trouwens best zeker van dat hij verliefd is op haar, maar als dat al zo is, zou hij dat waarschijnlijk nooit toegeven. Ook al is het vrij duidelijk.
Als we stilstaan stapt Tygo meteen uit om haar op te halen. Kian draait zich om naar mij.
'Hoe gaat het sunshine?' vraagt hij met een grijns. Ik kijk even naar buiten, waar de zon nog vrolijk schijnt.
'Goed' antwoord ik lachend.
'Mooi'. Hij kijkt me even aan, en ik zie iets vreemds in zijn blik. Ik vind hem ontzettend aardig, en hij is een goede broer, maar hij is soms zo... Irritant. Vooral tegenover Tygo. Sprekend over Tygo, hij is nu net bij de deur en belt aan.POV Tygo
Ik bel aan. Nerveus wacht ik tot Melanie opendoet. De deur gaat open, maar ik zie alleen haar moeder.
'Melanie is nog bezig, kom even binnen'.
Ik zwaai even naar de auto en gebaar dat ik naar binnen ga. Agnes steekt haar duim op en Kian rolt met zijn ogen. Natuurlijk.
'Oh, hey Tyg, ik ben bijna klaar!'
Melanie komt naar binnen hinkelen met een schoen half aan en de andere in haar hand. Ze gaat op de bank zitten.
'Sorry dat ik zo laat ben, ik was de tijd vergeten toen ik ontbijt klaarmaakte en daardoor vergat ik om mijn haar te borstelen, en toen ik dat bedacht en ik het gedaan had belde jij al aan, en nu moet ik dus ook nog mijn tanden poetsen. Oh, uhm, kan je even helpen?'
Ze steekt haar voet uit, waar haar schoen half aan hangt. Ik duw hem op haar voet.
'Thanks Tyg' zegt ze en ze staat op. Ik blijf rustig wachten terwijl ze haar tanden poetst en mijn gedachten dwalen af naar de eerste keer dat ik me realiseerde dat ik verliefd op haar was.~~~
Het regende. Ik en Melanie wachtten op de bus. Mijn fietsband was lek, en zij wilde met me mee. Agnes moest weer een keer nablijven, en dit keer was het aan het onweren. Melanie was haar jas vergeten en stond te rillen.
'Heb je het koud?' vroeg ik lachend. Ze knikte en keek even naar mij. Langzaam hield ze haar hoofd schuin en keek ze naar mijn jas. Dan, binnen een seconde trok ze hem van mijn schouders en deed ze hem aan.
'Hey!' Lachend stak ze haar tong uit en ritste ze de jas dicht. Hij was veel te groot voor haar. Ze snoof eraan en verstopte zichzelf er helemaal in. Ik moest lachen. Ik voelde weer die bekende kriebel in mijn buik. Die voelde ik vaker tegenwoordig, misschien werd ik ziek.
'Hey Tyg, wat zou je denken als ik mijn haar verfde? Gewoon, een paar plukjes roze?'
Verrast keek ik op.
'Uhm... Wel leuk denk ik'.
Ze zuchtte en sloeg haar armen over elkaar.
'Ik wil gewoon opvallen weet je, ik wil niet in de menigte getrokken worden en gewoon worden zoals iedereen. Ik wil bijzonder blijven'.
'Je bent bijzonder Mel, echt waar. Je hoeft geen roze haar te hebben... Ook al zal het je waarschijnlijk goed staan'.
Met een lach keek ze me aan.
'Denk je?' vroeg ze. Ik knikte.
'Ja, echt'.
Ze keek even verlegen naar de grond, en toen leunde ze tegen me aan.
'Thanks Tyg'.
En toen besefte ik het.
~~~'Oké, ik ben klaar!'
Ik schrik op en bots tegen de tafel aan. Melanie lacht.
'Wat doe jij nou?'
'Sorry, ik... Ik schrok'.
Ze grinnikt en trekt me mee naar buiten.
'Ehm, Melanie? Je jas?'
'Oh!' Ze knipt met haar vingers. 'Ik dacht al dat ik iets vergat. Thanks Tyg!'
Ik glimlach. 'Anytime'.POV Agnes
Er wordt op het raam geklopt. Melanie zwaait naar binnen en trekt de deur open.
'Sorry dat het zo lang duurde, ik was...'
'De tijd vergeten. Kom, we gaan zwemmen!'
De auto begint weer te rijden en we gaan naar het zwembad. Ik heb er enorm veel zin in, ik hou van zwemmen! Melanie zit naast me en ze is net zo'n stuiterbal als ik. Tygo zit voor ons en moet zich helemaal omdraaien om met ons te praten. Naast hem zit Kian en daar naast nog zijn beste vriend, en helemaal voorin zit Tygo's moeder. Ik hou van auto's die zoveel stoelen hebben. Als we eindelijk aankomen bij het openbare zwembad, sta ik op ontploffen. Het is ontzettend lang geleden dat ik heb gezwommen en ik heb er weer superveel zin in. Vandaag word echt een superleuke dag.Hjellooowwwww het is Jonneke 😁😁
Ik ben dus de schrijfster die...
Eh...
Ik ben die andere schrijfster van dit verhaal. Samen met Neri de Meerkoet (Neerkoet, haha) hoop ik dit een mooi verhaal te maken ❤
Mijn wattpad account is JoontjeDeGeit, je kan kijken als je wilt maar dat hoeft niet. Neerkoetje hier is FantasticPirateNeri en die heeft een heelellll leuk boek genaamd unicorntrauma. Ik zou mijn eigen boeken promoten maar dan ben ik bang dat ik arrogant overkom dus nehhh.Tadaaaaa dit is Mel ❤
Zoals je kan zien hebben ik en Neri een hele andere tekenstijl (zij heeft de cover gemaakt) maarrrr ik wilde gewoon heel graag Melanie tekenen. Zij heeft nu ook Tygo gemaakt (en ik kan al zeggen, ik vind hem superleuk) en die komt dan waarschijnlijk later in dit boek voor.Anywaaaaaaayyyyy
Veel plezier met de rest van dit verhaal!
JE LEEST
A Special Girl with a Special Love
FantasyEen meisje genaamd Agnes heeft een speciale gave, ze kan het weer bepalen. Agnes is best populair op school het meisje is heel aardig, niet bitchie behalve als dat echt moet. ze ontmoet een jongen heel aardig en lief, maar houd hij wel van haar of h...