Als ik de auto parkeer doet Nina al meteen open en komt op me afrennen. Haar gezicht staat vreselijk bezorgt en haar mascara zit overal. 'Luna... Het was verschrikkelijk!' Ze barst in tranen uit, ik begleid haar mee haar huis in en daar tref ik Liam aan in een stoel. Hij kijkt voor zich uit, naar niks volgens mij. 'Hi, Liam' Hij kijk me wazig aan en zegt schor 'hi'. Ondertussen is Nina gaan zitten. 'Wat is er gebeurd?' Ik sta er een beetje hopeloos bij, relatieproblemen? Nee, dan zouden ze het samen op kunnnen lossen. Er is iets gebeurd, maar wat? Waarom verteld niemand mij wat?
Dan verbreekt Nina de stilte. 'Uhm, vanochtend vlak na jou smsje kreeg ik er een van James...' Ik schrik bij het horen van zijn naam en ik trek wit weg. 'Hoe durft hij?' Ik fluister het meer tegen mezelf dan tegen Nina. Dan staat Liam op en komt voor me staan. 'Luna, ik weett alles omdat na het telefoontje Nina instortte. Vertel het tegen Louis. Hij heeft ook recht op de waarheid.' Ik knik kort en staar dan weer voor me uit. Wat heb ik er een puinhoop van gemaakt. Waarom moest ik dan ook zonodig met een oude schoolvriendin en Nina naar een bar in Amsterdam? Daar was het gezellig maar toen kwamen James en Nick binnen, vanaf toen ging alles mis....
Opeens gaat alles draaien... Ik hoor Nina gillen en Liam rennen naar mij. Maar ik ben al gevallen en het is allemaal zwart. Het enige waar ik aan kan denken is Louis, hoeveel ik van hem hou. Sinds hij in mijn leven is weet ik wat echt houden van is. Ik dacht dat James van me hield maar ik heb het fout ingezien. Waar heb ik gezeten met mijn stomme kop??
_______________________________________________________________________________________________________________________
Ik probeer mijn ogen open te doen maar het lukt niet. Ik probeer mijn hand te bewegen, dat lukt wel. Dan voel ik dat iemand mijn hand vastpakt. Ik probeer nog een keer mijn ogen te openen en dit keer lukt het wel. Ik zie een muffige witte kamer met allemaal aparaten. Dan kijk ik in het gezicht van Louis. 'Babe... Ik ben zo blij dat je weer bij bewustzijn bent!' Hij knuffelt me voorzichtig en ik leg mijn hoofd in zijn nek. Wat hou ik toch veel van hem... Dan komen Nina en Liam binnen. Opeens schiet alles mij weer te binnen, James, Nina en ik.... Ik moet huilen en voel een arm om me heen. Louis, hij moet het echt weten. Nu, nu houd hij nog van me. Dadelijk zal hij boos zijn en sta ik er alleen voor. Nina en Liam trekken denk ik meer toe naar Louis. Zelfs Nina maar in dit soort situaties is ze altijd niet erg sterk en gaat ze mee met de groep.
'Louis, ik moet je wat vertellen.' Hij kijkt me vol begrip aan. 'Ik luister meisje.' 'Waar moet ik beginnen.... 9 jaar geleden ben ik in de handen van een loverboy gekomen. 5 jaar lang ben ik misbruikt...' De tranen lopen over mijn wangen. Ik zie dat Louis tranen in zijn ogen heeft. Waarom doe ik hem dit aan? Ik verdien hem niet, Louis kan veel beter krijgen, iemand die niet word bedreigd. 'Luna..... Waarom heb je het me nooit verteld?' 'Ik kon het niet, ik dacht dat je niks meer met me te maken wou hebben. Dat was denk ik wel beter geweest want nu is er geen weg meer terug....' Nina en Liam komen naast me staan en slaan een arm om me heen. 'Luna, ik vind het heel goed dat je dit hebt verteld.' Nina geeft me een kus op mijn wang en staat dan weer op. 'Ik moet dan ook iets vertellen, ik ben ook misbruikt...' Ik kijk vol verbazing naar Nina, heeft ze dit nog niet verteld? 'Nina, wist Liam het niet?' 'Jawel, maar Louis nog niet en ik vind het zielig voor jou, je bent niet de enige Lunaatje!' Ik kijk weer naar Louis, hij weet er geen raad mee. Hij staart wazig voor hem uit. Dan vraagt hij wat. 'Lun, was dat de reden dat je was flauwgevallen?' 'Ja en nee, James zocht weer contact op en nouja, lees zelf maar. Ik geef hem mijn mobiel en druk op het gesprek met James. Hij trekt wit weg. Ik vind het vreselijk om hem zo te zien. Nina kijkt er ook verschrikt bij. 'Luna, mag ik het dadelijk ook lezen?' Ik knik. Ik schaam me vreselijk, maar wat moet Louis dan niet denken? Hij heeft een vriendin die werd misbruikt en er niks over zei en nu doodleuk aan komt zetten met een verhaal over een loverboy... Hoe kon ik ook al die tijd tegen hem liegen? Ik kan mezelf wel wat aandoen. Dan geeft Louis het mobieltje aan Nina, ook die trekt wit weg. Louis laat mijn hand los. Hij heeft hem al die tijd vastgehouden. Dit was het nu....
Dan gaan Nina en Liam weg. Louis en ik blijven stilletjes naast elkaar zitten. 'Het spijt me Louis, ik had nooit naar je concert moeten gaan en moeten winnen, dan hadden wij elkaar nooit ontmoet en zat jij nu niet hier met al deze shit..' De tranen staan in mijn ogen. 'Heb je echt spijt van ons?' Hij kijkt me recht in mijn ogen aan. Shit, nu denkt hij dat ik hem niet leuk vind. Dan gooi ik alles eruit. 'Lou, ik hou heel veel van je. En ik wil je ook niet kwijt, daar ben ik bang voor geweest en daarom heb ik het je niet verteld. Ik ben bang voor hoe jij zou reageren, of ik jou kwijt zou raken. Net nu ik gelukkig ben komt James het kapot maken. Maar het is ook mijn eigen schuld. Ik had nooit zo naïef moeten zijn...' Ik vouw mijn handen voor mijn gezicht. Ik durf hem niet aan te kijken. Dan verbreekt hij de stilte. 'Liefje, ik zou je nooit laten vallen. Dat weet je toch. Jij komt zelfs boven wortels!' Ik glimlach naar hem. Zo ken ik hem weer. Maar zou ik mezelf ooit weer herkennen? Ik hoop het wel, ik heb het een keer eerder gedaan, dit keer moet het me ook lukken. 'Ik sta achter je Luna, ik vergeef het je, dat je het niet hebt gezegd. Ik hou van je...' Hij kijkt me aan, hij vergeeft het me.... Ik moet huilen en Louis komt naast me op het bed zitten. Ik leg mijn hoofd op zijn borst. Dit voelt vertrouwt. Dit is de man waar ik zo ontzettend veel van hou, hiermee wi ik oud worden. James zoekt het maar uit met zijn vieze praatjes. James.... Ik ben de afspraak vergeten. Ik schiet overeind en vertel het aan Louis. Die schrikt maar zegt dat dat later komt. Nu is het Louis en ik....
JE LEEST
Wat als je liefde op het spel staat? - One Direction Dutch
FanfictionLuna is gelukkig en getrouwd met Louis Tomlison van One DIrection. Ze is heel erg gelukkig met hem, maar dan lijkt alles mis te gaan. Haar gemene ex duikt op en eist veel. Te veel. Komt alles nog goed of komt Luna er alleen voor te staan?