'Lou, ik ga nu naar Nina.' Ik sta op en veeg mijn handen af aan mijn servet. Druk een kus op Lou's mond en loop naar de hal om mijn zomerjas aan te doen. Die is al bijna niet meer nodig maar ik wil niet te bloot bij James aankomen. 'Luna, wil je me even helpen?' Ik ren naar Louis, zijn stem klonk zo ernstig. 'Luna!' Als ik in de kamer kom moet ik lachen. Louis zit met een zielige puppyblik op de bank, zo te zien is er niks aan de hand maar wil hij gewoon tijd rekken. En inderdaad, ik heb gelijk. 'Lunaatje, ik heb zo'n pijn aan mijn lip.' Hij wijst ernaar en ik moet daardoor nog harder lachen. 'Kom hier dan!' Hij staat meteen op en ik kom op hem aflopen, leg mijn hand op zijn lip en bekijk hem met een quasi-serieuze blik en geef hem dan een zoen. 'Is het nu over?' 'Veel beter!' Ik glimlach en draai me om. Hij geeft me nog snel even een knuffel en dan loop ik de deur uit. Nu alles dichterbij komt ben ik bang voor wat er komen gaat. Maar Nina gaat mee en die weet altijd precies wat ze moet zeggen. Als ik mijn auto instap word mijn angst omgezet in gedachtes over Louis en mij. We hebben zulke leuke tijden meegemaakt. Dat mag niet worden verpest door mijn verleden.
Ondertussen ben ik aangekomen bij het huis van Nina en Liam Payne. Nina en Liam zijn nu ongeveer een jaartje samen. Als ik mijn auto nog maar net bij het huis staat komt Nina al op me afrennen met Liam achter haar aan. Ze rukt mijn autodeur open en trekt me mee naarbinnen. Liam pakt mijn autosleutels en rent ons achterna. Als we binnen zijn trekt Nina me mee naar de bank. Wat gebeurd hier nou?
'Nina, wat is er?' Wat doen Liam en Nina vreemd.... 'Luna, sorry sorry voor wat ik ga vertellen...' Nina kijkt me verward en angstig aan. Ik kijk haar vragend aan. 'Ik heb alles aan Liam verteld, over jou verleden en dat van mij...' Ze begint te huilen met lange halen. Ik sla een arm om haar heen. Liam staat er als versteend bij, hij weet zich geen houding te geven. 'Waarom Nina? Waarom? We zouden dit toch achter ons laten?' 'Ja, maar maar, ik wist het even niet meer. Ik vond het vreselijk dat jij en James....' Ze moet weer huilen. Ik weet het even niet meer. 'Wat vind Liam ervan?' Ik was even vergeten dat hij erbij stond. Liam neemt het woord over. 'Ik vond het niet erg, ik vond het heel erg dat ze zoiets mee had gemaakt en het niet durfde te vertellen, bang dat ze mij zou kwijt raken. Maar Luna, je moet het Louis vertellen. Dan zal hij niet zo heftig reageren dan als hij er later achter komt.' Ik knik maar weet dat ik het niet kan vertellen. Ik zou moeten zwijgen als het graf. 'Luna, ik weet dat je het niet kan vertellen maar je moet we.' Nina slaat een arm om me heen. Ik geef een zacht knikje. Dan richt ik mijn hoofd en kijk haar aan. 'Hoe Nina, hoe? Ik wil die tijd voor altijd achter me laten...' 'ik weet het Luna, maar Louis moet het weten. Hij kan je helpen. En ga dadelijk alsjeblieft niet naar James....' 'Nina, snap je het dan niet? Ik moet wel, het is net zoals vrooeger. Als ik niet kom vermoord hij mensen of doet hij me wat aan. Net nu, ik ben nu zo gelukkig met Louis....' Dan kijk ik p mijn horloge dat het als kwart voor twee is. 'Nina, wil je mee?' Ik durf het bijna niet meer te vragen, ik weet wat ze gaat zeggen. Dat ik naar de politie moet gaan, maar dan kom ik er niet meer heelhuids vanaf. Dan zegt Nina iets wat ik nooit van haar had verwacht. 'Lun, als je nu gaat dan dan.... Weet ik niet meer of ik wel vriendinnen met je kan zijn..' Ik krijg tranen in mijn ogen. 'Nien, zeg jij nou onze vriendschap op? Je weet dat ik moet!' Liam staat er nog altijd bij en hij legt zijn arm om Nina heen. 'Ik denk dat ik moet gaan..' Ik sta op en pak mijn autosleutels van de tafel. Ik kijk Nina nog een keer aan. Dat was het dan.... Is het het allemaal wel waard? Maak ik er een te groot drama van? Ik weet het allemaal niet meer. Wat ik wel weet is dat ik een eind moet gaan rijden, ver van James vandaan.
JE LEEST
Wat als je liefde op het spel staat? - One Direction Dutch
FanficLuna is gelukkig en getrouwd met Louis Tomlison van One DIrection. Ze is heel erg gelukkig met hem, maar dan lijkt alles mis te gaan. Haar gemene ex duikt op en eist veel. Te veel. Komt alles nog goed of komt Luna er alleen voor te staan?