Hai, nama aku dyg syahbella. Korang boleh panggil aku abel or bella. Family panggil bella. Kwn-kwn panggil abel. Aku nak cerita sikit pasal family aku. Aku ada seorang kakak, dyg syahneha. Family and kwn-kwn panggil dia neha. Aku ada seorang abang, mohd syahfitri. Family and kwn-kwn dia panggil dia fitri. And last, aku ada dua orang adik. Dyg syahzilla dan mohd syahfakrul. Masing-masing kena panggil zilla and fakrul. Family aku ni bukan org berada sangat. Cukup-cukuplah kami 7 org dapat makan setiap hari. Aku jenis tak kesah pasal org, pasal family aku pun aku tak kesah sangat. Bapa aku jalan gi kerja subuh, balik tengah malam. Mak aku suri rumah, dah berhenti kerja sebab nak jaga zilla. Umur zilla baru 2 tahun. Mak selalu bebel kat ayah sebab ayah selalu balik lambat. Ayah pulak, balik-balik rumah je marah-marah kalau takde makanan. Abg je yg selalu support mama kalau ayah marah-marah. Aku macam biasalah. Tengok je diorang bergaduh. Zilla and fakrul masih tak tau apa-apa.
Kadang-kadang aku geram gak kat ayah. Gaduh kat mak, aku jugak dia marah. Kakak jarang ada kat rumah. Dia tinggal hostel kat uitm. Abg dah habis U, tinggal tunggu panggilan je nak dpt kerja. Aku masih sekolah menengah lagi, Umur baru 16 tahun. Tapi ayah dah anggap aku macam 20 tahun sebab asyik nak aku kerja je. Dia kata, tak payahlah nak belajar sangat, kalau tak pandai tak guna juga. Hellooooo??!! Aku budak sains stream kot. Apanya yg tak pandai. Dari abg sampai kakak aku, kitaorang kelas sains stream tau.
YOU ARE READING
Kisah Dyg Syahbella
Teen FictionKehidupan setiap org berbeza. nak tahu hidup aku mcm mna?? Baca cerita ni.