Jam 7 malam, 5 februari 2015
"Bella, sini hah dtg dapur, nenek dah masak dah. Bawa zilla dgn fakrul sekali"
"Yelah nek, tunggu kejap ye"
Selepas makan malam, aku pun nak tidur dah. Sebelum tidur, aku kebiasaan pegi tandas. Lepas dari tandas aku lalu dekat bilik nenek dgn atok. Then aku terdengar;
"Abg, abg nak bagi tau bella ke pasal mak dia"
"Saya pun tak tau lah leha. Saya takut bella terkejut. Ni hah anak awak lah tu" usik atok
"Ishh abg ni. Sempat pulak nak main-main, saya risau ni bang"
"Nek, apa yg nek dgn atok ckp ni??" Kata aku sambil masuk bilik nenek dgn atok aku
"Takdelah bella, nenek main-main je tu"
"Dah lah tu leha, bagi tahu je lah dekat si bella, dia bukan budak-budak lagi. Sebenarnya bella, mak kau dah khawin lain. Dah ada anak pun"
"Yeke atok? Bella tak tau pulak. Mak tinggal kat mana skrng?"
"Ni hah alamat mak kau" sambil menghulur sehelai kertas.
Esoknya aku pun pegi ke alamat tersebut. Terkejut beruk aku nampak mak dah ada dua anak.
"Assalamualaikum mak?!, bella ni"
"Walaikumsalam, eh bella. Dari mana bella tahu mak tinggal kat sini?"
"Atok dgn nenek yg bgitahu"
"Fitri dgn neha mana? Zilla dgn fakrul sihat ke?. Rindunya mak kat kau bella. Apa kerja bella skrng?"
"Bella pun rindu dgn mak. Lepas mak pergi dulu, abg tak balik dah. Ayah pun sama. Akak dgn perangai dia nak enjoy tu tak kesah langsung pasal bella. Skrng bella kerja jadi model"
******
Hampir dua jam aku dgn mak bercerita. Aku pun dah berkenalan dgn bapak tiri aku. Orgnya segak, tak mcm ayah. Pekerjaannya juga bagus, tak mcm ayah yg tahu melanggan je.
YOU ARE READING
Kisah Dyg Syahbella
Teen FictionKehidupan setiap org berbeza. nak tahu hidup aku mcm mna?? Baca cerita ni.