Part 2

409 4 0
                                    

Dah dua minggu dah ayah dgn mak bergaduh. Tak berhadap muka pon. Malam tu, ayah tak balik. Aku, mak dgn abg dah mula risau. Takut terjadi apa apa kat ayah. Yelah kalau ayah takda. Sape nak bagi kitaorang makan, siapa nak bagi duit bayar yuran U akak. Nak harap abg? Abg pun tengah utk panggilan utk kerja.

"Bella, mak dgn abg nak cari ayah ni. Bella kat sini ye jaga zilla dgn fakrul" kata mak sambil mencari cari seliparnya.

"Ye mak, saya kat rumah. Mak dgn abang balik awal tau. Nanti zilla nangis kalau mak takde" 

"Hm yelah bella, jaga tau zilla dgn fakrul. Kalau org ketuk pintu rumah jgn bukak kalau bukan ayah atau mak" pesan mak.

" baiklah mak, hah bella nak tutup pintu dah ni"

Mak pun pergi dgn abang naik kereta saga flx abg. Nasib jugaklah abg dah ada lesen. Jam menunjukkan jam 2 pagi. Aku dah mula risau dah ni. Mak, ayah dgn abang tak balik lagi. Mata aku ni pun tak boleh nak lelap. Mungkin terlampau risau kot. Aku duduk kat kerusi malas ayah. Rindu gak lah kat ayah. Dah 3 hari dia tak balik.

Jam 6.30 pagi, hari sabtu, 20 mei 2010

Aku terbangun sebab ayah memekak kat mak. Ughh!! Diorang gaduh lagi. Aku nampak mak menangis. Abg pulak tak buat apa apa. Kebiasaannya abglah yg support mak. Mata mak bengkak mcm dari semalam lagi menangis. Mata abg pun mcm berair.

Kisah Dyg SyahbellaWhere stories live. Discover now