once i catch you in one lie, i'll start questioning everything you said to me!
~~~~~~~قعدت على الكنبة و انا ببص على الطاولة، كان عليها كل صور عهد؟!
"شغل أيه يا محمد؟! انت مطلع كل صور عهد ليه!"محمد و هو بيقعد قصادي :"عشان عايز اشوف من امتى شكلها بدأ يتغير! بصي يعني في الصورة ديه وشها اصفر ازاي!"
بصيت للصورة و انا بقول : " معاك حق، تعرف حاجة؟ انا عندي احساس انها كانت حاسة ان في حد بيكرهها!"
محمد:" بجد؟!"
"اصلها كانت عايزه تسافر و كاتبة مذكرات و كدة!"
محمد سكت شوية و بعدين قال و هو بيبص بواحدة من صورها :" انا بجد مش عارف هي ليه محاولتش تقولي لو كدا! حتى لو كأخ "
"محمد.. متزعلش، انا اختها و هي مقالتليش حاجة! و بعدين هي في مكان احسن دلوقتي"
محمد :"طب يلا عشان اوصلك لبيت حبيبة أو رامي و هاجر" و قمنا و نزلنا من العمارة و ركبنا العربية و محمد بدء يسوق
في النص طريق قولت فاجاة : "لا لا وصلني لبيت حبيبة "
محمد بصلي في المراية باستغراب :" ليه يعني مش عند رامي و هاجر؟! هو إنتي بتتجنبيه؟"
"لا، اصل يعني متجوزين و كده و هاجر حامل و مينفعش يعني انت عارف"
كدبت عليه
تاني
و بردو معرِفشمحمد وهو بيضحك:" عقبال اما تتجوزي إنتي يا دودو "
بصيتله بقرف : "بس يا هاني، جواز ايه انت كمان، أصلا مبفكرش في كده خالص!"
محمد: :" طيب يلا شغلي أغنية ولا حاجه"
"فاكر لما كنّا بنسافر شرم الشيخ مع عهد و الباقي و نقعد نشغل أغاني و نغني طول الطريق؟ كانت احلى ايّام في حياتي، كنت ساعات اسرح و اقعد أفكر ان أنا عندي أحسن حياة و اشكر ربنا على كل حاجة و كنت أفضل أفكر في الحاجات اللي هنعملها مع بعض بعد كده من غير ما أفكر ان اَي واحد منا ممكن يموت فاجأة!" هاني بصلي و كان بيضحك براحة و بحزن
محمد:" ايوه فاكر، و عمري ما هنسى، بس تعرفي حاجة، أنا مش عايزك تزعلي! مع كل إليّ حصلك ده و لسة برده بتحمدي ربنا على كل حاجة حصلتلك، و زي ما إنتي قولتي، عهد في مكان أحسن... و صدقيني، هنلاقي إليّ عمل/ت كده!"
كنّا وصلنا عند بيت حبيبة خلاص
نزلت من العربية و انا بقوله : "شكرًا بجد يا محمد... انت اخويا الكبير و برتاح لما أبقى معاك و بتضحكني حتى و أنا زعلانة، أنا بجد فرحانة أني اعرفك و عمري ما هنساك حتى لو أيه حصلي، و كفاية محن بقا سلام" و ضحكت في الاخر
أنت تقرأ
غيبوبة!
Actionعن لعيبة الاهلي✋🏻❤️ "انا ضعيفه، انا مليش لزوم هنا😭" "متقوليش كده!😭💕" . . "ده مسدس!😰" . . "ده حقي انا😤" . . "كان لازم أفضل معاكي😭💔" . . "هي ماتت خلاص💔" . . "انتي كنت في غيبوبه! ما تفهمي بقا!!" . . "متسيبنيش😪" . . "ازاي قدرت تعمل كده😱💔" سا...