the minute you think of giving up, think of the reason why you held on so long😪💙
~~~~~~~~#غدير
صحيت بعد الحلم الغريب ده! معقول يكون بابا و عهد مخبيين عليا حاجة!!
بصيت جنبي لقيت حبيبة نايمة و فاتحة بوقها
ف رحت قعدت ازق فيها براحة و لما مصحيتش زقيتها جامد و انا بعلي صوتي"حبيبة... حبيباااا"
حبيبة اتنفضت و وقعت من ع السرير بس قامت بسرعة و هي بتبص حواليها و بتقول : " ايه؟ ايه !؟ قمت اهو!"
ضحكت براحة و قولت : "حلمت تاني..عهد و بابا مخبيين عليا حاجة "
حبيبة و هي بتقعد كويس ع السرير : " هيكونوا مخبيين ايه يعني، يا غدير بصي انا مصدقاكي بس مش اَي حاجة تحلميها تبقى بجد!"
بصيت على ايدي : "لا لا في حاجة انا معرفهاش "
حبيبة بصت ع الساعة و قالت في هدوء قاتل : "غدير؟ بصي الساعة كام..."
بصيت على الساعة و بعدين بصيتلها و قولت بصوت عالي : " يلاهوي! ديه اتنين الظهر! معقول احنا تعبانين للدرجة ديه!"
حبيبة بصتلي بقرف و قالت : " ده بدري اوي!"
سكت شوية و رفعت حاجبي و انا بقول : "نعم؟"
حبيبة ضحكت ببلاهة :" اصل انتِ كل مرة بتمشي قبل ما انا بصحى و انا عادةََ بصحى الساعه خمسة"
سكت شوية غمضت و فتحت عيني و ضحكت بسخرية : "نعم!؟ طب بقولك ، مش احنا ما وراناش حاجة النهارده، و النهارده الجمعة؟"
حبيبة سكتت شوية و بعدين قالت :" اه، ليه؟ اصل انا احتمال مبقاش فاضية! "
رفعت حاجبي : "هيبقى وراكي ايه يعني؟ هنعمل زي اَي يوم جمعة ! لما كنّا بنخرج انا و انتي و عهد وهاجر "
حبيبة بتردد :" ااا ..ماما كانت عايزاني أجيبلها حاجات من السوبر ماركو و كده...بس انتي متأكدة ان هاجر هتبقى فاضية؟ او هتقدر تيجي اصلا؟ دي في الشهر السادس!"
"هتصل اسألها..."
•
•
المكالمةغدير :" ازيك يا هاجر... اخبارك انتي و رامي و البيبي ؟"
هاجر بحب :" غديييير... وحشتيني اوي، كويسين والله "
غدير:" بقولك يا هاجر، انا كنت عايزه اخرج بس حبيبة مشغولة، فقلت أسألك لو انتي تقدري تخرجي معايا؟"
أنت تقرأ
غيبوبة!
Actionعن لعيبة الاهلي✋🏻❤️ "انا ضعيفه، انا مليش لزوم هنا😭" "متقوليش كده!😭💕" . . "ده مسدس!😰" . . "ده حقي انا😤" . . "كان لازم أفضل معاكي😭💔" . . "هي ماتت خلاص💔" . . "انتي كنت في غيبوبه! ما تفهمي بقا!!" . . "متسيبنيش😪" . . "ازاي قدرت تعمل كده😱💔" سا...