BAB 1

299 7 5
                                    

"DAMIA cepat sikit!!!! Kamu tu dah lewat ke kelas!!!!" Jerit mama untuk kali ke-14.

"Okay. Im Done ni mama.Yesss... Im coming!!!!!" sahut aku.

"Apalah... Da anak dara pun lambat lagi. Tulah mandi lama lah apalah."

"Mama.... Stop babbling please...."

"Stop babbling? Kamu tu tak jadi orang kalau mama ni tak bebel."

"Yes.. Yes... I got to go. Bye mama. Muaahh. Love you."

"Bodek lah tu. Love you too. Hati-hati drive tu."

"Okay mama."

Cepat-cepat aku bersalam dengan mama dan terus berlalu ke kampus Universiti Lim Kok Wing.

Sampai di parking lot aku terus berjalan ke kelas bagi menyiapkan segala design baju yang belum aku siapkan. Actually, aku ni pelajar course Design.

'Bukk'

Aku terjatuh dan habis segala buku aku berterabur atas jalan. Dan aku rasa punggung aku kebas. Aduihhh.. Mujurla aku ni punggung ada isi.

"Cik, mari saya tolong." Lelaki yang melanggar aku tadi bersuara.

"Ehhh tak pe, saya boleh bangun sendiri."

Aku tak pandang pun muka dia. Aku ni pemalu sebenarnya. Dengan lelaki sahaja. Aku pandang sikit je.

"Saya mintak maaf. Saya pergi dulu ye." ucap aku.

"Cik!! Cik!! Tunggu kejap."

Langkah aku terhenti.

"Siapa nama cik?"

"Damia Humaira." Dan aku terus berlalu tanpa berpaling.

Setiba di kelas aku terus mengeluarkan segala senjata untuk menjahit. Well, aku kene siapkan design baju untuk model pengantin. Aku pun minat, so kene hadapla jugak 😂😂. Aku suka siapkan terus di kampus, malas berserabut di rumah.

Aku menjahit dengan teliti segala manik-manik yang ada. Aku terasa lenguh badan. Aku keluar untuk pergi membeli minuman di kafeteria. Setiba di kafe aku oder air teh o ais dan aku pergi ke bahagian makanan.

Aku baru nak capai sandwich depan mata aku, tiba-tiba ada lagi satu tangan menyentuh tangan aku. Cepat-cepat aku menarik tangan aku. Bedebar tahap apa pun aku tak tahu. Tekejut betul aku 😂😂😂.

"My bad. Im so soryy miss." kata lelaki itu.

"My bad too. Im sorry." aku pusing untuk memberanikan diri menatap wajah lelaki di depan mata aku. 'Ohhh gosh... Who's on earth is this man? Very handsome. 😍😍😍😍' . Bisik aku dalam hati bercampur dengan degupan jantung yang mengepam laju darah ke seluruh badan hingga naik ke muka aku.

"Are you okay miss? Why are you blushing?"

"I-i im o-okay. Fine. Bye." aku terus berlalu ke tandas. Guess what? My face be like erghhhh.... Sangat merah. 😣😣😣.

Selepas berjaya mengembalikan wajah ke asal. Aku keluar ke kantin semula. And now my tea o ice gone. What a bad day...... 😧😧😧... Aku terus membawa badan ke arah peti sejuk dan mencapai air mineral. Selesai bayar aku terus ke kelas. Kecewa dengan tea o ice di ambil orang.

Sepanjang berjalan ke kelas aku terus mengelamun teringatkan wajah lelaki yang aku jumpa di kafe tadi. Aku syak mamat tu kacuk. Hensem lain macam. Bisik aku dalam hati.

*Gedebuk*

"Aduhhhhhhhh" aku mengurut dahi yang nungkin dah benjol terlanggar pintu kelas. Aku masuk kelas dengan wajah slumber badak. Gila kau. Malu kot. Kuat aku langgar tadi. Haih... Ni semua punca dia. Aku merungut lagi.

Cinta UntukmuWhere stories live. Discover now