Suara kanak-kanak bergelak ketawa kedengaran. Dean memerhati sahaja gelagat mereka bermain. Ibu bapa yang berada disitu tersenyum. Bunyi kenderaan lalu lalang tidak dihiraukan.
ZUOSHHH!!
BOOMM!!!
Jeritan nyaring menampar gegendang telinganya. Letupan berlaku sana sini. Dean cuba menggerakkan badannya untuk menyelamatkan orang awam.
"NOOO!!! "
Orang awam yang tidak bersalah mati bergelimpangan dihadapan matanya. Android yang menyerang membunuh kanak-kanak tanpa belas kasihan. Gegaran mula dirasai. Sebuah robot bergerak menuju kearah utara untuk serangan seterusnya.
"RUN!! " Jeritannya tidak dihiraukan. Orang awam yang selamat lari bertempiaran cuba menyelamatkan diri apabila sebutir bom dilemparkan kearah mereka.
BOOMMMM!!
'Dean.. Save me..' kedengaran suara wanita memanggilnya.
'Adhira.. Run!! ' lelaki itu memekik.
'Save me, Dean. ' semakin perlahan suara wanita itu. Sebelum sebuah peluru berpandu meletupkan bangunan dihadapannya.
"Capt.. Captain.. Captain..? Doc?!!! "
Kedengaran jeritan seseorangan menerpa ditelinga. Keringat peluh mengalir laju. Nafas ditarik sebelum sedar dari tidur yang lena.
"Hufff.. Hufff... Hufff... Adhira.. Adhira.. "
Dean cuba bangun dari pembaringan tapi dihalang oleh seorang lelaki berambut coklat berbadan tegap.
"Relax, captain. You're safe. "
"Where's Adhira, Ben? "
Tersentak Ben mendengar nama yang disebut oleh Dean.
"I'm asking you, Ben. Where's Adhira? Kenapa aku tak boleh bergerak ni?"
Pandangan sayu diberikan oleh Ben dipandang pelik oleh Dean. Dean memandang dirinya yang dikelilingi wayar yang berselirat ditubuhnya.
"What happened to me, Ben?"
"After this, i'll explain after this. "
Ben cuba berdalih.
"Explain me now! "
"No, Cap.. "
"Kenapa tangan kiri berbesi bagai, Ben? Kenapa dengan tubuh aku? Tolong la jawab. "
"I'll explain to you. "
Seorang wanita ber kot putih berjalan perlahan mereka berdua. Pintu automatik segera ditutup. Wanita itu berhenti ditepi katilnya dan memeriksanya sebentar.
"Who are you? "
"I'm Doctor Kate Rowayne. Just call me Kate. "
"Apa yang terjadi pada aku? "
Dean menyoal dengan nada dingin. Ben pula sekadar berdiam diri sahaja.
"Hampir 60% tubuh kau melecur dan kau hampir kehilangan kaki dan tangan. You're very lucky if we're not saving you. You might be dead body. I'm so very shock to hear you're still alive even kau hampir kehilangan tubuh badan kau."
Dean memotong bicara Kate.
"Tapi kenapa ada besi di tubuh badan aku. Apa yang kau buat sebenarnya pada aku? "
"Kami telah jalankan pembedahan pada tubuh badan kau. Kami terpaksa jadikan kau sebagai manusia android yang pertama untuk kami cipta. " kate menjelaskannya lagi.
"Thats bullshit. Are you trying to fool me? Tell me this is prank.. TELL ME!!"
Esakkan halus kedengaran. Ben tersentak melihat sahabatnya begini.
"I'm not lying to you. This is the truth. I'm so sorry, Captain. " Kate hanya menundukkan kepalanya.
"I'm not normal people anymore, Ben. Not anymore...."
"Calm down, Dean. Calm down."
Lelaki berambut coklat cuba menenangkan Dean.
"I'm not human anymore.. Do you understand?? Fuckk!! Leave me alone! Leave me! "
Enjoys readers... 💕
YOU ARE READING
DEAN:THE WAR MACHINE
Fantasy"I'm not letting you to destroy it, Sam. Langkah mayat aku dulu sebelum kau musnah semua bangsa manusia didunia ni."Captain Dean Haeler "I don't care. Aku tetap akan musnahkannya. "Samuel Johnson ________ Lepas ni, i buat sinopsis... 😂