CHAPTER 2 | MIRACLE

57 12 4
                                    

Dean POV

Skrin kaca yang dipaparkan oleh Ben, aku perhatikan lama. Andora City sudah licin dibom oleh android-android yang muncul dari mana datang tidak diketahui lagi. Air mata aku bergenang apabila mengingati Adhira. 

Where are you,  dear?  I hope so you're safe.

Mimpi aku tentang Adhira hari tu membuatkan aku gelisah tanpa henti.  Aku cuba sekali lagi untuk bangun tapi malangnya,  aku tak mampu.  Tubuh aku sudah pun diubah menjadi android.

Tubuh badan aku terpaksa mengambil masa  yang lama untuk kembali normal dan menerima sedikit demi sedikit. 

Ben told me,  i didn't wake up for 2 years. After all this shits happened to our city,  negera lain juga turut diserang. Tapi mujurlah pertahanan negara lain masih lagi kukuh untuk menghalang serangan musuh yang seterusnya.

Aku cuba menggerakkan sedikit jari kiri. Lama kelamaan aku dapat merasakan jari aku bergerak.  Whoa..  This is amazing. I should call,Ben.

"Sir,  may i help you?"

Suara wanita menerpa dipendengaran aku.  Aku memandang sebuah android jururawat datang membantu ku.

"Call, Ben and Kate. "

"My pleasure, sir. "

Android tersebut menuju ke sebuah skrin kaca yang terletak dikiri pintu.  Butang merah ditekan. 

'Doctor Kate and Captain Ben, please come to Room A47.'

Kedengaran tapak kaki yang sedang berlari kearah sini. Pintu dibuka. Tercungap-cungap Ben menarik nafas.

"Are okay, Dean? "

"Dude, aku boleh gerakkan jari aku sikit tadi and now look." aku mengangkat tangan kiri ku. 

Wajah Ben mula bertukar ceria. Kate mula masuk kebilik dan terkejut melihat aku boleh melakukan gerakan tangan.

"This is miracle, dean. " kate tersenyum melihat aku gembira.

DEAN:THE WAR MACHINEWhere stories live. Discover now