CHAPTER 5 | WARNING!

47 8 0
                                    

6 Bulan Kemudian

Georgxian City dipandang dengan perasan sukar dipercayai.  Penduduk disitu masih lagi melakukan aktiviti seperti biasa walaupun bandar-bandar yang lain sudah hancur dek akibat serangan android 2 tahun lalu.

Dean berjalan melihat sekeliling. Mujur sahaja dirinya sudah mampu mengawal tubuhnya walaupun hampir 60% diubah menjadi sebahagian tubuh android. 

Satu persatu bangunan dilepasi. Ben yang mengikutinya hanya membiarkan sahaja Dean berjalan melihat sekitar Georgxion City.

"Ben!? "

"Apa dia? "

"Aku lihat diorang seperti tiada apa yang nak dikisahkan." Dean berkata dengan nada mendatar. Ben memberikan reaksi pelik.

"Mungkin kau nampak mereka begitu tapi kita tak tahu apa yang mereka rasa. Mereka mungkin dah kehilangan beberapa orang ahli keluarga tapi mereka tetap kuat kerana meraka percaya mungkin ada sinar baru akan hadir. "

Ben berkata lalu menepuk bahu sahabatnya.

"Mungkin betul juga apa yang kau cakap. "

Dean hanya tersengih menampakkan barisan giginya.

BOOMMM!!

SZUOSHHHH!!!

SZZZZTTT!!

Bunyi pekikan orang ramai menerjah diruang pendengaran Dean.  Ben yang mula cemas melihat serangan mendadak daripada Android.

Orang ramai mula berlari menyelamatkan diri.

"DESTROY ALL HUMAN HERE. "

Bunyi suara dari sebuah robot membuatkan Dean terkaku sebentar.

"S-sam...? "

"Dean, RUN!!!! "

"LET THE B-BOMD"

"DEANNN!! "

Dean yang bagaikan baru tersedar dari mimpi terus menghasilkan perisai besi yang telah dicipta oleh Profesor Albert. Vibranium.

BOOMMM!!

Android berterbangan di udara.  Ben yang sudah memakai suit gear terus melangkah kehadapan menyerang Android yang menghampirinya. 

Tumbukan diberikan pada Android merah yang cuba menembaknya.  Terlerai sudah kepala Android tersebut. Ben menghampiri Dean yang masih terkejut melihat keadaan sebegini.

"Dean, aktifkan sekarang suit gear kau. "

"Ben, its Samuel did this shit war? "

Ben yang mendengar terus terdiam. Perlahan-lahan dia mengangguk.

"Save them, let me do this. "

Szzzrrrt!!

Sebuah robot saiz sebesar bangunan 2 tingkat mendarat dihadapannya. Seseorang yang sedang berdiri dibahu robot tersebut mula melompat turun lalu menghampiri mereka berdua.

"Well,  well.  Captain Dean Healer. The new comander of Georgxion City. Its good to see. "

"And i'm not good to see you,  Samuel. "

"Whoa,  still remember my name. "

"Enough chit chat. What do you want, Sam? "

"Aku cuma nak bagi amaran pada kau.  This nation i will take it soon. So prepare for that. " ujar Sam dengan nada yang sinis.

Dean mengetap menahan amarah.

"Aah,  aku lupa sesuatu. "

Sam mula menekan sesuatu lalu paparan visual muncul. Dean terkejut seorang gadis yang berada didalam kotak kaca bersaiz sederhana besar.

"Adhira? "

"Your beloved Adhira. Such a beautiful creature"

Amarah yang ditahan Dean mula sampai kemuncak. Setapak demi setapak Dean menghampiri Samuel yang tersengih sinis.

"One step, i'll kill her with this bomb. " sebuah alat kawalan jauh berada ditangan samuel sedang melambai kearahnya. 

Dean yang mendengarnya terus berhenti melangkah.













Sam, wataknya?  Nanti aku bagitahu dan beberapa watak sahaja aku akan bagitahu.


Enjoy readers 💕

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Feb 06, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

DEAN:THE WAR MACHINEWhere stories live. Discover now