maNga’nın maNga olmasında etkili olmuş 4 önemli dönemeç var…
İlki; 90’lı yılların ortasında heavy metal’in kendi içinde yaşadığı kırılma ve Nu- Metal’in ortaya çıkışı…
Grup elemanları henüz farklı gruplarla müzik yaparken Nu-Metal’e ilgi duymaya başlıyorlar. Artık peşinden gittikleri sound’lar, yorumladıkları şarkılar onlara yetmez olmuş.Ankara küçük, rock camiası daha küçük. Hemen herkes birbirini tanıyor. maNga elemanları da sık sık farklı grupların elemanları olarak karşılaşıyorlar birbirleriyle.
90’ların son yılları, üniversitenin ilk yıllarına denk geliyor maNga için. Tüm elemanların aklında “bir grup kurmak” ve kendi müziğini yapmak var. Hepsi Türkçe Nu Metal yaparak rock’ta ana akımın bir parçası olmayı hayal ediyorlar.Aslına bakarsanız kader de ağlarını örerek yardımcı oluyor onlara. Mesela; Yağmur Sarıgül; nam-ı diğer “Yamyam”; barlarda cover şarkılar yorumladığı grubundan “kendi müziğini yapmak istediği” için ihraç edilmese; turntable’ın başına geçip DJ’lik yapmak isteyen Ferman Akgül, turntable’ı olmadığı için vokal yapmak zorunda kalmasa; Davulcu Özgür Can Öney ve Ferman Akgül üniversitede bir araya gelmese, DJ Efe Yılmaz turntable’ı ile gruba katılmasa; grubun Cem Bahtiyar’dan önceki bas gitaristi Orçun Şekerusta, Yamyam’ın en yakın arkadaşı olmasa belki maNga olmayacaktı.
Hepsinden önemlisi birbirinden çok farklı bu 5 adam; Nu Metal tutkusu etrafında bir araya gelmeyecek; rock’la elektroniği, sert gitarlarla rap vokalleri birleştirmeyi düşünmeyecekti. Hepsinin ortak tutkusu Japon çizgi roman ekolü maNga’yı grup ismi olarak seçmeyecek, bu kadar albüm satmayacak, listelere girmeyecek, gerisi çorap söküğü gibi gelmeyecekti…İkinci dönemeç ise Ankara’nın rock âlemi için efsane niteliğindeki Limon Bar…
O zamanlar “Metropolis”, “John Doe”, “İzmarit” gibi gruplar sahne alıyor Limon Bar’da. maNga elemanları onlara büyük bir hayranlık duyuyor. Çünkü o gruplar kimsenin çalmadığını, kimsenin çalamadığı gibi çalıyorlar. Çaldıkları gün, Limon Bar’ın kapısında kuyruklar oluyor. İnanılmaz bir rock atmosferi var Ankara’da. İşte o şehirdeki o mekân, maNga’nın hayallerini yeşertiyor.Okuldan çıkarsınız Limon’a gidersiniz. Orada herkes buluşur; müzik konuşur, dinler. Mekân özellikle yeni grupların demolarını çalar. İçinden müzik geçen bir mahalle kahvesi gibidir Limon. Ankara’nın rock müziğe gönül vermiş tüm yetenekli elemanları için bir mabettir adeta.
maNga elemanları da hayranı oldukları Metropolis’in ilk maNga demosunu Limon’da dinlettiği anı unutamıyorlar hala. Belki o gün; maNga şarkılarını 10-15 kişi dinlemişti. Ama tam da o anda anladılar ki maNga bir albüm yapmayı çok istiyor!Üçüncü dönemeç ise “Sing Your Song” adlı şarkı yarışması oldu grup için. 2001 yılıydı. Grup artık kurulmuştu. Ferman, ekibi bir yarışmaya katılmak üzere ikna etmişti. Show TV ekranlarında yayınlanacak bu yarışmanın çok önemli jüri üyeleri ve büyük sponsorları vardı. Eğer bu yarışmada başarılı olurlarsa, bu maNga’nın kariyeri açısından büyük bir adım olacaktı. Yarışmaya kayıt yaptırmadan önce özel sebepler nedeniyle bas gitarist Orçun gruptan ayrıldı ve yerine bir diğer arkadaşları Cem Bahtiyar katıldı.
O zaman 2 şarkısı vardı maNga’nın. Yarışma şarkısı olarak “Kal Yanımda”yı seçtiler. Şarkıları büyük ilgi gördü. İkinci oldular. Televizyon sayesinde çok genç yaşlarında önemli bir şöhret sahibiydiler artık.
Ancak erken gelen bu şöhret, rehavete kapılmasına neden oldu maNga’nın. Onlar bu hızlı gelişmeler ve kazandıkları başarı sonucunda hemen bir albüm sahibi olacaklarını düşünmüşlerdi. Oysa ortada henüz iki şarkıları vardı. “Bitti Rüya”, “Libido” ve “Yalan”ı; o dönemde yaptılar. Beste sayısı beşe çıkmıştı. Derhal İstanbul’a gidip albüm yapmak istiyorlardı. Ama bu, o kadar kolay olmadı. Bir buçuk yıl daha geçti üzerinden. Bu bekleyiş ve sabırsızlık grubu dağılma noktasına kadar getirdi.
Bir gün, tarihi kararı almak üzere Kızılay’da buluştular. Her şeyi enine boyuna masaya yatırdılar. O buluşmadan tek bir ortak ses çıktı: “Dağılmayacağız!”
Madem İstanbul’a gidemiyorlardı, o zaman mabetlerine dönecek ve Limon Bar’da söyleyeceklerdi şarkılarını. İki yıl boyunca Limon Bar’da kendi şarkılarıyla sahne aldılar. Mekânın en önemli gruplarından biri olmayı başardılar. Hatta hayranı oldukları “Metropolis”in tahtını devraldılar. Artık maNga çaldığı akşamlar, kuyruklar oluyordu Limon’un kapısında.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
maNga
Fanfiction"Bizim gibi delilere her gün bayram" bu sözün anlamını bilenleri hikayeme davet ediyorum