BAB 3

30 4 11
                                    

Aku kini berjalan di jalan yang sunyi penuh kemusnahan bersama Aisyah di sisi ku.Aku menjaganya seperti isteriku sendiri tanpa melebihi batas.Kami berjalan untuk ke kampung Hutan yang hampir 300km dari tempat kami berada.

Aku kemudian melihat sekumpulan askar sedang membuli seorang perempuan yang lemah.Aku memang pantang jika melihat perempuan disakiti.Aku dan Aisyah bersembunyi disebalik semak melihat itu.Aku menyuruh Aisyah tunggu disitu.Aku pergi berjalan ke sekumpulan askar itu.

Mereka pandang padaku lalu kata.

"Stay at there you moron...don't move or I will shoot..."

Aku pun membalas..

"Do you think i'm scared?let's fight like a man....If I win i will take that girl to follow me to safe place..."

"Challenge accept..."

Mereka lalu buka baju mereka perlahan.Tiga orang lelaki yang ku perlu lawan ini sudah bersedia.Aku pula dalam posisi bersedia juga ingin melawan mereka.

Aku ingin mendapat keberanian lalu ku takbir dengan kuat.

"ALLAH HUAKBAR!!"

Aku takbir sebanyak tiga kali lalu ku berlari kearah seorang lelaki itu dan lelaki itu kelihatan ketakutan aku terus cuba menumbuknya dan dia kaku dan terkena tumbukan aku.Dua lagi yang lain datang.

Aku menyekat tangan mereka dan melutut perut mereka.Seorang lagi pula ku gengam kedua tanganya supaya dikunci lalu kutendang dadanya hingga jatuh.Mereka bertiga tumbang.Lemah...memegang lebam di badan mereka.Aku membuka ikatan perempuan disakiti tadi dan menyuruhnya pergi ke Aisyah.Dalam aku tidak fokua itu seorang lelaki tadu menembak bahuku dalam keadaan lemah tapi gembira menembak aku.Aku jatuh berdarah menahan sakit.

"You just a village boy...you can't win this..."

Dalam kedudukan ingin menembak kepala ku tiba tiba kepala lelaki itu pecah berserta bunyi tembakan entah dari mana.Itu adalah Aisyah yang telah menembak kepala lelaki itu.

"Arghh...terima kasih...."

Perempuan yang aku selamatkan tadi juga adalah sebenarnya rakan Aisyah.Namanya Khayrin.

Jadi tugas aku sekarang menjaga dua orang perempuan ini.Aisyah pula tangan masih bergetar sebab membunuh orang.

Aku memberitahu Aisyah tidak mengapa kerana dia menyelamatkan aku.

Aku lihat askar itu tadi bercakap inggeris..maknanya daripada negara lain.Abaikan,aku hanya ingin membawa dua perempuan ini ke tempat selamat.

Kami berjalan di jalan yang kurang terdedah.Tangan ku sudah dibalut oleh kain supaya darah tidak keluar.

"Hanif...pandainya kau lawan..."

Aku hanya tersengih sedikit.

"Tak adalah...hanya biasa saja.."

Dalam keadaan itu aku nampak cahay dari pokok yang jarak 10 meter dari kami.Aku lalu menolak Aisyah dan khayrin kedalam semak dan aku tiba tiba hampir ditembak di kaki.

Rupa rupanya di pokok itu adalah penembak jarak jauh.Aku tak tahu ingin buat apa.Kami berada di kawasan terlindung itu agak lama.Aku mendapat idea kemudian.

"Aisyah dan khayrin...tunggu sini...aku akan cuba menyelinap melalui sawah padi dan pergi ke belakang penembak tuh.."

Aisyah kelihatan risau.Aku mengusap kepalanya berlapik kan tudung itu supaya jangan risau.

Aku lalu meniarap dan bergerak secara meniarap ke belakang penembak.Penembak itu masih menyasarkan di tempat aku tadi.Aku lalu terpaksalah guna pisau lalu menikam dadanya dari belakangnya.
(Inilah namanya stealth kill)

Aku kemudian memberi isyarat kepada Aisyah dan Khayrin mendekatiku.Kemudian lagi satu tembakan bunyi.Aisyah lari bersama khayrin ingin ke belakang pokok di tempat ku kerana mereka sudah jauh dari tempat tadi.

Aku lalu mangambil senapang jarak jauh askar tadi menyasar ke lelaki di atas pokok berjarak 200 meter dari situ dan menembaknya di kepala.

Kini selamat.

Aku memegang senapang itu dan aku menyimpanya untuk lindungi diri.

Bersambung...

Fight For FreedomWhere stories live. Discover now