BAB 6

42 4 36
                                    

"Ughh..aku kat mana nih?"

Seorang lelaki di hadapanku.Aku pula sedang diikat dan letih kerana tidak bercakap ketika soal siasat.

"He still not talking?"

Soal seorang lelaki inggeris itu.

"We try everything..maybe he can't speak english.."

Kata askar di tepinya.

Aku berpura pura tidak boleh cakap english supaya mereka meluat dengan aku.Aku hanya berzikir di dalam hati.Askar tadi berseorangan dengan aku.

Kemudian aku sedar,tali yang mengikatku dah terlerai sikit.Aku lalu mencekup askar itu dan pengsankanya.

Aku lalu bergerak senyap untuk pergi balik ke kampung Hutan yang terletak 4 kilometer dari situ.

Aku berlari keluar dari kem askar mereka itu dan berlari bersama darah banyak mengalir di tanganku yang patah.

Aku berlari selajunya sehingga aku pengsan di pintu pagar kampung Hutan.Askar berdekatan lalu menariku dan merawat aku di klinik doktor kampung biasa di situ.

Aku dirawat dan sebagainya.Berita juga cepat tersebar apabila Aisyah terdengar berita itu dia terus berjalan ke bilik rawatanku bersama ibu bapaku dan ibu bapanya.

Ketika mereka sampai.Ada juga orang kampung lain dan juga banduan yang aku tolong haritu datang ingin melihatku.Mereka kata aku wira.Aku anggap tuh sebagai terima kasih daripada mereka.

Aisyah berada di tepiku.Wajah isteriku yang ku rindu selama 13 hari itu telah terubat.Aku pula terkejut bila tahu dia mengandung.Juga gembira.Tanganku masih patah tapi aku hidup seperti biasa.Perang masih belum tamat tapi Kampung Hutan ini adalah tempat selamat kerana di dalam hutan yang tebal.

Setelah satu tahun,Malaysia sudah hampir menang,tapi masih kalah kerana ramai askar lari melihat kereta kebal.Kampung Hutan masih rahsia tidak dijumpai askar jahat itu.

Malah,Aisyah dah pun beranakkan dua orang cahaya mata lelaki dan perempuan kembar yang comel.Mereka baru berumur 3 bulan.Aisyah seronok sangat kerana aku tetap disisinya serta di sisi anak anak.

Dan ini,hanyalah baru permulaan hidupku...

~Tamat~

(Buku kedua coming soon)

Fight For FreedomWhere stories live. Discover now