No one's
Oi. Lama tak jumpa. Tak rindu aku ke. Wt-
Aku stress doh. Cuba korang teka sebab apa?
Salah. Sebab kalah main game semalam lah. Dah lah, aku malas nak citer.
Aku hanya memandang skrin handphoneku sambil berfikir, 'macam mana aku boleh kalah semalam?'
Yang budak enam ekor ni dari tadi bising memanjang. Buat aku lagi stress.
Sabar Yoongi. Diorang kawan kau juga.
Tapi aku tak boleh. Otak aku serabut!
" Woi! Korang boleh diam tak?! Sekejap pon jadilah!" Aku mengusutkan rambut ku geram.
" Weyh, Yoongi. Kau ni, takda perasaan ke?" Jin hyung memandang ku tajam.
Wth man. Tetiba je dia ni. Aku tak faham.
" Dahlah, hyung. Useless je kau cakap dengan dia." Jungkook menjeling ku tajam.
" Tak. Asal memasing nak salahkan aku ni?!" Please ah, jangan buat otak aku lagi serabut.
" Dahlah korang. Tak payah cakap dengan dia. Dia takkan pernah faham. Game tu, lagi penting dari kitaorang kan, hyung?" Jimin memandang ku sambil tersenyum sinis.
Aku tersentak.
" Kau takda hak nak cakap aku macam tu."
" Yes. Aku takda hak. Sebab apa? Aku tak layak nak tegur kau. Yelah, siapalah aku kan?"
" Park Jimin. Please, aku taknak gaduh. Stop."
" Heh, itu jelah yang kau pandai, hyung. Mengelak dari kesalahan kau. Tak. Aku tak sepatutnya salahkan kau. Sebab, even aku buat macam tu pun, kau tetap pertahankan diri kau. Kan?"
" Aku cakap berhenti."
" Game tu lagi pentingkan? Sampai kau abaikan persahabatan kita. Or kau memang berniat dah taknak kawan dengan kitaorang?"
" Jimin."
" Entah-entah kalau ada salah seorang dari kitaorang ni yang mati pun, kau tak kisah kan, hyung?"
Bukk!
" YOONGI!"
" Apa kau buat ni?!" Namjoon menolak bahuku kasar.
Wth. Semua nak backup dia. Aku ni bukan kawan korang ke?
" Aku dah cakap, berhenti. Kau tak layak cakap aku macam tu. Sebab kau, bukan aku. Kau tak tahu apa yang aku rasa."
Jimin masih tersenyum sinis.
" YA, AKU BUKAN KAU. TAPI, AKU TAHAN DENGAN PERANGAI KAU. SEMUA ORANG, TAHAN. KAU TAHU TAK?! Oh, maaf. Aku lupa. Aku ni bukan sesiapa bagi kau. Aku ni tak layak nak cakap dengan kau, kan? So, harap hidup kau bahagia, Min Yoongi." Jimin segera memgambil begnya dan beredar dari kelas ku.
Waktu persekolahan dah lama tamat. Tapi, kitaorang stay sebab Jimin cakap dia nak bagitahu hal penting.
Haha, bagus. Hal penting apa pun aku tak tahu. Sebab apa? Ya , aku abaikan diorang.
" Aku kecewa dengan perangai kau." Hoseok turut melangkah pergi diikuti yang lain kecuali Taehyung dan Jungkook.
" Hyung, aku harap kau cepat berbaik dengan Jimin hyung. Sebab dia dah tak lama dekat sini. Aku taknak persahabatan kita semua habis macam tu je hyung. Please, jangan ego sangat." Jungkook tersenyum nipis sebelum berlalu pergi.
Aku memandang Taehyung dingin dan dia turut memandang ku.
" Kalau kau nak marah aku juga, baik kau pergilah Tae. Aku taknak gaduh dengan kau pula."
" Mian. Ni semua salah aku." Taehyung meraup wajahnya beberapa kali.
" Please, Taehyung. Aku dah penat."
" EnLOL tu aku."
Aku terkedu seketika.
" Aku buat macam tu sebab nak sedarkan kau yang game tu, hanyalah sebagai hiburan. Sebab kau terlalu taksub dengan benda tu! Tapi, nampaknya kau tak dapat mesej aku."
Sudah. Semuanya cam babun. Sengaja nak serabutkan otak aku.
" Sudah lah Taehyung. Pergi mampus dengan akaun kau! Aku malas nak fikir dah." Aku terus mengambil beg ku kasar dan beredar dari kelas itu meninggalkan Taehyung bersendirian.
Aku nak ketenangan. Apa yang belaku tadi bukan apa yang aku nak.
ML, serius. Sila meninggal. Aku benci kau. Termasuk kau, Taehyung.
Sebab akaun bodoh yang kau cipta tu, kau buat aku kalah teruk dan aku gaduh dengan Jimin.
Or ini semua memang salah aku?
To be continued
YOU ARE READING
Mobile Legends | M.Y.G [C]
Short StoryMonster Kill " Eh bodoh perempuan ni! AKULAH YANG SLAIN!" +Maaf. Saia ter'addicted' dengan game nih. + Pleaseu vote and comment kalau mahu ya manusia sekalian♥