~3~

12 0 0
                                    

Als Evi de volgende dag weer het schoolplein op loopt, en haar vriendin Lisa ziet staan, rent ze gelijk naar Lisa toe. Ze vraagt heel normaal of Lisa een sms heeft gekregen om naar het feest te gaan. Ze vraagt er nog niet bij van wie, maar gewoon of zij die sms heeft gekregen. "JA!! ik heb ook een sms gekregen!" roept Lisa uit. "Jij ook?" "Ja!" "Zullen we dan samen gaan?" vraagt Lisa aan Evi. "Ja leuk!" "Afgesproken" Maar dan bedenkt Evi zich dat ze nog wel kleren nodig heeft, en dat ze helemaal geen geld heeft! Dat zegt ze ook snel tegen Lisa, want de bel is al gegaan en ze lopen al naar hun lokaal. Als Evi de boeken die ze nodig heeft uit haar tas pakt, komt Lisa nog even naar haar toe en zegt dat zij ook nog kleding nodig heeft, maar ook geen geld heeft.

In de pauze staat Evi al buiten haar brood te eten, Lisa komt wat later omdat ze nog even wat tegen de mentor moest zeggen. Lisa laat Evi schrikken van achteren, en Evi schrikt zo hard dat ze bijna stikt in haar drinken. Ze begint te hoesten en Lisa klopt maar op haar rug. "O, sorry, ik wist niet dat ik zo goed mensen kan laten schrikken.." zei Lisa gelijk. Dan begint Evi tussen het hoesten door, ook nog eens keihard te lachen. "Wat is er nou?" vraagt Lisa. "Niks.. maar.. dit.. is.. gewoon.. zo kokomish!" zegt Evi tussen het hoesten door. En nu begint Lisa ook mee te lachen. Als ze even later helemaal uitgelachen zijn, ondekt Evi dat ze nog maar vijf minuten pauze hebben. "Hoe kunnen we in vijf minuten in hemelsnaam een plan bedenken om geld te verdienen!?" vraagt Evi aan Lisa. "Nou gewoon, simpel, we gaan gewoon babysitten, hondenuitlaten, klusjes doen, folders rondbrengen. Allemaal van dat soort dingen." "Maar denk jij dat we met die dingen in een paar weken zoveel geld kunnen verdienen?" vraagt Evi. 

Na school besluiten Evi en Lisa samen af te spreken. Ze gaan naar Lisa's huis om alles nog eens rustig door te bespreken en uitterekenen hoe ze alles gaan doe en wat ze gaan doen, en of ze dan genoeg geld hebben. Als ze zijn aangekomen bij Lisa's huis, zet Lisa eerst haar fiets op slot. Als ze de deur van het slot draait en naar binnen gaan, merken ze dat er niemand thuis is. Lisa gooit haar jas en tas op de grond, en Evi doet hetzelfde. Dat is ze nu onderhand wel gewend, want Evi en Lisa kennen elkaar al zo lang. Terwijl Lisa naar de wc gaat, pakt Evi twee glazen en kijkt of er nog wat lekkers te drinken in de koelkast staat. Het enige lekkere wat ze kan vinden is een pak dubbelfris. Ze schenkt de twee glazen in en trekt dan de la waar het snoep, koek, en chips in zit open. Ze weet precies waar alles ligt. Ze pakt er een lekkere zak chips uit de la alsof ze thuis is, en net op dat moment komt Lisa de kamer weer in. "Lekker! Zullen we naar mijn kamer gaan?" En nog voordat Evi kan antwoorden, lopen ze al samen de trap op naar Lisa's kamer. 

Lentekriebels?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu