Na een uur huiswerk te hebben gemaakt. Hoort ze de deurbel gaan. Ze luisterd. Haar moeder doet open, en ze hoort de stem van Lisa. Ze hoort niet precies wat ze zegt. Maar ze hoort Lisa al de trap op komen.
"Hey!" roept Lisa als ze de kamerdeur optrekt. "Hey! Wat kom je doen?" "O ik wilde even langskomen, want je gaat vanavond naar het feestje van dé hunk, weet je nog?" "Ja ik weet het nog, maar moet ik echt gaan, ik weet het niet hoor.." Terwijl Lisa naar Evi's kledingkast loopt en alle kleding bekijkt zegt ze: "Tuurlijk moet je gaan! Alleen moeten we even shoppen, je moet er natuurlijk wel super uitzien toch?" Voordat Evi kan antwoorden pakt Lisa haar al bij de arm en trekt ze haar naar beneden. Ze zegt tegen de moeder van Evi dat ze even naar de stad gaan, en loopt naar buiten. "Maar, maar.. ik heb toch helemaal geen geld!?" zegt Evi nog snel voordat ze weggaan. "Ik wel!" zegt Lisa daarop. "Maar jij kan toch niet voor mij gaan betalen!" "Jawel joh, we zijn toch vriendinnen. En trouwens dat geld heb ik gekregen toen ik honden heb uitgelaten, en andere klusjes heb gedaan bij de buren." zegt Lisa. "Maar dat geld was voor jouw outfit voor het schoolfeest." zegt Evi. "Ik weet het, maar dan kan jij klusjes doen, en dan gaan we van dat geld voor míj een mooie outfit uitzoeken, snappie?"
Na dat Lisa en Evi twee uur in de stad zijn geweest, komen ze moe en voldaan thuis. Er is niemand thuis, alleen Bruno en Mars. "Nou ik ben goed geslaagd!" zegt Evi als ze op de bank ploft. "Zeker weten, het was niet te duur, het is geen 'merk', maar het is super mooi!" zegt Lisa daar op. Evi kijkt op de klok en ziet dat het al vijf uur is! "Oh nee! Om kwart voor zes komt Joey me ophalen..!" Snel rent Evi naar boven, gevolgd door Lisa, die zowat van de trap valt omdat ze stuikeld over Bruno die ook mee naar boven wil "Nee Bruno je blijft beneden" Bruno is gelijk stil, -ze pakt alle make-up die ze heeft en zegt tegen Lisa: "Please Lisa, kan jij even kijken welke make-up bij mijn outfit past?" Lisa zit al bij de kaptafel en begint alle make-up zorgvuldig te bestuderen. Evi is ondertussen al in de badkamer om de haar rollers van haar moeder warm te maken en in haar haar te stoppen. Als alle rollers warm zijn, en dan in het haar zitten, rent Evi terug naar haar kamer. "Ik heb de make-up gepakt die je moet dragen." zegt Lisa als Evi binnenkomt, en haar outfit aan trekt. Als ze alles aan heeft, gaat ze zitten en vraagt ze of Lisa haar make-up wil doen. Lisa heeft de kwasten en oogschaduw al in haar handen, en begint. Na tien minuten zit alles perfect. Evi loopt naar de spiegel en bekijkt zichzelf. Ze heeft een kort shortje aan met een buikshirtje er boven. "Gelukkig zijn mijn benen nog een beetje bruin van de vakantie." denkt Evi. "DING DONG!" De bel! "Ik ga via de achterdeur weg, doe jij zelf maar de deur open." zegt Lisa. "Oké, bedankt voor alles hè" zegt Evi. "Graag gedaan!" Ze geven elkaar een knuffel en Lisa loopt gauw naar beneden. Evi doet nog even een luchtje op, en pakt haar clutch. Dan loopt ze ook naar beneden. Ze staat voor de deur, ademt diep in en doet de deur open.
JE LEEST
Lentekriebels?
Teen FictionEvi is 13 jaar en is dit jaar naar de eerste (brug)klas gegaan. Haar ouders zijn gescheiden, maar dat is niet zo'n groot probleem meer voor Evi. Een groter probleem is dat ze een puber wordt. ze begint ineens te groeien, ze wordt verliefd terwijl ze...