~5~

9 1 0
                                    

Evi wordt wakker om zeven uur, terwijl het zaterdag is. Meestal slaapt ze uit tot twaalf uur. Maar ze heeft de hele nacht niet zo goed geslapen. Ze dacht de hele tijd aan het 'andere' feest. Dat is vandaag. Evi staat op, en terwijl ze naar de badkamer loopt denk ze; "Zal ik afbellen, en zeggen dat ik niet kan?" "Maar ik wil wel, en Lisa zei ook dat ik moest gaan." "Gelukkig begint het feest pas vanavond, dan kan ik er nog even over nadenken." denkt ze als ze onder de douche stapt.

"Zo zo, jij bent vroeg vandaag." zegt de stiefvader als hij ziet dat Evi naar beneden komt. "Ja, ik kon niet slapen, beetje hoofdpijn." zei Evi daarop. Ze maakte haar brood maar klaar en ging wat eten. Ja, ze wist anders ook niet wat ze moest doen.. Toen haar stiefvader naar zijn werk ging, zette Evi de tv aan en ging tv kijken.

Ze schrikt wakker als ze iets hoort vallen. Ze kijkt eerst op de klok, half negen, ze is in slaap gevallen op de bank voor de tv. Het geluid klonk alsof er een glas stuk is gevallen uit de kast. "O, dat zal mama wel zijn." denkt Evi. Ze roept naar de keuken: "Gaat het goed mam?" Maar ze krijgt geen antwoord. Evi loopt naar de keuken toe. Ze hoort nog een bonk. "Een inbreker kan het niet zijn." denkt ze bij zichzelf. "Die doen toch altijd heel stil?" Ze blijft nog even wachten, spaart al haar moed en zwaait de deur van de keuken open en stapt naar binnen. "Handen omhoog, en blijf staan, anders bel ik de politie!" roept ze. Dan rennen Bruno en Mars op haar af vanachter het kookeiland. "Ooh, waren jullie het!" Evi begint te lachen, en loopt naar de andere kant van de keuken waar het kapotte glas ligt. "Wie heeft jullie alleen gelaten in de keuken?" vraagt ze aan bruno, terwijl ze weet dat ze geen antwoord kan krijgen maar ja, je weet maar nooit.

Dan komt moeder naar beneden. "Wat is er gebeurd?" vraagt ze. "O, niks, Bruno en Mars hebben een glas omgegooid." Antwoordt Evi daarop. Evi doet voer in de etensbakjes van Bruno en Mars, en geeft ze vers water. Dan loopt ze naar boven, naar haar kamer. Ze trekt haar kleding aan, en begint alvast met haar huiswerk.

Lentekriebels?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu