BAB10✔

104 9 0
                                    

"Aina melihat langit yang makin mendung itu..dia teringat kat ibunya di kampung dan adik beradiknya yang lain..

Ibu..aina rindu ibu dengan adik kembar aina bu ..kata hati aina.bila aina boleh balik ibu,aina rindu sangat nak balik kampung ..

Hujan semakin turun dan mula membasahi bumi ..aina yang sedang duduk dekat bus stand sambil tunggu teksi ..tapi tak takde satu teksi pun lalu di jalan itu ..

Hari semakin gelap,aina resah apabila dia seorang saja di situ .aina mula kesejukan dan mula menangis dengan nasibnya itu ..

Ya allah ya tuhanku ..bantu lah hamba mu ini ya allah yang sedang kesejukan ini ya allah ..sessungguhan kau maha melihat dan maha pengertian ..

Sudah berjam berlalu,satu teksi tetap tidak ada lalu disitu ..hanya dia seorang saja disitu ..aina sedang kesejukan yang amat ..aina menangis kerana nasibnya begini ..

Alahai hujan ni ..kenapalah kau hujan pulak .aku baru je nak pergi keluar ...rungut tengku haziq haiqal .."macam mane aku nak balik dengan keadaan hujan macam ni ..dah hujan lebat pastu susah pula nampak jalan raya ..kalau tak nampak jalan raya nanti,last ii masuk hospital aku nanti ..bebel haziq yang masih di dalam kereta ferrarinya itu ..

Sudah berapa minit berlalu,hujan pun rintis ii turun..tengku haziq haiqal pun start enjin ferrariny dan terus balik ke rumah ..

BE MINE FOREVER✔(OG)Where stories live. Discover now