Aslm...kau tak
Sabar untuk bt$??Aku tak sebab...
Malas??
Weh macam mana
Kau tahu?Adalah... hehehe
Walaupun ada guru
Lelaki baru..Betul wei..
Bye..Wow biar betul c wanni ni...kalau dia hensem macam Alvin baru aku nak goda tapi kalau itam like black out aku tak nak...
"Amboi kenapa dengan adik Along ni? Dah angau?". Soal Along sambil mengetuk meja kayu belajar aku...
"Ah?mana ada adik ni ada bf kalau ada pun mesti adik lock punya hp ni". Usik aku sambil sambung berangan rupa cikgu baru aku....eh maksud nya cikgu baru kami...
Sedar tak sedar rupanya aku tertidur.. ... Dan tibalah harinya....
Cikgu baru!!!!!!jerit aku di dalam hati bila aku terbangun ...
Cepat cepat aku mengambil tuala dan terus berlari ke bilik air ..maklumlah kan semua bilik ada bilik air sendiri ....
Hampir 30 minit aku didalam bilik air sebab mandi je Kut...dan adalah sikit berlakon untuk dia nanti...ceh!!!liat liat dia dah kahwin..
"Morning Along!" Jerit aku di belakang Along... Tersedak juga dibuatnya...cepat cepat aku mengambil air di dapur dan menghulurknya kepada Along...
"Adik ni pun kalau nak kejutkan abang pun jangan lah time makan....nak abang mati awal ke apa?" Marah Along sambil mengurut dadanya ..terdengar degupan jantungnya semakin laju bila dia cakap pasal mati maut meninggal... Eh jap M...
"Ialah sori". Aku meminta maaf sebelum dia merajuk tak tentu pasal...
"Hmmmm." Dia bercakap sambil mengangguk.... Tandanya dia maafkan aku...
Kini sampailah sudah aku di pintu gerbang sekolah ...aku melihat di atas tergantung satu kertas yang besar dan tertulis welcome ..sakit mata Aku melihatnya...
Teriba ada bunyi yang mengejutkan aku sampai hampir nak gugur...dahlah bukit dia nak hon hon kereta ni...
"Opocot!" Jerit aku sambil pandang kebelakang....
Wei bertuah punya apek...kalau aku gugur tadi siap dia kena marah oleh Along aku...
"Tepi lah!" Jeritnya sambil mengeluarkan tangan tanda dia suruh aku ke tepi.....
Slow aku ke tapi sebab aku tahu yang dia ni guru aku ... harap harap bukan dia ganti cikgu BM aku...garang Kut!!
Sampai saja aku di kelas semua melihat aku macam apa saja...yalah siapa tak terkejut bila pagi pagi lagi dah tercungap-cungap macam kena kejar anjing ..
"Kau kenapa Atin?" Soal wanni sambil mengambil beg aku dari belakang dan menyimpan di kerusi...
"Aku jumpa apek pemarah gila!" Jawap aku sambil menyandar di pintu...
Kenapalah Dorang tak ambilkan aku kerusi ni nak jaga aku ceritakan sambil berdiri di tepi pintu...
"Wei tak baik cakap macam tu kan cikgu kita!" Marah wanni....kalau kau suka dah dekat apek tu silakan aku tak nak jadi tembok Korang...
"Peliknya..."belum habis aku cakap sudah lonceng ....bermakna kami kena pergi turun lagi dan berbaris di dewan...
Selepas kami angkat tangan untuk meluruskan kami punya barisan, kami pun baca doa .... Dan mulalah perhimpunan yang tak berapa nak ....nak cakap macam mana eh??perhimpunan yang boring!!!!!!!!!!
YOU ARE READING
Tangisan Darah Cinta
RomanceSeorang murid perempuan bernama Atin telah kemelangan dan hilang ingatan dan ingatannya dikembalikan oleh ciku kesayangan nya iaitu Hilman ...dan dia hilang ingatan sekali lagi sebab kemelangan yang di sebabkan oleh Hilman ... Adakah mereka akan ti...