bab5

13 1 3
                                    

Selesai sesi makan bersama keluarga,cikgu pun sdh pulang ke rumah yalah dah 2 hari dia jaga aku di sini...aku rasa dia bukan jaga dia buang terbiat....

Baru 2 jam kami berpisah sudah di call nya aku ...

"Aslm" dia memulakan perbualan dengan memberi salam....lalu aku menyahut salam nya.

"Wslm" balas aku sambil tersenyum...

"Awak buat apa?" Soalan yang selalu keluar di mulut kekasih...eh jap dia kekasih aku ke??macam tak je...

"Awak rasa?" Balas aku dengan soalan...

"Saya rasa awak tengah membelek gambar saya" usiknya ...

Tanpa rasa apa apa aku terus memutuskan perbualan bila terdengar ada bunyi orang  teriak...

Laju aku menuruni tangga sampai gugur....aduh sakit juga ye... sampai bengkak lutut dibuatnya...

Aku terus bangun dari gugur dan terus pergi ke dapur dan melihat ada seekor ular besar sedang memakan makanan kami ....

"Adik cepat call bomba!" Arah abangku sambil menutup pintu dapur yang besar....

"Tapi telefon adik dekat atas"balas aku sambil berjalan timpang ke atas ....

"Biar abang je lah yang ambil"... Arah abangku sambil menolak aku dan tergugur sekali lagi...

Ibu dan Walid masa tu tak ada sebab ada meeting dengan CEO lain.

  

  Hati hilman mula risau tentang Atin ...yelah siapa tak risau kalau jadi apa apa kat Atin macam mana...

"Aduh,kenapa tak angkat"cakap dia seorang diri...mummy dan daddy nya hanya melihat dia...

"Kenapa ni man?" Soal mummy nya ke arah dia...

"Tiada" balasnya sambil masuk kedalm biliknya...

Dari tadi tak pandai duduk diam ada saja yang dia buat untuk Atin...maklumlah sebelum ni tak pernah rasa ada gf baik macam tu...

  Sampai sahaja bomba ke rumah kami,bomba terus angkat aku ke sofa di luar sebab dia nak tangkap ular besar tu ...aku nampak ular tu dah besar macam tangan abang aku dah dah lah panjang sepanjang 2 meter .... Ngeri aku tengok...tetiba aku bomba tu jerit arah aku jangan gerak sebab ular tu dah keluar dan menghala ke arah aku....

Dalam masa ni juga ada ular besar tu ...aku cuba untuk berdiam tapi ular tu dapat kejar aku sampai ke depan pintu pagar rumah aku....dan tiba tiba aku ternampak cikgu Hilman...di depan aku ...syukur dia ada time ni...laju aku berlari walaupun kaki aku bengkak dan lutut pun sma..dan terus masuk kedalam keretanya ...

"Thank u cikgu" sapa aku bila masuk ke dalam keretanya...

"Welcome" balas dia sambil melihat aku...

Muka memerah sudah sebab dia renung aku lama lama...dah lah time tu aku tak pakai tudung..laju aku menampar mukanya dengan perlahan takut akan dan dia dapat dosa pula...

Setibanya aku di rumah aku melihat tiada orang di rumah kecuali abang dan bibikku....

"Aslm"aku memberi salam sambil melangkah masuk dengan kaki berbalut....

"Adik pergi mana tadi,risau abang ..abang ingat Adik dah ditelan ular tadi" risau abangku bila aku hilang sekejap ...

"Tak ,tadi cikgu hilman tolong adik" jawap aku sambil memegang tangan abangku sebagai tongkat..

Tangisan Darah CintaWhere stories live. Discover now