Sedang aku berjalan menuju ke kelas, aku terserempak dengan cikgu Hilman....apa lagi aku bagi samal lah macam aku hormat cikgu..lain ..
"Aslm cikgu". Sapa aku sambil senyum...
Dia hanya mengangguk sebagai tanda dia jawap salam di dalam hati....tapi, tiada senyuman pun aku nampak dibibirnya...ceh sombong betul...
"Hurmm sombong sangat" bisik aku sambil naik dan menghentak kaki aku sekuat yang mungkin...
"Apa dia!?"soal nya dengan kuat ....
Lagu laju aku larikan diri dan sampai juga aku di atas...selamat...
"Aslm...."sapa aku bila sampai di hadapan pintu kelas ...
"Wslm" jawap satu kelas ....
"Aslm...Kaka cantik ada kad lagi". Kata budak kecik tu arah aku....cute nya dia berlari ...macam itik aku tengok...
"Wslm..."balas aku sambil tersenyum lebar..
To:Atin
From:mr.hensome
Assalamualaikum,saya peminat misteri awak sejak tahun lima lagi...tapi mungkin awak tu je tak tahu yang awak ada fan yang hensome..Bye!
Terbeliak mata bila aku ada peminat misteri...tapi macam pernah nampak tulisan ni...dalam otak hanya ingat cikgu Hilman ja..
Omg ni mesti diakan????!!!!
Laju aku menuruni tangga sampai ke bawah terus aku berlari ke bilik guru dan mengetuk bilik guru ...
"Masuk" terdengar bunyi orang menyahut ...
Aku melihat semua guru tiada di dalam kecuali cikgu Hilman...
Laju aku ke arahnya dan mencampakkan kadnya di atas mejanya....
"Nah ambik balik kad cikgu". Marah aku sambil berjalan hendak menuju ke pintu keluar bilik guru...
"So awak masih tak ingat lagi saya?" Soalannya membuatkan aku tak jadi memulas tombol pintu...
"Apa maksud cikgu ni?"aku membalas dengan soalan ....
"Saya ialah ex bf aku dulu,awak ingat? Ni ialah surat from saya ke awak tahun lepas". Jawapan nya membuatkan aku pening yang teramat...sehingga aku pengsan....
"Adik bangun". Sapa abangku sebab dia igin membangunkan aku dari pengsan....
"Di mana adik?" Soal aku ...sambil melihat sekeliling...
"Adik kat hospital"jawap abangku sambil berdiri...
"Kenapa adik sakit sangat kepala ni?" Balas aku dengan soalan...
Abangku macam ada sesuatu yang dia rahsia kan dari aku....
Muka ku mula memerah bila di beri makan.... hampir 3 jam aku pengsan...sebab entah?!!!
Apabila nurse datang ke tempat aku dan membenarkan aku pulang aku mula happy sebab aku tak nak terperap di bilik sakit tu...
"Abang,boleh tak adik ikut cikgu Hilman?" Soal aku sambil berdiri untuk pulang...
"Hurmm oklah" macam susah ja abangku nak bagi aku ikut dekat kerata orang tu..
Laju aku berjalan menuju ke kereta cikgu Hilman...sungguh terkejut bila aku di belakang kereta semasa dia undurkan keretanya...
YOU ARE READING
Tangisan Darah Cinta
RomanceSeorang murid perempuan bernama Atin telah kemelangan dan hilang ingatan dan ingatannya dikembalikan oleh ciku kesayangan nya iaitu Hilman ...dan dia hilang ingatan sekali lagi sebab kemelangan yang di sebabkan oleh Hilman ... Adakah mereka akan ti...